• Piątek, 19 lipca 2019
  • Godz. 3:28
  • Imieniny: Marcina, Wincentego, Wodzisława
  • Czytających: 2846
  • Zalogowanych: 0
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Jest zielone światło na budowę obwodnicy

Wiadomości: Wałbrzych
Czwartek, 14 września 2017, 10:16
Aktualizacja: Wtorek, 19 września 2017, 15:33
Autor: red
Fot. użyczone
13 września podpisane zostało ostateczne porozumienie w sprawie budowy zachodniej obwodnicy Wałbrzycha.

Umowa pomiędzy podlegającemu ministrowi infrastruktury Centrum Unijnych Projektów Transportowych a gminą Wałbrzych
przewiduje przekazanie blisko 300 milionów złotych dofinansowania inwestorowi, jakim jest gmina Wałbrzych. Ponadto, w myśl zawartego wcześniej porozumienia z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, miasto otrzyma również środki na realizację odcinka biegnącego na terenie Szczawna-Zdroju. Jest to szczęśliwy koniec trudnej, prawie 20-letniej batalii o realizację zachodniej obwodnicy Wałbrzycha.

Michał Dworczyk, poseł okręgu wałbrzyskiego:
- Zgodnie z zapowiedziami z początku roku, rząd Prawa i Sprawiedliwości realizuje obietnicę o skierowaniu środków na budowę obwodnicy Wałbrzycha. Podpisana umowa definitywnie kieruje do Wałbrzycha gigantyczną, największą w historii miasta dotację, na którą składają się środki zarówno na część wałbrzyską, jak również część biegnącą przez teren Szczawna-Zdroju. Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu, w szczególności Ministerstwu Rozwoju, Ministerstwu Infrastruktury i wałbrzyskim radnym Prawa i Sprawiedliwości. Realizacja tego zadania to kolejny przykład na to, że rząd Pani Premier Beaty Szydło skutecznie realizuje Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, która za jeden z najważniejszych celów ma wspieranie nie tylko największych aglomeracji, ale także średnich i mniejszych miejscowości, w szczególności takich, które ucierpiały na przemianach gospodarczych.

Podpisanie umowy oznacza, że ze strony rządu spełnione zostały wszystkie zobowiązania i formalności konieczne do realizacji inwestycji. Kolejnym krokiem będzie już przygotowanie i ogłoszenie przetargu przez miasto.

Czytaj również

Komentarze (44) Dodaj komentarz

~ks Sowa 14-09-2017 10:38
Daleko szukac nie trzeba... a wiec kto przeprosi za slowa, ze obwodnicy nie bedzie? W sumie jak to miasto ma przetarg robic to wszystko jeszcze mozliwe. "Podpisanie umowy oznacza, że ze strony rządu spełnione zostały wszystkie zobowiązania i formalności konieczne do realizacji inwestycji."... 8 lat rzadow PO i obwodnicy ani slychu. 2 lata rzadow PIS i kasa sie znalazla. SZOK dla lemingow? Co teraz Roman? Trzeba robic, bo jak nie bedzie konkretow do wyborow to bedzie to tylko twoja wina.
~kerim 14-09-2017 10:44
Życzyłbym sobie I WSZYSTKIM WAŁBRZYSZANOM takiego prezydenta Wałbrzycha jak p.minister DWORCZYK ,bo to co mamy obecnie to jakaś żenada długi,zamykanie umierającego starego centrum,wyrzucanie kasy na kopalniane muzeum itp.bzdety mam nadzieję,że Wałbrzyszanie to widzą i pokażą to w najbliższych wyborach jak należy podziekować doktorkowi.
~Reijo 14-09-2017 10:45
NARESZCIE!!! Tylko dlaczego PiSowskie ś........ podłączają się pod unijne pieniądze, skoro UE jest be?
~Reijo 14-09-2017 10:47
Do "kerim" Ty tak na poważnie czy taki się urodziłeś?
~burek 14-09-2017 10:48
to Szełemej ma kolejną kadencję, ani ministrant Zieliński ani lewak Rambacher mu nie zagrożą teraz.... żal miasta :/
~burek 14-09-2017 10:49
I Szełemej ma kolejną kadencję, ani ministrant Zieliński ani lewak Rambacher mu nie zagrożą.... szkoda miasta....komuno wróć...
~kerim 14-09-2017 10:50
Życzyłbym sobie I WSZYSTKIM WAŁBRZYSZANOM takiego prezydenta Wałbrzycha jak p.minister DWORCZYK ,bo to co mamy obecnie to jakaś żenada długi,zamykanie umierającego starego centrum,wyrzucanie kasy na kopalniane muzeum itp.bzdety mam nadzieję,że Wałbrzyszanie to widzą i pokażą to w najbliższych wyborach jak należy podziekować doktorkowi.
~Brawo Szełemej 14-09-2017 11:09
Moj prezydent zdobył obwodnice
~zecer 14-09-2017 11:13
Do | ~kerim | Jeśli p.Dworczyk jest taki świetny to dlaczego nawet nie został wybrany do Zarządu Okręgowego PIS , mimo rekomendacji p.Zalewskiej ?
~kerim 14-09-2017 11:20
Dla niewtajemniczonych -obwodnice wywalczył P.Dworczyk reszta zostaje milczeniem
~Karim 2 14-09-2017 11:25
Może dlatego nie ma ministra Dworyczka w zarządzie PiS,bo sama minister Zalewska bkokowala przyznanie środków na owa obwodnicę.
~Cebulak 14-09-2017 11:29
Do 14-09-2017 10:45 | ~Reijo |: Bo w tym momencie, niezależnie od pochodzenia tych pieniędzy, to rząd PiS te pieniądze rozdziela - zwykła logika, logika, logika... wiem, że to trudne pojęcie...
~ks Sowa 14-09-2017 11:56
Jedyna zasluga Szlemeja to wydanie 300 tys z naszych podatkow dla firmy zewnetrznej ktora anapisala projekt. Normalnie szok!!! Zaplacil za winosek nie swoimi pieniedzmi tylko naszymi. Ciekawe czy zul spod budki z piwem tez potrafilby wydac nieswoje 300 tys. Pytanie a po co nam pancerna armia urzednikow PO i ich kolesi w ratuszu skoro nawet wniosku nie potrafili napisac przez 15 lat? Ile czekamy na obwodnice? 15 lat wniosku nie potrafili napisac? I dalej sa urzednikami? Roman zaplacil 300 tys za projekt ze swojej kieszeni? To jaka jest jego zasluga? Ze wydal nasze pieniadze na projekt, bo jego kolesie urzednicy nie potrafili nawet tego? BUAHAHAHAHAHAHA. To koniec PO w Walbrzychu. 8 lat mieli kolesi w rzadzie i nic nie zalatwili, PIS doszedl do wladzy i TAADAAAAM. Mozna? Dobra Zmiana?
~Uriah 14-09-2017 12:03
Jestem ciekaw czy zdjęcie dokumentu dot. obwodnicy wałbrzyskiej zostało zrobione i przekazane osobom trzecim w sposób legalny czy tez nie ? Raczej nie i konia z rzędem temu kto zawiadomi odpowiednie organa o dopuszczeniu się przez posła czynu karalnego.
~Alibaba 14-09-2017 12:08
Przepraszam ale miesza sie szampan z winem o jakim wsparciu radnych PIS mówi Pan Dworczyk niech dziennikarze sprawdzą ile interpelacji w tym zakreie i zapytań złozyli, na czym konkretnie to wsparcie polega ,że tylko oni sa wyniesieni politycznie rzecz biorąc na piedestał ? . Nie upolityczniajmy tego wydażenia - obwodnica nalezy sie wałbrzyszanom jak psu zupa . I nie ujmujmy roli działania przy tym temacie Prezydentowi szełemejowi i innym radnym bo to nieprawdziwe i nieeleganckie. Trudna to sprawa pogratulować wszystkim najlepiej chwalić siebie a przy tym temacie ojców sukcesu jest wiele nie tylko PIS. Pozdrawiam
~obwodnica będzie psiarnia PO szczeka 14-09-2017 12:10
Ktoś taki jak ~Reijo nie ma pojęcia o logice, więc nie ma sensu cokolwiek tłumaczyć temu przygłupowi.:) Prawo PISiorki za kase na obwodnicę, prezydent Wałbrzycha z platfusiarni ale jak widać idzie się dogadać :)
~game over 14-09-2017 12:42
O Boże, co za naiwni analfabeci!Umowa przewiduje a nie zapewnia środki finansowe.Obwodnicy dluuugo nie będzie. Znowu wam naobiecano a wy gamonie wszystko lykacie .
~Janosik 14-09-2017 12:50
Przysłowie "Sukces ma wielu ojców ale klęska jest sierotą " przypomna swoją mądrość. Ani lewacy ani "prawacy" nie zasłużyli na wyróżnienie. Wstydem dla każdej władzy było to kukułcze jajo podrzucane przez poprzedników. Mam jedynie nadzieję, że jeszcze za mojego życia przejadę z Kusocińskiego na Żeromskiego. Bo jak wiadomo finał wieńczy dzieło
~ks Sowa 14-09-2017 13:20
Alibaba: skuteczne wsparcie radnych PIS, ktorzy skutecznie interweniowali w rzadzie PIS. Nie to co 8 letnia skutecznosc pisania listow Romana i radnych PO, ktora miala takie owoce przyniesc a nie przyniosla nic. Dlaczego prz 8 lat rzazdow PO nie bylo obwodnicy? Bo? Bo co? Bo radni PO nie potrafili wniosku napisac czy co? Rzad Tuska mial gleboko d potrzeby Walbrzyszan i radnych PO i doktora Romana? Czy moe to jednak nieumejetnosc pisania wniosku? To albo to... w obu przypadkahc PO na glebie.
~ks Sowa 14-09-2017 13:22
Tylko 11% Ruskow iwe co sie wydarzylo 17 wrzesnia 1939 roku, oraz o tym co bylo celem paktu Ribentrop-Molotow. Czy nasza forumowa ruska pluskwa jest w gronie 11% ruskich? Czy moze jednak dalej mysli, ze celem paktu bylo wyzwolenie Polski?
~Loniek O. 14-09-2017 13:41
pis to komuna i ruscy szpiedzy
~Pilichowski 14-09-2017 13:50
My parafianie parafii dekanatu Walbrzyskiego nie zagłosujemy na min. Dworczyka gdyż to on i Zalewska blokowali wcześniejsze podpisanie umowy na budowę obwodnicy. O jest to stanowisko biskupa ze Świdnicy ktory ich nie znosi. I zaden pseudo ks.Sowa nie będzie mówił na kogo głosować. Dworczyk to pionek i marionetka rządzących, za szybko zaczął sie cieszyć ze pozyskał brakująca kasę to go w warszawce szybko uciszyli. Parafianie swój rozum mają i wiedzą dobrze że podpisanie umowy to w 95% zasługa prezydenta miasta i ludzi którzy pisali projekt na pozyskanie głównych funduszy. A nie marionetki ktora powiedzieli że dołożą 30mln. Szczęść Boże
~Pilichowski 14-09-2017 13:55
My parafianie parafii dekanatu Walbrzyskiego nie zagłosujemy na min. Dworczyka gdyż to on i Zalewska blokowali wcześniejsze podpisanie umowy na budowę obwodnicy. O jest to stanowisko biskupa ze Świdnicy ktory ich nie znosi. I zaden pseudo ks.Sowa nie będzie mówił na kogo głosować. Dworczyk to pionek i marionetka rządzących, za szybko zaczął sie cieszyć ze pozyskał brakująca kasę to go w warszawce szybko uciszyli. Parafianie swój rozum mają i wiedzą dobrze że podpisanie umowy to w 95% zasługa prezydenta miasta i ludzi którzy pisali projekt na pozyskanie głównych funduszy. A nie marionetki ktora powiedzieli że dołożą 30mln. Szczęść Boże
~mim 14-09-2017 14:04
znam p.Pilchowskiego i wiem,że to nie on pisze ten idiotyczny tekst a debil ,który się pod niego próbuje podszyć to żałosny przypadek do leczenia zamkniętego.
~Rozumny 14-09-2017 14:22
Pan Prezydent Szełemej przejdzie do historii jako najlepszy , najbardziej pracowity i skuteczny Prezydent miasta Wałbrzycha . Docenicie Go jak odejdzie i porównacie co zrobi następca. Oby stało się to jak najpóźniej. Powodzenia panie Prezydencie. :-)))
~Marek 14-09-2017 14:36
My, oni po co to wszystko, wszyscy wałbrzyszanie żyjemy w tym mieście ale my chyba nigdy nie nauczymy się tego, żeby robić coś dla wspólnego dobra, ponad podziałami, smutne
~ks Sowa 14-09-2017 14:52
mim: bo to zwykly komuch albo lemingz PO sie podszywa. Takie maja standardy manipulacja i plucie. Typowo komusze. No ale marionetki i pozyteczni idioci musza to robic, bo zona ma prace w urzedzie. Ponad podzialami? z Totalniakami? Wy sie do blokowania grobow i do obrony komuszej kasty sadowniczj nadajecie aha i do przywilejow emerytalnych komuchow.
~antypisior 14-09-2017 15:58
Obwodnicę wywalczył Czocher, bo wraz z kolegami złożył petycję. Tylko Czocherowi zawdzięczamy obwodnicę.
~pytacz 14-09-2017 17:04
No i gdzie jest ta obwodnica,głupku? Zanim dojdzie do budowy mogą się jeszcze setki razy pokłócić ii wyjdzie jak zwykle. Przewiduję termin oddania za lat 10 w optymistycznym wariancie.Tyle razy już tu odtrąbiono sukces a wy się jaracie jak dzieci...
~Wojtek 14-09-2017 18:00
A dlaczego dobre władze PO biorą pieniądze od złego rządu PIS. Czy to nie wstyd. Najpierw wyprowadzają KODowców przed Ratusz i Sąd a później biorą pieniądze od złego rządu PIS.
~ks Sowa 14-09-2017 20:20
Powiem wiecej. Biora kase od niedemokratycznego rzadu, od dyktatury, czy od wodza Korei pln tez by brali? W ktorym momenice klamia? Ze PIS to dyktatura? To dlaczego wspolpracuja z dyktatura i jej dziekuja jeszcze? Boli? Ma bolec. Az zejdziecie ponizej 10% w wyborach,a z staniecie sie planktonem, wtedy bedzie mozna powiedziec ze Polska jest Polska. A nie niemiecka kolonia. Jak tam Tusek? Pijaczkowi Junckerowi chyba sie znudzil lokaj od zakladania marynarek . Ostatnio powiedzial, ze nie powinno byc stanowiska Tuska.
~ks Sowa 14-09-2017 20:22
Tusk juz chyba padl, Kijowski, Petru, Kasprzak, KOD, nawet Frasyniuk nadzieja na zwyciestwo z PISem, wiec teraz gdy otworze lodowke to Biedron masakra. Kazdy to widzial jak media TVN i sluzby SB probowaly raz za razem innego lidera wypromowac i wszystko padlo. Teraz robione proby sa z Biedroniem... nawet w lodowce go mam. Jak myslicie kto bedzie nastepny? Grodzka?
~pytacz 14-09-2017 20:44
Czy otumanienie to nie stan umysłu? Niestety otumanienie dotyka jak widać lemingów PO-wskich i PiSowskich - hojnie i po równo. Pamiętajcie że te zdjęcia i fanfary to nabijanie kapitału politycznego i szprycowanie się wątpliwą chwałą i sławą przez polityków.Uważajcie, bo to oni mają być naszymi wyrobnikami a w tej chwili my robimy za dojne krowy. Szklanka zimnej wody i patrzcie na łapy.
~Pilot 14-09-2017 21:16
Burek jest głupi
~Pilot 14-09-2017 21:18
Burek nie jest głupi .właśnie się dowiedziałem burek jest pedałem
~ks Sowa 14-09-2017 22:56
To samo tu pytaczu objawiony, chyba TVN za duzo ogladales, czy tez z adlugo na wyborczej osiadles bo pieprzysz jak totalniak z KODu. A ja takiego oszolomstwa nie lubie. Wiec, pisales ze pamietasz 6 umow, gdzie, kiedy i przez kogo podpisane, na jaka kwote? Lecisz...
~ks Sowa 15-09-2017 13:49
Ej pytacz, tylko nie mow ze prostym pytaniem weryfikujacym wprowadzilem cie w stan otumanienia. Kurcze, no nie ciebie, to my jestesmy otumanione glupki a nie ty... wiec czekam na odpowiedzi.
~Koksownia 20-09-2017 8:49
Gdy by nie brak do tej pory pieniędzy na odcinek Szczawna to obwodnica w Wałbrzychu już dawno byłaby w budowie. Odcinek Szczawna mógł być wykonywany po uzyskaniu środków z Dyrekcji Autostrad i Dróg bo odcinek ten należy do w,w dyrekcji. Miasto Wałłbrzych podjęło się wykonastwa na całej obwodnicy. Wpływ na uzyskanie tych środków miało też zaangażowanie mieszkańców Szczawna-Zdroju. Utrata statusu "Uzdrowiska" przyniosłaby ogromne straty materialne jak i społeczne.
~ks Sowa 20-09-2017 10:33
Wiec PIS dal i te 30 mln... Zeby Szczawno dalej bylo Uzdrowiskiem. Ile dali z PO za swoich rzadow na Obwodnice, po za 10-cioma obietnicami, ze dadza? Ile obwodnic powstalo we Wroclawiu za rzadow PO? A ile w Walbrzychu?
~Jerzy Jacek Pilchowski 21-09-2017 15:22
Do ~Pilichowski : Widzę, że ma pan na moim punkcie jakąś obsesję. Trudno się temu dziwić. Odgoniliśmy was (komunistów i złodziei) od stołków.
~PIS 21-09-2017 20:20
Dzięki Roman. Pewnie warunkiem podpisania umowy będzie brak ponownego startu w wyborach Szełemeja. Delikatny szantażyk PIS ?
~WITOLD 24-09-2017 11:41
Chwała prezydentowi Szełemejowi za lata starań o obwodnicę, począwszy od przywrócenia grodzkości naszemu miastu co umożliwiło pozyskanie dużych środków na finansowanie inwestycji. Dworczyk, jak wielu innych, chce się podpiąć pod sukces Prezydenta. Zapomniał już ten pisowski aparatczyk swoje problemy z wymiarem sprawiedliwości za gromadzenie materiałów wybuchowych w kamienicy z której trzeba było ewakuować mieszkańców? Gdyby ten cwaniaczek nie był podpięty pod PIS to jego kariera mogła by się skończyć za kratkami. Dojna zmiana wprawdzie jest teraz przy korycie i rozdziela pieniądze, ale Wałbrzychowi po 20-tu latach starań obwodnica należała się jak psu zupa.
~ks Sowa 24-09-2017 12:33
Po 20 latach rzadow SLD i PO, obwodnica Walbrzychowi sie nalezy. Na szczescie przyszedl kres ich rzadow, bo by bylo jak bylo, czyli obwodnicy brak.
~Cebulak 25-09-2017 15:10
Do 24-09-2017 11:41 | ~WITOLD: Jak najbardziej należała się Wałbrzychowi tzw. obwodnica, zwłaszcza w latach 2002 - 2015, z "zakładką" w latach 2007 - 2015, kiedy to rządziła "złodziejsko-VAT-owsko-Amber-Goldowo-SKOK-owa" zmiana - koalicja PO-PSL!!! Należała się, i co??? I Amber-G...o!!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group