• Piątek, 15 listopada 2019
  • Godz. 0:29
  • Imieniny: Alberta, Leopolda
  • Czytających: 6909
  • Zalogowanych: 2
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Dramatyczna sytuacja budżetu miasta – kilkadziesiąt osób na bruk

Wiadomości: Wałbrzych
Wtorek, 27 września 2011, 7:21
Aktualizacja: Środa, 28 września 2011, 7:32
Autor: Sven
Fot. Sven
37 etatów w szkołach, 9 w Biurze Obsługi Socjalnej i 5 w Straży Miejskiej – taką redukcję zatrudnienia przewidują projekty uchwał, które w czwartek rozpatrzy Rada Miasta.

Komisja Gospodarki Miejskiej rozpatrywała w poniedziałek kilka projektów uchwał, mających mieć wpływ na lepszą organizację pracy Urzędu Miasta, ale, jak się wydaje, przynieść przede wszystkim oszczędności w budżecie miasta, który jest w stanie dramatycznym.

Z dniem 1 stycznia 2012 roku ma rozpocząć działalność gminna jednostka budżetowa pod nazwą „Biuro Obsługi Jednostek Gminy Wałbrzych”.

W uzasadnieniu do projektu uchwały czytamy: „Art. 242 ustawy o finansach publicznych obliguje organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego do uchwalenia budżetu, w którym planowane wydatki bieżące są równe planowanym dochodom bieżącym. Gmina mając obowiązek realizować przepis realizuje działania pozwalające między innymi ograniczyć poziom wydatków bieżących” W związku z powyższym Gmina tworzy jednostkę budżetową pod nazwą Biuro Obsługi Jednostek Gminy Wałbrzych, która przejmie wszystkie zadania związane z obsługą finansowo-księgową i merytoryczną jednostek gminy w nowo utworzonej jednostce”.

Oznacza to likwidację 37 etatów w jednostkach gminnych – księgowych i kadrowych. Do tego należy dodać likwidację Biura Obsługi Socjalnej z 9 etatami. Projekt uchwały w tej sprawie jest bardzo krótki, mówi po prostu o likwidacji tej jednostki z dniem 31 grudnia 2011 roku i przejęciu jej obowiązków przez Biuro Obsługi Jednostek Gminy Wałbrzych.

Jeżeli do tego dodamy 5 etatów ubywających w Straży miejskiej, to daje to w sumie 51 etatów. Piszemy o etatach, a nie o osobach, ponieważ w niektórych mniejszych jednostkach, pracownicy, których te zmiany dotyczą, zatrudnieni są na pół etatu.

Według założeń przedstawionych przez Romana Szełemeja w nowej, scentralizowanej jednostce ma pracować 6 – 7 osób, które zdaniem prezydenta powinny podołać obsłudze kilkudziesięciu jednostkom. W tym miejscu swoje wątpliwości wyraził Skarbnik Miasta, Robert Hadaś mówiąc, ze 6 – 7 osób, to chyba jednak zbyt mało.

W wyniku tych działań budżet miasta ma zaoszczędzić od 1 miliona do 1 miliona 300 tysięcy rocznie.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (155) Dodaj komentarz

~kolo 27-09-2011 7:42
Tragiczna sytuacja , nie ma kasy, miasto w ruinie hasła, hasła, hasła. To jest taktyka w misternym planie p. szełemeja. Wprowadzić nas Wałbrzyszan w stan zagrożenia i tragedi, która niebawem się wydarzy a za chwilkę wjedzie p. szełemej na białym koniu i uratuje miasto. Stare jak świat. Socjotechnika a ludzie to łykają. I będzie p. prezydent mówił, że jedynym ratunkiem dla Wałbrzycha jest grodzkość czyli 100 baniek do budżetu extra. Czyli Powiat dbał o dyscyplinę budżetową a p. Hadaś bo przecież też był Skarbnikiem Gminy nie.
~Krzyniu 27-09-2011 7:50
A czy ktoś pomyślał w tych oszczędnościach o tych osobach... co z nimi? człowiek nie jest tylko etatem, często są to rodziny ludzie Ci maja kredyty a u nas znalezienie normalnej pracy graniczy z cudem, chyba że dl a kogoś chałupnictwo jest spełnieniem zawodowym jak i finansowym... oszczędności nie powinny być kosztem ludzi!
~ciekawy 27-09-2011 7:57
A czy zadań też ubędzie ? Czyli jak, teraz np. jedna osoba będzie pracować za trzy ? Czy jakość tej pracy będzie właściwa? Jeżeli nie zdąży w normalnych godzinach pracy, to konieczne będą nadgodziny. To jest oszczędność ?
~ 27-09-2011 8:00
Pięknie panu prezydentowi wychodzi produkcja bezrobotnych i wpędzanie całych rodzin w beznadzieje ale przecież on ma co do garnka włożyć. To jest się nazywa dbanie o wałbrzyszan. Może niech pan prezydent zacznie od budowy krematorium.
~ 27-09-2011 8:02
Ja tam politykier nie jestem,ale wyglada to tak ze Wałbrzych to teraz taka mała Grecja-rozpasało sie towarzystwo przez iles lat i teraz zbieramy zniwo.
~skromny człowiek 27-09-2011 8:32
Beznadziejna sytuacja finansowa miasta. Jedyne co Szełemej potrafi to tylko zwalniać siejąc zagrożenie wielu rodzinom. Radni nie powinni się na te propozycje zgodzić i zmusić Szełemeja do szukania nowych stanowisk pracy. Niech potrząśnie swoim rozumem i coś nowego w przedmiotowym temacie wymyśli bo pokazywanie kartek o likwidacji Mobruku czy odzyskania grodzkości od 1 stycznia 2012 roku to śmiech na sali. Wczoraj w Szymon Heretyk wyjaśnił brak możliwości załatwienia tematu. Kompromitacja na całej linii.
~wojtek 27-09-2011 8:33
Przecierz ludzie sie nie liczą ,krematorium to dobre rozwiazanie , tyle ludzi na bruk !!!!!!!!
~J-23 27-09-2011 8:34
Dpiszących poprzedników:Jeżeli p.prezydent uważa że tak jest lepiej dla miasta to tak należy zrobic,chcemy wszyscy żeby Wałbrzych styał sie normalnym miastem,a zastanowiliscie się czy to nie sa etaty na wyrost bo trzeba było gdzies załatwic rdzince czy znajomym ciepłe posadki.20 lat temu też ludziska pracowali nie po 8 a dużo więcej godzin i żyją.Kobieta na kasach w marketach mają problem z wyjściem do WC a tu taka tragedia będą zwalniac ludzi a o tych którzy są dawno na brtuku nie pomyśleliście i nie maja znajomości. Kto pracuje w urzędzie zawsze swojemu prace załatwii i tu też na 100% druga połówka ma robotę.
~Andrzej 27-09-2011 8:34
Co Wy tak teraz bronicie tych urzędasów ?pytam ? bo przed wyborami to psy na nich wieszaliście ,że za dużo ich ,że zle pracowali itp. Ma rację Szełemej ,że goni to rozpasane towarzystwo do roboty . I o jakim bezrobociu piszesz człowieczku marny , do tej pory każdy urzędas o zwykłego człowieka się nie martwił . A macie inny wybór albo rozwiązanie , trzeba miasto uporządkować pod każdym względem , finansowym , inwestycyjnym i organizacyjnym , przywrócić miastu nazwę miasto a nie wiocha , trzeba dokończyć inwestycje drogowe i inne i opracować nowe dokumenty do UNI o dofinansowanie dalszej rewitalizacji miasta itp , uporządkować sprawy z przewozami w mieście i po za , itd. Pracy w brud i dlatego trzeba ludzi bardzo sprawnych , wydajnych i pracowitych . I bez demagogi , praca , praca ......
~ona77 27-09-2011 8:34
Drodzy Wałbrzyszanie - wasza krótkowzroczność jest powalająca ... toć Pan Szełemej dba o to by zmniejszyć bezrobocie .... już niedługo Mobrukbędzie potrzebował nowych pracowników,bo ich nowe inwestycje rozrastają się w szybkim tempie ... :):):) i dalej nie wiem KTO wydał decyzję na ich nowe inwestycje - mam nadzieję,że na spotkaniu z mieszkańcami Pan Szełemej bedzie mi w stanie odpowiedzieć na to pytanie ....
~wojtek 27-09-2011 8:39
czy sytuacja dramtyczna miasta to dzięki tym wszystkim co idą na bruk , a co z etatami w Ratuszu tam tylko przesunięcia ze stłeczka na stołeczk , nie zazdrość mną kieruje bo to też ludzie , ale gdzie sprawiedliwość ?
~delta 27-09-2011 8:40
raz jeden jedyny zgodze sie fanatykiem Andrzejem,widac ze to klakiernia bojaca sie grodzkosci i utraty stołkow bije piane przy klawiaturni.zasyfili nam miasto przez tyle lat,trzeba teraz gangrene wypalac.-wyjatek ona77-kobieta wojownik o unicestwienie Mobruku,niedługo tematy sportowe przekreci bedzie wpisywac swoja agitke:))ale ona77 jest na plus zakrecona-pzdr
~do Krzyniu 27-09-2011 8:40
Krzyniu: wszyscy sobie zdają sprawę, że ludzie stracą pracę. Ludzie, którzy mają na utrzymaniu rodziny, kredytobiorcy. Ale jestem przedsiębiorcą i z mojego punktu widzenia to dobra decyzja. Łoję po 11-12h dziennie, a idąc do urzędów pracownicy, de facto utrzymywani m.in. z moich podatków, robią łaskę, żeby wstać i wyciągnąć papierki z szuflady znajdującej się 2m za krzesłem. Teraz zaczną się obawiać o swoje stołeczki, więc wzrośnie ich efektywność a ja idąc coś załatwić będę obsłużony tak, jak w prywatnej firmie, której zależy na zadowoleniu klienta i Jego powrocie za jakiś czas z bananem na twarzy. Za chwilę się okażę, że urzędy będą lepiej funkcjonować mimo mniejszej liczby pracowników. I dobrze.
~do Krzyniu 27-09-2011 8:44
I mam nadzieję, że nie będe musiał stać przed okienkiem słuchając rozmowy urzędniczki ze swoją mamusią na temat dzisiejszego obiadu i tego, czy wyszła z pieskiem. Rozmowa oczywiście na koszt urzędu, z telefonu stacjonarnego.
~do Andrzeja 27-09-2011 8:45
ty na 100% jesteś rycerzem,masz tak zakuty łeb jak krzyzak pod Grunwaldem.A może zamiast zwalniac ludzi to pozabierac Krukowi i jego ekipie bo to przecież oni przez ponad 8 lat swoich nieudolnych rządów doprowadzili to miasto do ruiny?
~The last 27-09-2011 8:47
I tak na koniec zapytam: wczoraj było spotkanie Pana Szełemeja w PSP nr 31. Czy opozycji (m.in. Państwa L.) nie obchodzą sprawy dzielnicy, na której mieszkają? Uaktywnią się przed na 15 min przed kolejnymi wyborami?
~ADAM 27-09-2011 8:53
Pan Prezydent wprowadzi takim działaniem tylko bałagan. Pan się na tym nie bardzo zna. Nie pracował nigdy w samorzadzie.
~do The last 27-09-2011 8:57
A tu trafiłes w dziesiatke,po wyborach zrobiła sie cisza,nikt nie biega nie walczy o nasze miasto.Opozycja czeka na nastepne wybory???Dokładnie aktywni na 15 minut przed.
~wojtek 27-09-2011 9:05
Andrzejku Ty nawet nie wiesz o jakich urzedasach mówisz administracja szkół to nie stołki w urzedzie .
~adam 27-09-2011 9:06
W tej chwili nie ma w Radzie nikogo kto by sie na tych pociagnieciach Pana Prezydenta znał. Jedynie skarbnik ma tylko troche racje. Nauczyciele, jacyś przedsiebiorcy, organiści itp. Kto postawi weto? Nikt. Pan Prezydent tak zamyslił i wszyscy mu klpną. Bo taka Rada.
~ 27-09-2011 9:06
Boże kochany i tak trudno dziś o pracę , wiem bo szukam dość długo, a teraz zwolnic tyle ludzi, dramat, :) Jak zawsze zabiera się tym zwykłym bo łatwo a co z tymi radami nadzorczymi, prezesami , premiami wypłacanymi , nagrodami, ........... A zwykły człowiek nie ma na chleb......... .
~ 27-09-2011 9:19
Piotr Kruczkowski to najlepszy kandydat na Prezydenta jakeigo znam - Roman Szelemej. Panie prezydencie Kruczkowski jest Pan jednym z najuczciwszych ludzi jakich znam - Artur Torbus. Dziekuje za uwage. Dalej glosuje za PO, te same mordy, ktore przez 8 lat doprowadzily do ruiny nasze miasto teraz sie do was usmiechaja z bilbordow razem z Menadzerem Szelemejem. Gratuluje mozgu.
~Kizi 27-09-2011 9:20
Panie Prezydencie,to jedyne co Pan potrafi to z iluś ludzi zrobić 6-7 osób.tnz.że te wszystkie księgowe i kadrowe w szkołach nie robiły nic.Nie ma Pan pojęcia o pracy w księgowości.Życzę Panu z całego serca aby ta krzywda ludzka wróciła do Pana jak bumerang.Ludzie maja dzieci ,zobowiązania kredyty
~SZOK 27-09-2011 9:21
kochani, współczujmy tym 7 osobom, którzy będą usiłowali obrabiać tę okrę, bo że nie dadzą rady, to już jest pewne :) znacie przykłady z życia, żeby jeden pracownik zastąpił siedmiu ludzi???????????????? a jeśli mówimy o etatach, to znaczy, że osób jest jeszcze więcej zwolnionych!!!!!!!! a nikt nie utrzymuje rodziny na część etatu, każdy chce zjeść tak samo!!!! to masakra jakaś panowie!!!!!!!
~Księgowa 27-09-2011 9:23
a gdzie są związki zawodowe siedzą cicho jak myszy pod miotłaą.Gdzie jest ZNP- co siedzi cicho bo Pan Nowaczyk jest zastępcą.A Solidarność.Zróbcie coś.Ludzie opamietajcie się To idą do zwolnienia ludzie ciężko pracujący ,tyle lat w szkołach.Niech ta krzydwa do Pana wróci.
~Andrzej 27-09-2011 9:26
No i po co tyle szumu , bo zwalniają 37 osób , a gdzie byliście jak zwalniali ludzi z kopalń , koksowni zlikwidowali hutę szkła , porcelanę książ i wiele innych mniejszych zakładów pracy i na ZASIŁEK ZA 500 ZL ? I to nie było 37 osób , a kilkadziesiąt tysięcy w naszym regionie . A teraz to wielka tragedia . Nie ma innego wyjścia , miasto musi zredukować biurokrację , czy Wam się to podoba czy nie . Jest takie przysłowie , nosił wilk razy kilka , ponieśli i wilka . Ta reorganizacja w urzędach i w spółkach miejskich jest niezbędna i uzdrowicielska . Możecie mnie obrażać , ale faktów nie zmienicie , co najwyżej sobie ponarzekacie . A pytam gdzie jest ta opozycja szełemeja ? PIS , Pani Zalewska , Lubiński , PP. Rosiakowie ? milczą , bo wiedzą ,że Szełemej ma rację .
~janek 27-09-2011 9:35
Do Dzok idz sobobie poracuj w Toyocie chociaż jeden dzień zobaczysz gdzie masz orke polecam.
~janek 27-09-2011 9:36
do szok miało być
~olek 27-09-2011 9:37
Jest jedna Gmina blisko Wałbrzycha ( nie powiem która) ale posiada cos takiego jak BOS (Biuro obsługi Szkół Samorządowych) gdzie księgowość jest jedna dla wszystkich szkół, w jednym miejscu mieści się cała administracja wszystkich szkół. W Szkołach jest tylko dyrektor i sekretarka. Funkcjonuje to znakomicie.
~lani 27-09-2011 9:38
W pełni popieram 27-09-2011 09:26 | ~Andrzej |. Biurwy muszą zrozumieć, że nie są świętymi krowami. I że zwolnienia także ich dotyczą. I gdyby tak jeszcze (o ile jest to możliwe z prawnego punktu widzenia) powierzyć obsługę księgową firmie prywatnej to nikt by nie narzekał, a kilka osób starczyłoby zupełnie. Tak trzymać panie Prezydencie.
~do szok 27-09-2011 9:44
ty nie wiesz co to praca,tak ja janek napisał-zalicz strefe albo market to poczujesz robote w plecach a nie w du....
~olek 27-09-2011 9:45
Ustawa na to nie pozawla. Samorząd ma obowiązek rozwiazywać te problemy w sposob prawidłowy. BOS jest bardzo dobry. Jedna księgowa prowadzi wtedy np. 3 lub 4 Szkoly. Jest jeden BHP- owiec na wszystkie szkoły. Rachuba płace - jedna osoba tak samo 3 lub 4 Szkoły. W normalnym przypadku w każdej szkole musi być pełna obsługa.
~sztygar 27-09-2011 9:48
Dokładnie gdzie wszyscy byli jak wywalali z tyrki tysiace osob(kopalnie,porcelana)???no gdzie???Lamentuja przy klawiaturze sami zainteresowani bo nikt inny.
~Krzyniu 27-09-2011 9:55
Do "do Krzyniu" :) Ja rozumiem twój punkt widzenia i w pewnym stopniu sie z Tobą zgadzam jednak wśród tych 51 "etatów" nie ma samych "urzędasów" bije to również w zwykłych normalnych pracowników, którzy chcą normalnie wykonywać swoje obowiązki... po prostu nie do końca zgadzam sie z taką decyzją i uważam, że przede wszystkim oszczędności powinno szukać sie w inny sposób a nie wierze, że aż tak tragicznie jest z naszym budżetem no chyba że aż tak....
~pś 27-09-2011 10:14
jeśli te 51 osób to faktycznie ciężko pracujące osoby, kompetentne i doświadczone, to znajdą sobie inną pracę bez problemu. jeśli ktoś prowadzi przedsiębiorstwo i jest ono nierentowne, bo generuje zbyt duże koszty, to właściciel musi te koszty obcinać, aby nie dokładać z własnej kieszeni - prezydent postępuje jak typowy zarządca, ma tabelkę w excelu, gdzie bilans finansowy musi być dodatni. podejmuje trudne i niepopularne decyzje, ale... to dobrze, w moim odczuciu. współczuję zwolnionym ludziom, ale... nic nie może wiecznie trwać, jak mówią słowa biesiadnej piosenki;)
~kinio 27-09-2011 10:17
No fajnie zaczyna to rządzenie- kolejne rodziny przed zimą będą miały dylemat czy się ubrać czy zjeść ciepły posiłek . W MPK już podliczają majątek firmy ,który sprzedadzą na poczet długów ,i kolejne rodziny popadną w ubóstwo -o! tak można rządzić, niszczyć ,niszczyć,a ci cwaniacy co piszą że tak trzeba niech umilkną, bo taka sytuacja może ich spotkać i ciekawe co powiedzą .
~bzdury 27-09-2011 10:19
Pan prezydent oszczędza na tych co cięzko pracowali i mało zarabiali. Tych co doprowadzili do długów i ruiny w Wałbrzychu nie rozlicza z niczego nzwet awansuje! Obudzi się kiedyś z letargu i zobaczy jak wyglądają finanse szkoły. Przecież z jednego worka to nikogo nie rozliczy. Jak tu się ma ustawa o finansach publicznych jednostek samorządu gminnego? Jak kiedyś za komuny okna zabijane gwździem itp Wynik z tego taki, że za głupotę i błędy tych u góry płacą ci na dole.No cuż takiego prezydenta sobie wybrali. Gratulacje dla wałbrzyszan.
~Gosc 27-09-2011 10:29
Uwazam, ze dobrze robi. Powinien jeszcze zmniejszyc etaty we wszystkich urzedach. Po co tyle biuralistow? Gdziekolwiek idzie sie do urzedu zalatwiac jakies sprawy - siedzi tyle pan (panow) a i tak nie zalatwi sie od razu niczego. Zwykla biurokracja. W dobie komputerow uwazam , ze maja o wiele pracy mniej. Niech oszczedza, moze miasto na tym zyska.
~~~~~~~ 27-09-2011 10:32
W szpitalu było to samo z np 1200 pracowników zrobiło się 500. Pracują za trzech i jest super.Zwolnieni zostali pacjentami szpitala i gitara.Tak to i ja potrafie.
~Alan 27-09-2011 10:33
6 - 7 osób ma robić to, co do tej pory robiło 46, więc albo te 46 się do tej pory potężnie opieprzało, albo te 6 - 7 będzie teraz zawalone pracą i [rzez osiem godzin nie będą mogły nawet kanapki zjeść.
~brawo, brawissimo,hehe 27-09-2011 10:33
Za największy "sukces" nowego prezydenta należy uznać wycofanie sie z wymyślonego przez niego bezsensu zwanego "aleją zdrowej aktywności" na ulicy Podwale, zdaje się, na Podzamczu.
~~~~~~~ 27-09-2011 10:34
Osiem godz.w pracy i sześć w domu to wtedy sobie poradzą.
~on... 27-09-2011 10:54
ktos napisal jak zastapic 7 osob jedna ? prosto, skutecznie i juz nie dlugo bedzie tak wszedzie,po co placic 7 skoro jedna moze pracowac za nich dostajac minimalna place ? obudzcie sie ludzie,pracodawcy robia z nami co chca,a my sie na to zgadzamy pod grozba widma bezrobocia,braku pieniedzy,zacznijmy stawiac warunki bo inaczej bedziemy kopani po glowach zgadzajac sie nato, iniedawno widzialem ogloszenie na SEKRETARKE ! powtarzam sekretarke: ktora musi ! UWAGA ! znac biegle jezyki,znac sie na finansach i rachunkowosci,kadrach,skladac pisma,adresowac wysylac itd a do tego byc kims w rodzaju magazyniera przynosic sobie rzeczy w ciezkich kartonach fakturowac je i odnosic i to za piekna stawke 1386 brutto ?! wiec mozna 7 osob na jedna zamienic ? mozna... przykre zal dramat ŚMIERĆ...............
~adi 27-09-2011 11:25
za żądy Kruczkowskiego wszystkim będzie nam zapłacić.ciekawe ile jeszcze w tym mieście zagłosuje na PO.?. Zastanówmy się zanim postawimy krzyżyk.
~Kazia 27-09-2011 11:41
zagłosowaliście na tego Prezydenta.On wam jeszcze da się we znaki.jego oszczędności to tylko redukcja, redukcja i nic więcej.jakie stworzył miejsca pracy.Co robi w tym kierunku.Śmiechu warte.jemu bieda nigdy nie zajrzała w oczy .Prywatna praktyka ma się dobrz.Ludzie ostanie pieniądze dają ,aby się leczyć, aby zyć. Tyle ludzi popadnie w nędze, będę wsród nich i ja.
~~~~~~~ 27-09-2011 11:45
Lubinski i Rosiaki mają ubaw,że hej.Chcieliście prezydenta który jest Całym Sercem dla wałbrzyszan i Wałbrzycha TO MACIE.
~Do Kazi 27-09-2011 12:09
Rozumiem, że w związku z redukcją etatów stracisz pracę zgodnie z treścią newsa. Czy to normalne, żeby urzędnik o 12 godzinie siedział na portalu internetowym i komentował artykuły? To jest właśnie patologia urzędnicza.
~wpelniza 27-09-2011 12:11
Nie rozumiem Was. Biadolicie na ok. 40-ma urzędasami, żyjącymi z Waszych podatków a więc żerujących na Was. Czyli im więcej Was okradają (podatki) tym lepiej dla Was??? To jakaś patologiczna logika. Słyszeliście o takim pojęciu jak outsourcing? Wyobrażacie sobie że są takie 100 - więcej tysięczne miasta w USA zarządzane przez max. 5 osób? A Polak sądzi, że im więcej tym lepiej. Ciekawy jestem, czy wielu z tu piszących tak prowadzi gospodarstwo domowe? Założę się o wszystko co mam, że nie. No bo to jest Jego. A państwowe znaczy niczyje
~do ~~ 27-09-2011 12:13
Lubiński i Rosiaki nie mają ubawu. Pierwszy spłaca kredyty za kampanie a drudzy schowali się, żeby nie trzeba było się do tej spłaty zobowiązań dokładac ;]
~the last 27-09-2011 12:19
wpelniza: podejrzewam, że 90% urzędników nie wie, co to outsourcing.... z rozszyfrowaniem skrótu USA też moze być problem ;-)
~wpelniza 27-09-2011 12:21
Nie rozumiem Was. Biadolicie na ok. 40-ma urzędasami, żyjącymi z Waszych podatków a więc żerujących na Was. Czyli im więcej Was okradają (podatki) tym lepiej dla Was??? To jakaś patologiczna logika. Słyszeliście o takim pojęciu jak outsourcing? Wyobrażacie sobie że są takie 100 - więcej tysięczne miasta w USA zarządzane przez max. 5 osób? A Polak sądzi, że im więcej tym lepiej. Ciekawy jestem, czy wielu z tu piszących tak prowadzi gospodarstwo domowe? Założę się o wszystko co mam, że nie. No bo to jest Jego. A państwowe znaczy niczyje
~susi 27-09-2011 12:21
Jeżeli ktoś kto pracuje na kimś żeruje to Ty barania głowo lepiej się nie wypowiadaj matole jeden.Ciekawa jestem co taki półmózg jak Ty może w życiu robić.Napewno pracujesz w ochronie albo jesteś kierowcą ciężarówki.
~do Andrzeja i paru innych 27-09-2011 12:23
Nie biadolimy nad paroma urzędasami, ale często są to osoby na prawdę pracujące za marne pensje. Warto zastanowić się nad zwolnieniem kilku innych osób za dużo wyzsze wynagrodzenie. Tłumaczenie, że np teraz jest tylko jeden vice to mydlenie oczu. Co robi wobec tego w urzędzie Pan Lenda?Czyżby nie pełni dalej roli vice - tylko pod inną nazwą. Może warto wziąć się właśnie za tych co doprowadzili Wałbrzych do ruiny, a nie za niewinne osoby. Po Andrzeju widać, że jest osobą niedowartościowaną, niemającą co robić lub wynajętą przez PO do pisania tych bzdur, więc nie denerwujcie się szkoda słów dla niego. I potrafi tylko obrażać. Weź się Andrzej do pracy, a nie tylko piszesz te wywody.
~The last 27-09-2011 12:26
Zgoda. Lepiej zatrudnić mniej osób, bardziej efektywnych za wyższą pensję. Bo inaczej nadal będziemy świadkami sytuacji, gdzie stażysta uczy urzędnika z 15-letnim doświadczeniem obsługi programów typu word i excel...
~wpelniza 27-09-2011 12:26
Do 27-09-2011 12:21 | ~susi |. Napiszę Ci tak. Ten półmózg ma wykształcenie 2 stopnie wyższe od Twojego a pracuje w zawodzie, który wymaga przede wszystkim logiki. I ta logika podpowiada mi co wyżej. P.S. Alkoholu nie używam, więc nie mam kłopotów z myśleniem
~benkmen 27-09-2011 12:28
Wystarczy konsekwentnie przestrzegać art. 25 p. Konstytucji RP, a pieniądze napewno sie znajdą.
~ovo 27-09-2011 12:32
Korwin słusznie zauważył: do zarządzania Państwem Zakonnym w 14 wieku wystarczało ośmiu komturów i około 100 rycerzy-mnichów. Cały Wałbrzych ma więcej urzędasów i w dodatku wyposazonych komputery. Inteligentnemu to daje do myślenia.
~susi 27-09-2011 12:33
Alkoholu może nie kto by ci go sprzedał ,ale jakieś prochy napewno wciągasz .Człowiek o zdrowych zmysłach takich pierdół nie wypisuje.Jesteś ..... i Nic więcej.
~lucha1 27-09-2011 12:36
Popieram- KREMATORIUM.
~walbrzych 27-09-2011 12:46
WAŁBRZYCH UMIERA I NIE MA NA TO RADY POLITYCY DALEJ OKRADAJĄ MIASTO I POLSKĘ A WY ZAMIAST WYJŚĆ NA ULICE I PROTESTOWAĆ SIEDZICIE I WYPISUJECIE BZDURY , BO MYŚLICIE ŻE WAS TO NIE DOTYCZY, A KRUCZEK SIĘ DOROBIŁ I MA WAS W DU.......
~ 27-09-2011 13:16
Korwin mowi, ze jest przeciwny aborcjom, bo jak zycie pokazuje wyskrobali nie tych co trzeba.
~ 27-09-2011 13:17
Korwin mowi, ze jest za rownouprawnieniem w jednym przypadku. W małzenstwie powinno byc 50% kobiet i 50% mezczyzn
~Gość``` 27-09-2011 13:26
~Dlaczego nie zaczął od góry ,od ratusza ,rzędów, starostwa, tam w biurze siedzi w każdym pomieszczeniu po 7 osób? Zarabiają o wiele więcej niż w szkołach. Większe by miał oszczędności. Dlaczego jedni mają umierać z głodu a inni roztracać dobro wspólne gminy? Dla tych co nie rozumieją. Szkoła to odręby zakład pracy powstały w 1996 roku i były na własnym rozrachunku. Bilansem można było rozliczyć każdy grosz na co był wydany pod względem merytorycznym i legalności. teraz jak będzie jeden wspólny budżet to nikt nie bedzie wiedział ile kosztów ponosi utrzymanie każdej ze szkół. Jak będą rozliczane gimnazja przy LO bo te ostatnie należą do starostwa? W małych gminach gdzie są dwie szkoły to można taką księgowośc prowadzić ale jak jest ich z 20 to nie jest to takie proste. Powodzenia i współc
~głowa rodziny 27-09-2011 13:58
Pracujemy razem z żoną, mamy dwoje dzieci i też mamy dramatyczna sytuacja w naszym budżecie domowym. Od jutra żona i córka nie będą jadły (ale zaoszczędzimy). Pan prezydent podsunął mi świetny pomysł. Z sercem dla wałbrzyszan prawda? Gratulacje jednym się zabierze aby drugim dać. Super
~RACOWNIK 27-09-2011 14:41
ZLIKWIDOWAĆ CAŁKIEM STRAZ MIJSKĄ W INNYCH MIASTACH ZLIKWIDOWALI I ŻYJĄ A TU TRZYMAJĄ NIEROBÓW KTÓRZY CHODZA NA SPACERKI!!!!
~~~~~~~ 27-09-2011 14:50
Jedno osobowe patrole przecież to nieporozumienie.Albo jest patrol albo go niema.Co może jedna pani strazniczka albo straznik miejski gdy stoi czterech chłopa i pije nalewke albo kwaśniaka przed sklepem ??? Zapytać się czy potrzebuja ognia albo moze pójść im do sklepu po wymianke.
~Alan 27-09-2011 15:09
Zrozumcie piszący te komentarze, że zwolnieni nie zostaną "jacyś urzędnicy z ratusza, którzy nic nie robią, a tylko biorą kasę", ale z każdej wałbrzyskiej szkoły podstawowej i gimnazjum zostaną zwolnione księgowe i kadrowe. Każda z tych szkół to odrębny zakład pracy, ze swoimi specyficznymi potrzebami, w zależności od dzielnicy, wielkości, itp. Dyrektor każdej takiej szkoły współpracował z księgową i kadrowa w celu wspólnego zarządzania tym zakładem. A teraz dyrektor dostanie numer telefonu do Biura Obsługi Jednostek Budżetowych i będzie mógł zadzwonić, żeby się omówić na termin, jak będzie chciał kupić pudełko kredy, czy paczkę papieru ksero. Z każdym wydatkiem będzie musiał lecieć do BOJB-u i prosić o pieniądze, a oni tam już będą mieli gotowe wyjaśnienia, dlaczego ich nie mogą dać.
~Alan 27-09-2011 15:11
Tak właśnie wygląda uzdrawianie oświaty według PO i jego przyjaciół.
~Roman 27-09-2011 15:28
A czego nie zwolnił nikogo z WZWIK. Nie tak dawno temu pracowało tam 3 osoby i starczyło ich w zupełności i Przewodniczący tegoż związku był jednocześnie prezesem spółki wodociągowej. Teraz pracuje tam 20 osób ze średnią pensją 6500 zł w tym nasza niedoszła posłanka Kołaczowa. Czyżby Szełemej zwalniał tylko zwykłych ludzi bez odpowiednich układów???
~Anka 27-09-2011 15:36
A miało być tak pęknie :(:(
~luka 27-09-2011 15:37
żałujecie paru urzędasów,przypomnijcie sobie jak chcecie cokolwiek załatwić w urzędach ,rozkapryszone od rana zmęczone życiem podstarzałe królewny może im jeszcze przedłużyć o godzinę przerwę i kupić wagon kawy--brawo panie Romanie tępić tą biurokrację
~luka 27-09-2011 15:39
żałujecie paru urzędasów,przypomnijcie sobie jak chcecie cokolwiek załatwić w urzędach ,rozkapryszone od rana zmęczone życiem podstarzałe królewny może im jeszcze przedłużyć o godzinę przerwę i kupić wagon kawy--brawo panie Romanie tępić tą biurokrację
57jurand 27-09-2011 15:43
Do olek. A może pójśc dalej i oto jeden katecheta na wszystkie szkoły oszczędności murowane pieniadze przeznaczyc na zatrudnienie 1 pielęgniarki, lub higienistki .
57jurand 27-09-2011 15:55
Do
~Siwy 27-09-2011 15:58
Może nie pamiętacie, albo nie chcecie pamiętać. Przed erą Szełemeja, jako dyrektora szpitala, były 4 oddzielne szpitale, z 4 dyrektorami, zastępcami, kadrowymi, itp. Wszystkie szpitale zadłużone po uszy. Teraz jest 1 dyrekcja i 1 administracja, i „obsługuje” w sumie większą strukturę, niż tworzyły tamte 4 w sumie – w niezłej kondycji finansowej. Skoro tam się udało, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że i Wałbrzych będzie sprawnie i racjonalnie zarządzany, przy mniejszej ilości etatów. Skoro Szełemej potrafił zdyscyplinować nawet doktorów, to też istnieje szansa, że te redukcje nie wpłyną negatywnie na funkcjonowanie miasta.
57jurand 27-09-2011 16:00
Do olek .Ja poszedłbym dalej i tak jeden katecheta w wszystkich szkołach ,a zaoszczędzone przeznaczyć na etat dla pielęgniarki lub higienistki.
~Siwy 27-09-2011 16:03
Oczywiście, że szkoda poszczególnych ludzi, tyle że dzisiaj w takiej samej sytuacji znajduje się tysiące innych, zwalnianych w ramach cięcia kosztów - a o ich losie raczej cicho. Również prawdą jest to, że przed wyborami wszyscy narzekali na przerosty zatrudnienia w UM i na nieudolność magistratu, a teraz jak ktoś chce to „wyprostować” to wielkie larum – zupełnie bez sensu. Co do zwolnień i konsolidacji w spółkach „miejskich” – tam nie sięga bezpośrednia „władza” Szełemeja – w większości są to spółki prawa handlowego.
~org 27-09-2011 16:18
Nie rozumiem skąd w większości tych wypocin tyle jadu i zadowolenia z tragedii innych osób i ich rodzin. Człowiek człowiekowi wilkiem-nie w Wałbrzychu człowiek człowiekowi hieną. Szkoda mi was np Andrzej mógłbyś robić jako kapo w obozie a nie prywatny przedsiębiorca, ale jakie miasto tacy przedsiębiorcy (czyżbyś sprzedawał miał z "biedaszybów" do Chin)
~porażka 27-09-2011 16:18
Dziwne miasto. Nastawiali niby-tanich marketów, galerię, rozbudowali specjalną strefę , która za kilka lat się zwinie i znowu połowa miasta na bruk. Mali przedsiębiorcy nie mają większych szans, centrum umiera śmiercią naturalną, podtruwane dodatkowo niedalekim składowiskiem. Dodatkowo władze bezkarnie (bo kto poniesie za to odpowiedzialność? pogrążały miasto w zapaści udając, że ma na nie pomysł. Teraz płacą za to zwykli pracownicy - w jednostkach podległych gminie. Zupełnie jak w Grecji czy Hiszpanii. W kryzysie kasę pompuje się w największych a szaraczki niech zdychają. Prezesi, prezydenci co potracili pracę, tyle się nachapali że mogą sobie do góry brzuchem leżeć. Rzygać się chce
~marcin 27-09-2011 16:32
Szełemej robi to co konieczne, miasto jest w tragicznej sytuacji. Ale w takowej jest od 20 lat !!! Co najmniej !!! Już dawno należało zlikwidowac wiele etatów i w ogóle zrobic czystkę. Ja jestem za. Do malkontentów - w 2009 i 2010 roku w WSSE pracę straciło ok 500 osób. Najwięcej zwolniła Faurecia (jak zwykle) i NSK, czy ktoś z was wtedy zastanawiał się nad losem wielu rodzin ? Pretekstem zwolnień był "światowy kryzys", który w rezultacie zaowocował wzrostem produkcji (oczywiście w zredukowanym składzie). Polak może więcej !!! Zwolnionych, jak na ironię zapraszam właśnie do WSSE, Faurecia i NSK przyjmują na potęgę, przez podfirmy oczywiście. Ale praca jest ....
~porażka 27-09-2011 16:51
"Zlikwidować wiele etatów" ok ale co dalej? Może tak stworzyć warunki do zakładania własnych firm a nie mnożyć molochy (kto w nich i na nich NAPRAWDĘ zarabia?), które dobijają prywaciarzy, a gdzie ludzie pracują za marne pieniądze. Wyrzucić na bruk to jest najmniejsza linia oporu. Jeśli ludzie stracą pracę to też odbije się na mieście - wydłuży się tylko kolejka do mopsu i wzrośnie liczba osób, które nie płacą za czynsz, spadną wpływy do budżetu. To, że system pada widać w całej Europie. Pytanie za 100 pkt. Ile REALNIE zarabia obecny burmistrz Nowego Jorku? I ilu w Nowym Jorku jest radnych? Szukajcie oszczędności w administracji państwowej! A posłowie niech służą społeczeństwu za symboliczne pieniądze, zobaczcie jak oni się obławiają i ilu ich jest. Nawet jeżdżą za darmo chociaż stać ich
~ 27-09-2011 16:57
jak trzeba to trzeba, bez radykalnych zmian nie ma zmian zadnych.... chcielismy aby cos sie dzialo, cos sie smienilo, dajmu Szelemejowi szanse... czalowiek ma rozum i serce niech dziala a my ocenmy to za okolo rok co wy na to walbrzyszanie?
~porażka 27-09-2011 17:10
fajnie sie siedzi w UK? racja, nic, tylko wyjezdzac
~ibardzodobrze 27-09-2011 17:16
SuuuuuuuuuuuuuuuuuPER :D
~Marek 27-09-2011 17:43
Straż Miejską całą zwolnić!!! W niedziele czterech sobie jeździło po mieście nowym autkiem, pytam za czyje pieniądze ten samochód? A do polonezów ich!!!
~Mam pomysła 27-09-2011 17:44
Zlikwidować MZB. Sprawami lokali komunalnych zajmie się wydz. Infrastruktury. Całkowicie sprywatyzować to coś , co jak wskazywała NIK bezprawnie prowadzi działalność usługową( zarząd, remontowanie , itp.). A;bo zlikwidować, mienie sprzedać , nieruchomości też. . Zlikwidować inne miejskie spółki a za usługi po prostu płacić przedsiębiorcom. Kontrolę zachować nad rynkiem wody( twardą ręką na bruk POłowę du.......) Etc, etc. . Dalej, wyjść z Alby. Na cholerę miastu taka kooperacja, żeby parę osób z Ratusza mogło PObierać kasę ??? Niech świadczą usługi. Wolny rynek. Niech przetargi wygrywają konkurencyjni usługodawcy. To na razie tyle.
~org 27-09-2011 17:51
Kłamiesz ja widziałem, jak toyotą jeździło chyba 11 albo 12 strażników z tym,że 4 w bagażniku i czterech w boksie na dachu.
~wiedziałem, że tak będzie 27-09-2011 18:00
Spoko. Nie ma to jak oszczędzać na edukacji. Mamy w końcu w Wałbrzychu zagłębie inteligencji. Tyle wolnych miejsc pracy, że Ci zwolnieni na pewno sobie poradzą. Nie widzę problemu.
~porażka 27-09-2011 18:14
Zwolnione zostały księgowe i kadrowe, nie nauczyciele
~ao 27-09-2011 18:25
i własnie dlatego nie głosowałam na niego
~wqurzony 27-09-2011 19:20
ROZLICZYĆ PO! Za 8 lat okradania miasta. Od tego trzeba zacząć, a nie mścić się na mieszkańcach. Kto był w radzie nadzorczej MPK? Ślepi? 30 baniek to nie batonik w markecie, za który skazują.
~O.H. 27-09-2011 19:41
Też jestem za tym, aby okroić radę miejską, wielu radnych to maszynki go głosowania pod dyktando, a w głowie pusto.
~były-urzędnik 27-09-2011 20:06
ja mam do wszystkich, którzy piszą "urzędasom dobrze niech zapierdzielają", najpierw zoriętujcie sięw oprzepisach zwykły szary urzędnik nie jest od podejmowania decyzji tylko od wykonywania przepisów, a że sągłupie i ich dużo to już nie wina urzędnika, szary urzędnik pracuje jak każdy i strata pracy z powodu nadużyć osób decydujących (mam na myśli włądze jako takie, czyli prezydentów, sekretarzy, naczelników), to dala każdego normalnie pracującego nic miłego i przyjemnego, tym bardziej że teraz wszyscy "urzędasów" krzyżują tylko za to że są
~ 27-09-2011 20:10
to bardzo dobra decyzja Prezydenta!!!!!!!!!!!!!!!
~csr 27-09-2011 20:25
wpelniza - z logika to ty masz tyle wspolnego, co kruczkowski z uczciwoscia. urzednicy zeruja na podatnikach? i ty niby jakies szkoly konczyles? te 2 stopnie twojego wyksztalcenia to najwyzej zsz i technikum wieczorowe.
~kibol 27-09-2011 20:43
R.Szełemej uwiarygodni się wówczas, gdy zlikwiduje WZWiK (pasożyta) i nie pozwoli na doplacanie przez wałbrzyszan do gmin zgromadzonych w tym sztucznym tworze....
~adi 27-09-2011 20:45
Jak głosowaliście tak macie !!! Wszyscy mówili super człowiek a teraz co?? Ludzie na bruk i nikogo to nie obchodzi co wybory to to samo a wy dalej chodźcie i głosujcie a was wiecznie w hu... robią!
~weeehhhh 27-09-2011 20:48
dobrze urzednik tylko wykonuje to co mu narzucaja ale niech do jasnej ciasnej robi to z kultura ! niech nie przewraca oczami jak by musial nam kase za to placic, badz olewac grac na komputerze i przedewszystkim rzetelnie do h*** informowac ludzi a nie ze przez nich czlowiek ma problemy! bo h*** wiedza i pytaja sie pozniej kazdego obok czy nie wie o co chodzi ! a pozniej wplac bo leca z pracy ! neich leca jak pozalatwiali sobie po rodzinie prace nic nie potrafia niech leca !!1 to jest skandal dopiero ze urzedasy nic nie umieja i wprowadzaja w blad !!!!!!
~kibol 27-09-2011 20:51
R.Szełemej uwiarygodni się wówczas, gdy zlikwiduje WZWiK (pasożyta) i nie pozwoli na doplacanie przez wałbrzyszan do gmin zgromadzonych w tym sztucznym tworze....
~sir johny 27-09-2011 21:47
Zabrać to działaczom PO. Tym cudotwórcom, co przez osiem lat robili przekręty i nadal mają się świetnie a nie zwalniać niewinnych ludzi. Ludziska przejrzyjcie wreszcie na oczy i zobaczcie kto Wami manipuluje.
~ 27-09-2011 22:36
Bardzo dobrze. Uważam że powinno zniknąć biuro obsługi miasta, biuro zamiany mieszkań, urząd powinien być czynny 2 x w tyg do 18.00
~ 27-09-2011 22:38
MOPS zlikwidować! Za dużo tam biurw siedzi a ma sie to nijak do pomocy ludziom
~udał się 27-09-2011 22:45
nie no nie przesadzajmy urzad nie bedzie czynny w dni robocze bo maja tam troche roboty ale urzednikow jest przerost:) bardzo dobre działania Panie Prezydencie
~wpelniza 28-09-2011 0:15
Do 27-09-2011 20:25 | ~csr | Muszę Cię rozczarować. Są to studia magisterskie i podyplomowe w dziedzinie nauk scisłych - gdybyś tego określenia nie zrozumiał, to wytłumaczę Ci. Jeżeli nie rozumiesz mojego stanowiska to przygarnij na domowy garnuszek jakiegoś zwalnianego - policzy Ci np. PIT-a. A co będzie robił przez resztę roku? To już Twój problem. Najważniejsze żebyś mu płacił. Pozdrawiam wszystkich o mentalności Kalego - to z literatury polskiej, i zamykam dyskusje.
~ogr 28-09-2011 2:36
Dramatyczna sytuacja budżetu miasta, to efekt 8-letnich rządów poprzednika obecnego "doktora-cudotwórcy", którego ten obecny przecież popierał (a nawet był jego kolegą). Zamiast doprowadzić tego i jego wspólników przed Temidę, skonfiskować im majątki i wsadzić do mamra, bo to przez takich ta finansowa katastrofa, to pan doktor szuka kasy w kieszeniach szarych i zarabiających po (góra) 1,5 tys. urzędników. A gawiedź -pałająca chęcią zemsty a nie racjonalną oceną sytuacji - cieszy się i przyklaskuje jak durna... tak jak Stalinowi przyklaskiwał "naród radziecki" przy mordowaniu Lachów i tak jak się cieszyli co niektórzy, że Hitler morduje Polaków, Żydów i inne podczłowiecze nacje... Czasy się zmieniły ale ciemna gawiedź w swoim pseudorozumowaniu kieruje się takimi samymi mechanizmami.
~cd. ogr 28-09-2011 2:46
... a jeszcze się przy tym chwali magisterką i podyplomówką w zakresie nauk ścisłych..., które to nauki ścisłe najprawdopodobniej tak mu ścisnęły mózg, że aż sadzi tego typu farmazony... Studia najwyraźniej temu komuś nie służą... bo wnioskuje jak ktoś, kogo mama za mało przytulała.
~Miro 28-09-2011 6:27
Do tego BARANA wpelniza ktoś kto się chwali i przechwala swoim wykształceniem zazwyczaj jest zwykłym debilem i tępakiem.Bufoniasty cymbale znalazł się samorodny mgr z Bożej łaski.
~~~~~~~ 28-09-2011 6:34
Piotruś i reszta ferajny nabroiła,chodziła na wagary nie odrabiała lekcji a Jasiu,Basia i pozostali dostali pały i stoją w kącie.
~Aga 28-09-2011 9:45
Nich Wszyscy przyjdąna spotkanie do PSP Nr 15 W Wałbrzychu przy ul.Hirszfelda 1 na godzinę 18.00 w piątek 30 września to będzie można panu Prezydentowi wykrzyczeć szystko w twarz!!!
~wpelniza 28-09-2011 10:02
Ho, ho. Widzę że urzędnicy już w pracy :)). Zapewnie pełno ich nie tylko tutaj ale także na nk, facebook-u i portalach randkowych.
~~??? 28-09-2011 10:05
Ty baranino od nauk ścisłych chodziło o zapewne.Zapewne
~:) 28-09-2011 10:12
A Ja następnym razem też na niego zagłosuję :)
~wpelniza 28-09-2011 10:17
28-09-2011 10:05 | ~~??? | Im więcej epitetów pod moim adresem tym lepiej. Jeszcze bardziej utwierdza mnie to w przekonaniu, że internet nareszcie trafił pod strzechy. Szkoda tylko, że wcześniej nie trafiły tam książki.
~ 28-09-2011 13:51
NAPISAŁA: "28-09-2011 09:45 | ~Aga | Nich Wszyscy przyjdąna spotkanie do PSP Nr 15 W Wałbrzychu przy ul.Hirszfelda 1 na godzinę 18.00 w piątek 30 września to będzie można panu Prezydentowi wykrzyczeć szystko w twarz!!! " ************************************************ A nie prościej przyjść, zadać pytanie i wysłuchać odpowiedzi ? Wszak krzyk, to nie argument – w normalnym społeczeństwie.
~~~~~~~ 28-09-2011 15:42
Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak krzyk rozpaczy ???
~Siwy 28-09-2011 16:12
Krzyk rozpaczy – powiadasz. Ciekawe, czy też będziesz takim krzykiem rozpaczy, jak zamkną Mo-BRUK (a wszystko wskazuje na to, że zamkną), a dotyczyć to będzie (zwolnienie) znacznie większej ilości osób. Problem taki sam, lecz „ważność” inna – nieprawdaż ?
~bakus 28-09-2011 16:24
A pamiętam przemówienie pana Szełemeja - jak mówił aby kobiety rodziły w Wałbrzychu, aby nas przybywało - niestety po tym co Pan robi wcale się nie dziwię że małżeństwa nie chcą mieć dzieci bo i po co - skoro sytuacja rodziców jest niepewna, skoro z dnia na dzień można stracić pracę - a tak to chociaż mniej gęb do wyżywienia.Dobrze młodzi robicie, że wyjeżdzacie bo w Wałbrzychu nigdy nie będzie dobrze - może za 500 lat ale kto tych czasów dożyje.
~do wypleniza 28-09-2011 16:49
Skrzętnie i kompleksowo korzystasz z przysługującego ci prawa brzmiącego: "Każdy ma prawo do głupoty !!!" Ty jednak tego prawa nadużywasz... a nawet się nim zachłystujesz ...
~księgowa 28-09-2011 16:58
wszystkim tym bardziej i mniej wyszkolonym płatnikom podatków, którzy utrzymują urzędników, z całego serca życzę aby nadchodzący kryzys zrujnował ich doszczętnie i aby zostali z długami i kredytami do spłacenia. Nie bądźcie tacy do przodu sprawiedliwość dosięgnie każdego - jak urzędnik nie zarobi bo pójdzie do zwolnienia to kto będzie korzystał z waszych usług.
~Siwy 28-09-2011 17:15
???????????? Księgowa twierdzi, że głównym motorem dochodu narodowego są urzędnicy ???? Pomijając te rewelacje, to te życzenia są raczej rodem z piaskownicy, niż wykształconego (?) człowieka.
~do siwego 28-09-2011 17:51
myślę, że jak zamkną Mo-Bruk tez będzie krzyk rozpaczy.Jesli ludzie stracą pracę. naprwdę jest bardzo żle, czy wy tego nie widzicie.Coraz więcej zwykłych ludzi ,pracujących za grosze , traci i tą pracę.Dzieci nasze są niedożwione,nie wyjezdzają na wakacje , nie mają perspektyw.To miasto umiera, to miasto biedoty.Bardzo żałuje ,że jak byłem młodszy to nie wyjechałem.To był błąd mojego życia.Życzę Wam z całego serca abyście się nie znależli w takiej sytuacji jak te księgowe ze szkół.To nie są pracownicy na wysokich stołkach.czasmi pracują za marne pieniądze na okrojonych etatach.przeciez to budżetówka.gdzie znajda pracę po 50-roku zycia.Nikt ich nigdzie nie chce, są za stare.Taka jest prawda.Strefa , markety , prywciarze potrzebują młodych silnych z dobra aparycją
~Kizi 28-09-2011 18:00
Chcę dodać ,że nie tylko stracą pracę księgowe ,ale także pracownicy naliczający płace, kadrowe.Koło się zamyka.Im wiecej ludzi do zwolnienia, tym biedniejsze społeczeństwo Wałbrzycha.Nie kupi bluzki na manhatanie, nie pojdzie do fryzjera,nie wykupi ubezpieczenia.,nie skorzysta z usług firm prywatynch świadczacych usługi.Więc warto się zastanowic ,ze straci na tym wiele osób, nie tylko pracowników sf.budzetowej ,ale was kochani prywaciarze co nas tak nienawidzicie.Życze wam powodzeni i dużych dochodów.Przyjdzie czas ,że i do Was się dobierze Pan Szłemej.Powodzenia
~ola 28-09-2011 18:03
Podobno sprzątacie po Kruczkowskim to zamiast wymiatać w szkołach można by pozamiatać stanowiska na które zostały przyjęte przez Kruczkowskiego np. córka sekretarki prezydenta a może córka radnej PO,Chyba że są tak niezbędne i zasilą proponowane liczne zatrudnienie w nowo powstałym od 1.01.2012r. biurze obsługi.
~rak 28-09-2011 18:06
w końcu trzeba ukrócić biurokrację,a jak ma to zrobić,mam nadzieje ze tak wykształceni ludzie pracujących w urzędach dadzą sobie radę .
~Nina 28-09-2011 18:17
Raczek aleś ty głupiutki.Ty do tej pory sobie nie dałeś i nie dasz boś mięczaka nie skorupiak.
~Siwy 28-09-2011 18:31
Tak na marginesie. Te zwolnienia, to nie tylko przypadlość Wałbrzycha. To nie tylko biedne ksiegowe ze szkół i "bardzo dobrzy" urzędnicy z UM. To się nazywa kryzys - i nie tylko u nas. I jeszcze jedno. Są wybory, to i są programy wyborcze - a w nich i to w każdym, w formie bezposredniej lub "skrytej" zapis - ograniczenie administracji.
~~~~~~~ 28-09-2011 18:41
Może zaczniemy ograniczac ilość radnych polityków w sejmie senacie w Brukseli i wszędzie.To będą prawdziwe i widoczne oszczędności.
~...... 28-09-2011 19:04
Dlaczego nikt nie wpadł na ten genialny pomysł i nie obniżył pensji panom rządzącym ??? Ciekawe ile byłoby oszczędności...
~ 28-09-2011 21:48
ludzie czytajcie uważnie to nie są urzędnicy z urzędu, to są księgowe i kadrowe pracujące w szkole. Teraz z każdym drobiazgiem będzie trzeba jechać do urzędu. S
~Jo 28-09-2011 21:53
Może na początek liczbę radnych lepiej okroić. Ludzie to nie są urzędnicy z urzędu to są pracownicy w szkołach kadrowe i księgowe(pracujący 40h w tygodniu).Naprawdę to nie są ludzie, którzy się obijają. Ci w urzędach prawdopodobnie zostaną.
~ina 29-09-2011 4:30
z kryzysem to nie ma nic wspólnego.To są po prostu błedy poprzdnich ekip i nie tylko 8 letnich.Przecież księgowe na placówki oświatowe trafiły wtedy kiedy Pan Nowaczyk był Naczelnikiem Wydziału Oświaty w 1996r. Teraz zrozumiał ,że to był błąd. A kto zapłaci za te błędy. Teraz ksęgowe i kadrowe w szkołach muszą odejść a niektóre pracują do pracują do dziś. Panie wice prezydencie pan ansował a one mają odejść.Przecież te właśnie główne księgowe które przeszły z zespołów głośno krzyczały,że stracicie kontrole nad finansami w placówkach oświatowych. Nikt ich nie słuchał tak jak teraz. Nie wszyscy dyrektorzy przyjeli entuzjastycznie wasze decyzje.Była to istotna rewolucja w ich pracy. Ale musieli się z tym uporać. Przykro mi ,że to Pan podpisuje się pod tak nieprzmyślanymi do końca decyzjami.
~babcia 29-09-2011 4:57
Szanowne związki zawodowe ZNP. Niespełna dwa tygodnie temu we Wrocławiu odbył się marsz protestacyjny w którym uczestniczyliście wraz z przdstawicielami ZNP ze szkół. Przeciwko czemu protestowaliście. W tych szkołach to nie są ludzie których należy bronić. Przecież ustawa o szczególnych zwolnieniach wam nakazuje obronę interesów tych ludzi i jeżeli muszą być zwolnienia to musicie zadbać o to aby w skutkach społecznych były jak najmniej drastyczne. Szkoła to nie tylko nauczyciele i teraz pokazujecie jak mało ważna jest praca tych ludzi. Skoro ich nie bronią dyrektorzy a przecież oni są pracodawcami w imię prawa pracy, nie bronią związki więc wszyscy na bruk won a dyrektor z nauczycielami świetnie pewnie sobie poradzi.A kto będzie uczył dzieci. A może te proponowane 6-7 osób to załatwi
~ 29-09-2011 5:08
Ktoś napisał okroic biurokracę słusznie takie były założenia poprzedniej ekipy skończyło się tak,że zwolnniono starych pracowników przyjęto swoich nowych.A teraz nowa ekipa zostawi tych zatrudnionych przez poprzednią ,zwolni pracowników którzy się ostali z długoletnim często stażem a na ich miejsce za chwilę utworzy nowe etaty swoich pracowników. Tak raczku to działa od ponad 20 lat. Po prostu trzeba zrobić miejsca na nowych swoich ludzi.
~ 29-09-2011 5:22
Aga! przyjdziemy na spotkanie w piątek posłuchamy. Luka ! Ty też musisz przyjść i wykrzyczeć tym biurokratom jak ich nazywasz głośno żeby poszli won i nie przeszkadzali jak go nazwałeś? Panu Romanowi bo dla mnie to jest Pan Prezydent. Jak sądzę masz dobre wykształcenie świetną pracę i nigdy nie będziesz miał takich problemów ci niewiadomo co chcący biurokraci.Kup parę lizaków to rozdasz ich dzieciom.
~inka- inna 29-09-2011 17:12
A może tak nie oszczędzać na ludziach i etatach a sięgnąć po pieniądze P. Kruczkowskiego (oczywiście z jego osobistego majątku)za to, że w ubiegłym roku wydał z budżetu miasta na premie i nagrody za wybitne osiągnięcia prezesom spółek i członkom zarządów (średnio po 10 -20 tyś.).A wiemy już,że spółki są w tragicznym finansowym stanie bądź w likwidacji. P. Kruczkowski nie ponosi żadnych konsekwencji z podjęcia takich decyzji. Żyję dzikim kraju.
~inka- inna 29-09-2011 17:22
A może tak nie oszczędzać na ludziach i etatach a sięgnąć po pieniądze P. Kruczkowskiego (oczywiście z jego osobistego majątku)za to, że w ubiegłym roku wydał z budżetu miasta na premie i nagrody za wybitne osiągnięcia prezesom spółek i członkom zarządów (średnio po 10 -20 tyś.).A wiemy już,że spółki są w tragicznym finansowym stanie bądź w likwidacji. P. Kruczkowski nie ponosi żadnych konsekwencji z podjęcia takich decyzji. Żyję dzikim kraju.
~ 29-09-2011 18:56
Jestem urzędniczką .Przeżyłam wiele stresów i strachu bo każdy tylko nas zwalniał potem przyjmował nowych potem znowu zwalniał.Ja pracuję a poprzedni straszący odszedł. A teraz w strachu i wstydzie jest ten straszący.Już wiesz co to lęk, gdzie są pseudoprzyjaciele.Zafudowałeś rodzinie fajne życie .Naprawdę się opłaciło? Nowego straszącego się nie boję bo on też odejdzie.Trzymajcie się dziewczyny.Nawet najbliźsi współpracownicy Was nie pocieszą.a o tych premiach to sa na to dokumenty i ludzie pracujący pamiętają.
~ 29-09-2011 19:30
Uczyła mnie mama nie bój się i nie szanuj chama. Powodzenia dziewczyny będzie dobrze.Wasze rodziny nie muszą się za Was wstydzić.
~+ 30-09-2011 1:12
trzęsiecie tyłkami, kończy się sezon,nie tylko was zwolnię ale kogo to obchodzi ,urzędasy maję inne podniebienia ,bardziej uczone.......
~ksg 1-10-2011 16:18
a ja się cieszę , że ich zwalniają bo zobaczą co to być bezrobotnym, byłem 7 lat, teraz zarabiam 85tyś rocznie i się śmieję, że prezydent będzie oszczędzał na was, a wy ze swoimi papierkami będzie bez pracy , bo nie macie pojęcia urzędnicy co się dzieje na rynku, a jak macie jakieś kredyty to windykacja już na was czeka, hahahahaha
~ 2-10-2011 16:01
Dyrektorzy! nie bronicie swoich pracowników. Boicie ,że was też zwolni. I tak pójdziecie w odstawkę kwestia czasu.A swoją drogą świetny widok jak się pocicie na wieść ,że w okolicach pojawi się prezydent, Trawę na zielono malowano jak Gierek przyjechał do Wałbrzycha. Wy zachowujecie dokładnie tak samo. Ciekawe co zrobicie żeby zachować stanowiska. A jesteście dobrymi nauczycielami nie musicie pozwalać nikomu na takie was lekceważenie,
~ 3-10-2011 20:36
do ksg!widzisz dlatego że nie masz papierków to byłeś 7 lat na bezrobociu. Masz swoje 8,5 tyś. i co jeszcze. Pewnie twoje środowisko to akcepyuje. Windykacja nie czeka bo mój mąż zarabia 20000tyś, ale taki prostak nigdy nie zrozumie że to nie o to chodzi.Windykacę też pewnie przeżyłeś a może jeszcze ją masz?
~robciudopadnecie 3-10-2011 21:29
wpelniza, ktoś ci ładnie zrył berecik na uczelni, i jeszcze wmówił, żeś inteligentny, stary/a spal te amerykańskie książki z obrazkami i odstaw ten biały proszek i nie odbieraj tego jako epitety, tak traktuje (z troską) którzy myślą, że ma prawo uciskać ich biały kołnierzyk, zazwyczaj są w błędzie
~Obserwator 4-10-2011 6:06
Pan Szełemej powołał pana Kruczka do rady nadzorczej PEC-u jako przedstawiciela Wałbrzycha (w WSSE już jest w radzie razem z żoną Wojtka W).I wszystko jasne. Co się zmieniło za czasów panowania jaśnie wielmożnego pana wszechwiedzącego Szełemeja?Jeszcze do niedawna jeździł osobiście odbierać prace na Aquazdroju. I co klops? Zwalnia ludzi ,którzy nie należą do Pozłodziejskiej ekipy(swoim zmienia tylko stanowiska).Tylko show się liczy.A plebs i klakierzy Pozłodziejskiej ekipy klaszczą. W tym mieście nic nie będzie. Będzie grodzkość? Oczywiście, że nie ma szans. Obwodnica za 10 lat. Ale Szełemej chodzi i opowiada te banialuki.
~Wiola 4-10-2011 19:32
Nie rozumiem co wy chcecie od tych urzędników, pracują jak inni czy wy pracujecie idealnie? jak będzie ich mniej to gorzej będą wykonywać swoja prace , bo nie da się pracować za trzech . A mi się nie uśmiecha stać po 2 godz. w kolejce , bo przyjmuje jedna osoba. I tak już kasy w urzędzie nie ma i trzeba biegać do banku ,żeby zrobić wpłatę . To jest udogodnienie dla ludzi???
~ 5-10-2011 20:58
Do ~do~Przykre to co piszesz pisze z tym że Rosiak ma się dobrze, pensji mu nie zmniejszyli a Lubiński płaci za swoją uczciwość uwierzył ,że można tym ludziom ufać. Uwierzyli również wałbrzysznie w Szełemeja. I oto skutki Rosiaki weszli do rady miasta i powiatu a Szełemej na Prezydenta. Każdy dopiął swego chociaż z przeciwnych stron. Jakie wnioski: nie warto grać uczciwie.
~szaraczek 5-10-2011 21:43
nie wiem czy to dobre dla nas petentów co się dzieje w urzędzie, kasa została zamknięta i trzeba biegać po Wałbrzychu żeby zrobić wpłatę , nie uśmiecha mi się też stać dwie godz. w kolejce bo przyjmuje jedna osoba i robi za trzy
~iii 12-10-2011 21:34
JEDNYCH CHCA ZWALNIAC, A JAK MA SIE CHODY W RATUSZU TO I PRACA DLA ZNAJOMKA SIE ZNAJDZIE, BO PRZYJMUJA, ZAMIAST ROBIC PRZESUNIECIA.
~iii 12-10-2011 21:36
JEDNYCH CHCA ZWALNIAC, A JAK MA SIE CHODY W RATUSZU TO I PRACA DLA ZNAJOMKA SIE ZNAJDZIE, BO PRZYJMUJA, ZAMIAST ROBIC PRZESUNIECIA.
~benkmen 13-10-2011 10:01
I w ramach oszczędności "sprzedano" za 300 zł grunt wart 30 000 zł biednemu kościołowi.Wywalanie więc ludzi z pracy w takiej sytuacji pod pretekstem oszczędności-jest zwykłym kłamstwem.
~były pracownik 16-10-2011 22:25
zwolnić wszystkich z urzędu i żeby nikt tam nie pracował i żeby nie płacić podatków miejskich i byłoby by fajnie, a pan prezydent nich sobie biega biedak z kolegami po podzamczu całą kadencję i będzie dobrze, śmiech na sali co ten facet wymyśla, ja ironizuję ale szaleńca trzeba powstrzymać , bo gotów zwolnić wszystkich w ratuszu
~benkmen 17-10-2011 11:09
W ramach ograniczenia wydatków grunt wartości 33 000 zł "sprzedano" z bonifikatą 99% za 300 ( trzysta zł) , aby ograniczyć wydatki... kupującego. Kto zaproponował Radzie Miasta "taką " transakcję??? Jak myślicie??
~Zenek 17-10-2011 19:28
Ze straży mioejskiej po zwalniać daqrmozjadow.
~matrix124 19-10-2011 20:46
Wielu z Was nie ma pojęcia o pracy urzędników,ich obowiązują pewne procedury , których nie można przeskoczyć bo komuś się spieszy...
~oglądacz 25-10-2011 20:27
JAKA DRAMATYCZNA SYTUACJA BUDŻETU MIASTA !!!! JAK TU SZEŁEMEJ WYDZWANIA Z KOMÓRY NA 20 000 ZŁ

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group