Sobota, 24 października
Imieniny: Marcina, Rafała, Antoniego
Czytających: 2375
Zalogowanych: 0
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Wójt w ogniu pytań

Wiadomości: REGION, Czarny Bór
Sobota, 29 stycznia 2011, 8:28
Aktualizacja: Czwartek, 5 lutego 2015, 8:11
Autor: PAW
Fot. PAW
Na ostatniej sesji Rady Gminy w Czarnym Borze wójt Adam Górecki odpowiadał głównie na pytania dotyczące oszczędności w oświacie.

Adam Górecki bardzo szybko przekonał się, że pełnienie funkcji wójta to nie tylko zaszczyty, ale również czasem podejmowanie niepopularnych decyzji. Wójt zapowiada wprowadzenie oszczędności w dziedzinie oświaty.
- Rozmawiam z dyrektorami szkół i chcę wprowadzić pewne oszczędności w placówkach oświatowych. Oszczędności będziemy szukać jednak nie tylko w oświacie, ale także w innych działach – mówi wójt.

Jego słowa wywołały poruszenie wśród opozycyjnych radnych skupionych wokół Jarosława Buzarewicza.
- Na czym te oszczędności będą polegać, bo obawiam się, że to odbije się na dzieciach? – pyta Jarosław Buzarewicz.
Z kolei radny Arkadiusz Wodziak nazwał hipokryzją to, że oszczędności zaczyna się od oświaty, a nie od administracji.

Adam Górecki przybliżył wszystkim sumy, jakie gmina wydaje na funkcjonowanie szkół. Są to niebagatelne kwoty (SP w Czarnym Borze 1 mln. 606 tys. zł, SP w Witkowie 1 mln. 083 tys. zł, Gimnazjum w Czarnym Borze 1 mln. 520 tys. zł oraz przedszkole w Czarnym Borze 620 tys. zł).
- Nie twierdzę, że szkoły przynoszą straty, ale uważam, że można w nich wprowadzić oszczędności – mówi Górecki. – Rozważamy kilka koncepcji, ale na razie za wcześnie, by mówić o konkretach.

Oprócz oświaty podczas sesji poruszono również sprawę uruchomienia w Czarnym Borze drugiego zakładu wydobywczego, który miałby stanowić konkurencję dla kopalni Melafiru działającej od lat w Czarnym Borze.
- Można usłyszeć głosy mieszkańców, którzy obawiają się, czy w gminie nie powstanie nowa kopalnia odkrywkowa – mówi Jarosław Buzarewicz. - Mamy nadzieję, że wójt nie wyrazi na to zgody.

Adam Górecki zdecydowanie zaprzeczył jakoby prowadził jakiekolwiek rozmowy w sprawie uruchomienia nowej kopalni.
- To nie leży w mojej gestii, a poza tym odnoszę wrażenie, że niektórzy radni zadają pytania, by zaistnieć medialnie.

Największe zdziwienie wśród radnych, jak i samych mieszkańców przebywających na Sali podczas sesji, wzbudził sposób podejmowania uchwał. Radni podjęli kilka uchwał, mimo że wcześniej nie dyskutowali nad nimi na posiedzeniach komisji rady. Nie dyskutowali bowiem takich komisji jeszcze nie było. Przewodnicząca Rady Gminy w Czarnym Borze Sylwestra Wawrzyniak uznała, że dyskusja w sprawie tych uchwal nie jest potrzebna.
- Sesja nie jest służy do dyskusji – stwierdziła przewodnicząca.

Tak więc radni większością głosów podjęli uchwały, choć tak naprawdę mam spore wątpliwości, czy wiedzieli za czym głosują.

Czytaj również

Komentarze (118) Dodaj komentarz

~ 29-01-2011 9:01
Czy to Renata Ch. siedzi obok wójta??? :/
~RT 29-01-2011 9:09
Sesja - z łaciny obrady, narada, dyskusja. Wójt po policyjnemu wprowadza rządy, już mieliśmy w historii Sejm niemy.
~ste 29-01-2011 9:12
Brawo dla mieszkańców!!! Wybraliście sobie super ekipe rządzącą! Nie dość, że nie potrafią przeprowadzić sesji, to nie znają się na przepisach. Tylko patrzeć jak zaczną wszystko zamykać i robić kasę do kieszeni.
~obserwator 29-01-2011 9:15
Obok Wojta po jego lewej stronie Oczywiscie Gwiazda- Renata CHRUSZCZ !
~RT 29-01-2011 9:24
jest jeszcze gwiazdor Tomasz Gromala, wybitny ekspert, zapraszam do Głuszycy i zobaczycie jak to wygląda, syf, dziurawe drogi, zamknięte zakłady i obdrapane tynki. Tak to jest jak się dzieci do władzy dopuszcza - pajdokracja z ochlokracja.
~Stefan 29-01-2011 10:28
Tak to jest jak nie słycha się tych którzy mieszkają i pracują od lat i wiedzą co dobre dla Gminy a otacza się nowymi twarzami tylko po to żeby ukryć prywatne interesy.
~ 29-01-2011 11:09
styl rządzenia gminą przez wójta przypomina organizację pracy w strukturach policji, czyżby chodziło o zastraszenie radnych i mieszkańców gminy reżimem policyjnym,nie tędy droga wójt jest wybrany przez elektorat gminny, i należy go słuchać i jemu służyć, inaczej będą wcześniejsze wybory
~RŚ 29-01-2011 11:16
Zaciekawia mnie tryb prac nad uchwałami. Myślę, że to dopiero początek "riewaljucji" w tej gminie. No ale większość mieszkańców tak chciała. Nawet ci którzy nie poszli do wyborów.
~maksym 29-01-2011 11:56
Wójt mówił do przedstawicieli Melafiru: Jak nie będziecie mnie słuchać, to zrobię wam konkurencję!!
~Stefan 29-01-2011 12:35
A może skończy się to referendum zanim zrobi jeszcze większą rozpierduchę pod okiem Reni i innych specjalistów
~~ 29-01-2011 13:43
Nie jest tak źle. Jeszcze nikogo w kajdankach nie wyprowadzają.Radni pytali , wójt odpowiadał.Szkoda , że nie miał wsparcia ze strony kierowników referatów,bo nic tu o nich się nie wspomina?
~CzB 29-01-2011 14:26
Goreckiemu nigdy nie wybaczymy Ludwiczuka. Krasnale zeszły na psy.
~ 29-01-2011 15:46
a co R. Ch. robi obok wójta? i jaką pełni funkcję?
~ 29-01-2011 15:58
o, już wiem, znalazłem. No to teraz już tylko gorzej może być :(((
~ 29-01-2011 15:59
A czy mozna mieć jeszcze swoje zdanie w tej gminie?
~RT 29-01-2011 16:01
On się kierowników referatów, dyrektorów jednostek boi bo są mądrzejsi od niego
~Fan 29-01-2011 16:08
Zarzucał Buzarewiczowi podczas kampani, że PO sprowadzi i otoczy się wałbrzyszanami. A tu proszę ja dał się sprzedać, same miernoty pościągał do CB jakby nie było mądrych ludzi a zwłaszcza tą Renie co własny interes teraz będzie robić. Poprostu zrobił wszystkich łącznie z mieszkańcami w chu...a. GÓRECKI MUSI ODEJŚĆ.
~BRW 29-01-2011 18:10
czytając te komentarze...dochodzę do wniosku, że Jarek nie może pogodzić się z przegraną...był radiowcem... Jarku następna kadencja Twoja...jak Górecki padnie to sam sobie wystawi mandat...może być MKK...po co już na początku kadencji obrzucać się... Dlaczego tylko piszą na tym portalu o Czarnym Borze..są też inne gminy... "Tu cichosza tam cicho i w ogóle nic ni ma wiosna to czy lato jesień albo zima.." "
~portos 29-01-2011 18:26
Celowe byłoby zadanie pytania , czym zasłużyła się pani Renata Ch. będąc doradcą starosty wałbrzyskiego.Bo jak dotąd to wiadomo,że niczym.I tak będzie w gminie.A wiadomo,że to współpracownica senatora Ludwiczuka, stąd patronat nad biegiem krasnali.
~dino 29-01-2011 19:47
Senatorowi pozostanie tylko patronowanie biegom krasnali, gdyż już nie jest prezesem PZKosza.Jest to wiadomość z ostatniej chwili.
~gośc 29-01-2011 21:25
A może Pan Wójt pomyslałby o zatrudnianiu wyksztalconych ludzi z tereny swojej gminy/
~Beza 29-01-2011 21:30
Ale jest jeszcze senatorem. I stąd go będzie wyrwać przed jesienią ciężko. Ale do rzeczy. Słusznie Panie Wójcie Górecki. No bo tak: mała szkólka w Witkowie (klasy I-VI) czasami łączone i "pożera" rocznie ponad milion złotych?! Zgadza się, że ogrzewanie, że dowóz dzieci, ale ponad bańkę? W Czarnym Borze natomiast: Szkoła Podstawowa - dyrektor i zastępca. Gimnazjum - dyrektor i zastępca. W sąsiednich gminach jest jeden dyrektor i zastępca na SP i GM. Bardzo też wnikliwie bym się przypatrzył różnym szkolnym kółkom. Gwarantuję, że jest z czego oszczędzać.
~Beza 29-01-2011 21:32
Pierwsze moje zdanie było do "dino"
~Jasio 29-01-2011 22:00
Do Bezy! Rozpędzić wszystkie szkoły i nie męczyć dzieci. Będzie 100 % oszczędności i podnieść zarobki wójtowi i reszcie!
~gosc2 29-01-2011 22:08
Zgadzam się,że szkoły są niesamowicie kosztowne(zwłaszcza Witków-grubo ponad bańkę!To szok!!! A może nauczycielom trochę ukrócić pensyjki:-) W innych gminach już dawno powstały zespoły szkół i dzieci na pewno na tym nie tracą. A Wójtowi i jego załodze dajcie trochę czasu. Niektórzy autorzy są obrzydliwi-tak zajadle szczekać!Wstyd!!!
~~ 29-01-2011 22:21
Tak,tak, nie męczyć dzieci.Szkoły do likwidacji!
~Beza 30-01-2011 6:05
Nauczycielom nie ma co ukrócać pensyjek (to do "gośćia2). Tylko przypatrzyć się czy aby nie pacują na półtora etatu i rzetelnie prowadzą kółka zainteresowań z autentycznie wymaganą ilością dzieci. Zwracam uwagę na słowo "autentycznie". Należy odróżnić zajęcia twórcze od zwykłej "przechowalni". Zapomniałem dodać do żelaznej w tej gminie szkolnej biurokracji - dyrektor, zastępca...jeszcze sekretariatu! O konserwatorach (kiedyś woźnych) nie wspomnę. I jeszcze jedno. Dzieci na pewno na tym nie stracą. I niech pan Buzarewicz nie gada takich głupot. Chodzi li tylko o bardzo kosztowną w tej gminie obsługę szkół. I czasami jest dobrze rozejrzeć się w temacie niż potem wygłaszać chwytliwe acz dyletanckie zdania. Panu Buzarewiczowi problemy oświaty powinny być znane. Powinny.
~ 30-01-2011 7:45
To prawda, że przez tak rozbudowaną administrację i obsługę szkoły tracą A Witków to (z tego co się dowiedziałem) ma sekretarkę i księgową na pełnych etatach.Po co w takiej małej szkółce tyle ludzi!I nie ma się co dziwić, że tu właśnie dzieci tracą. Bo zamiast kupić pomoce, to zarabiają właśnie oni. I wójt tu powinien szukać oszczędności. Dzieciom krzywdy nie zrobi.
~Do Bezy 30-01-2011 10:26
No to wspomnę Ci jak powinna wyglądać administracja w CB Wójt, Sekretarz, Skarbnik, a mamy Zastępcę /miernego/, asystenta nie wiadomo od czego, Sekretarza też nie wiadomo co robi, i Skarbnika z poprzedniej epoki. I miał rację Wodziak, że należy od siebie zacząć oszczędności a nie od innych. W szkole 100 tyś. oszczędności i do kieszeni Pani Chruszcz, w drugiej szkole oszczędności i do kieszeni pana Gromali i gdzie tu oszczędności. Górecki musi odejść.
~~ 30-01-2011 11:44
Uprzejmie przypominam , ze pana Góreckiego wybraliśmy w powszechnych wyborach czy to się komu podoba , czy nie.
~gosc 30-01-2011 12:48
Pan wójt szuka oszczędności,,,, a może zlikwidować kominy płacowe w podległych mu placowkach.
~gosc2 30-01-2011 12:54
Panu Wójtowi życzę mądrych decyzji
~do Bezy 30-01-2011 16:52
Beza, ty chyba z Wałbrzycha jesteś i o tych pustych przebiegach na kółkach zainteresowań piszesz.A o godzinach bezpłatnych wiesz? Chyba tez nie!Rzeczywiście zrównać szkoły, albo do jednego wora wrzucić! Paranoja!!!
~Jasio! 30-01-2011 17:56
WÓJT ZACZĄŁ OSZCZĘDNOŚCI OD SIEBIE! NA OSTATNIEJ SESJI PODNIESIONO MU WYNAGRODZENIE DO PONAD 13 000 ZŁ. Z TEJ RADOŚCI WÓJT UFUNDOWAŁ STYPENDIUM DLA 2 UCZNIÓW PO 100 ZŁ.
~Beza 30-01-2011 18:50
A co ma do tego Walbrzych? W części szkół właśnie są takie "puste przebiegi na kółkach. Zdziwiony? Godziny bezpłatne: 40 etat, w tym 18 dydaktycznych + dwie "karciane". Te dwie ostatnie wpisuje się do osobnego dziennika. No i teraz szczerze. Wszyscy nauczyciele wyrabiają tydzień w tydzień tą 40-dziechę? Osobiście wątpię. Nie znam osobiście pana Góreckiego ale myślę, że umie patrzeć i wyciągać wnioski.
~ 30-01-2011 19:40
Jasio, ktoś słusznie wymyślił o tobie kawały, bo ogólnie jesteś żałosny! A stypendium dwóch uczniów będzie otrzymywać co miesiąc. Który wójt czy inna władza byli skłonni coś takiego uczynić? Aha!I Jasio ty się na to nie łapiesz, bo jesteś za g......i.Wójt na pewno miernoto nie dostał podwyżki:-)
~no named 30-01-2011 21:10
mała poprawka.. w Gimnazjum w Cz-b. nie ma zastępcy dyrektora.
~m&s 30-01-2011 21:31
A ja się bardzo cieszę, że moja gmina ma miejsce na wałbrzyszku. Jest to moja jedyna szansa wyrażania zdania. A swoją drogą może władze gminy postarają się o stronę internetową UG i przejmą rolę wałbrzyszka ? Jestem po lekturze artykułu w RTI na temat ostatniej sesjii. Szczerze mówiąc powiało grozą.Dyskusyjne nominacje i niedotrzymanie obietnic wyborczych / dot. w-c wójta/ mogę przełknąć, dalej trzymam kciuki za p. wójta, ale niedopuszczanie do dyskusji na sesji to zamach na demokrację. Panie Wójcie proszę pouczyć p. Wawrzyniak, że to Ona musi dbać szczególnie o to by każdy radny mógł się wypowiedzieć, dopytać, wyjaśnić wątpliwości, bo po to go tam wysłali wyborcy !!!!!! Przepływ informacji i debata nad uchwałami to podstawowa praca rady, a u nas chce się z tego zrezygnować ?!!!
~nauczycielka 31-01-2011 11:29
Pani lub panie Bezo ! Jeśli tak liczysz godziny i etaty pracy nauczycieli, jeśli tak tobrze być nauczycielem to nim zostań ! Zapraszam do wykonywania tego zawodu. Ja pracuję na etacie (gołym ) i pracę przynoszę jeszcze do domu . Zastanawiam się tylko czy "beza" to wizytator czy kontroler? I dlaczego tak nie lubi szkoły-chyba był bardzo słabym uczniem z kompleksami .
~mmm 31-01-2011 12:59
No jestem bardzo ciekawa jak Wójt wyłoni tego najlepszego ucznia ? Zalecam ostrożność, bo chce Pan działać na niwie delikatnej materii. Jak Pan porówna oceny z nauczanie początkowego z osiągnięciami gimnazjalistów. A jak będzie np. 3 uczniów z tą samą średnią ? dostaną wszyscy stypendium ?
~dyzio 31-01-2011 13:09
zgadzam się z m&s a najbardziej godne pożałowania to to że wcześniej bez przerwy torpedowane były obrady i ważne uchwały a obecnie to kompletne bezprawie....myślę że klub p.Buzarewicza stanie na wysokości zadania i wprowadzi co nieco demokracji..
~no named2 31-01-2011 13:38
Jak każdy rodzic otarłam się o oświatę. Popieram oszczędności w tej instytucji, ale tylko w obszarze administracji. I zapewne da je się uzyskać. Na gołe oko widać gdzie są. W gimnazjum i szk.podst. w Czarnym Borze jest mniej więcej taka sama liczba uczniów, ale gimnazjum nie ma zastępcy dyrektora od początku istnienia placówki. W podstawówce się dba by było 12 oddziałów i tym samym należy się zastępca. Podobnie z etatem pedagoga szkolnego. W sp jest cały w gimnazjum 1/2 etatu . Aby wyłuskać w całej gminie te drobiazgi to trzeba znać się na organizacji szkół . Będą oszczędności i nikt nie będzie je robił na uczniach i nauczycielach, bo te dwa elementy i tak są niedoinwestowane.
~Beza 31-01-2011 17:52
Droga Pani Nauczycielko. Mógłbym w stosunku do Pani użyć sformułowania "słaba nauczycielka z kompleksami" Ale po co? Wiem, że większość nauczycieli pracuje bardzo zaangażowanie. Ale Pani też wie, że między wami jest dużo obiboków i nierobów. Moim celem nie było dezawuowanie pracy nauczyciela, ale wykazanie, że pieniądze przeznaczone szczególnie na kola zainteresowań, w wielu przypadkach, są zaplatą za pozoranctwo. I tyle.
~ 31-01-2011 18:05
Beza, bardzo Cię popieram! Od samych dzieciaków wiem, że bardzo często na takich kołach zainteresowań jest ich bardzo mało, czasami są wręcz przymuszane do uczestnictwa, bo godziny trzeba ,,wyrobić''.A te godziny przydziela sam pan czy pani dyrektor.I to jest właśnie nie fair, bo zarabiają nauczyciele, a uczniowie niewiele z tego mają korzyści. Chce nadmienić, że jedna godzina ponadplanowa kosztuje 37 złotych razy np.20 takich godzin w miesiącu, to już jest ładna dodatkowa pensyjka!
~nauczyciel2 31-01-2011 21:05
A kto ma 20 godzin nadliczbowych w miesiącu, jeśli pisze się takie głupoty to najpierw trzeba wiedzieć coś na ten temat!
~~ 31-01-2011 22:29
Mają,mają.A z BIP można się wiele dowiedzieć np o zarobkach coniektórych dyrektorów . Maja prawie tyle co wójt to niech pracują też tyle samo.Kółka sportowe w gimnazjum to kpina w żywe oczy .Kto to sprawdza?A godzinki lecą.
~dyzio 31-01-2011 23:00
Jednym słowom wprowadza się ciemnotę pod płaszczykiem oszczędzania,a czy jakaś forma zapytania społeczeństwa co myśli o tym to nie łaska...wszak to my płacimy podatki i nie godzimy sie na obniżenie poziomu nauczania w szkołach.Nie będzie kółek,stypendium,jakiś manager z Wałbrzycha za gruba kasę nie znający reali nauczania narzucony przez p.w-c wójt..oto świetlana przyszłość dla naszych dzieci.
~ 1-02-2011 8:48
tak, w gimnazjum to pedagog ma pół etatu, bo więcej już nie może, w sumie ma prawie 2 etaty.
~~ 1-02-2011 10:26
Czemu wszyscy tak zazdroszczą nauczycielom? To naprawdę jest bardzo trudna i odpowiedzialna praca. A jak wam żal , to było się uczyć.W Polsce to nawet szewc zazdrości kanonikowi , że został prałatem(cytuję , ale nie pamiętam ,kto to powiedział).
~ 1-02-2011 16:38
Oj, Dyzio! Ty już jesteś ciemniakiem!!!Nie znasz się, a piszesz bzdury. Właśnie za wszystkie godziny płaci gmina, czy są one potrzebne czy nie!
~ 1-02-2011 17:08
żal.
~wyborca 1-02-2011 18:07
Ty mądralo a gmina to ma skąd ?! z subwencji czyli od państwa ! swojego ani grosza nie dokłada!!!!
~~ 2-02-2011 10:41
Aktor jest od grania jak.....a wójt jest od rządzenia jak...Ale musi liczyć się ze zdaniem radnych i to nie tylko koalicyjnych. Odpowiedzi na pytania i interpelacje to tylko jedna z form jego działania. Nikomu nie robi łaski.
~m&s 2-02-2011 12:45
Jak widać z ostatniej sesji to robi łaskę. Tym samym potwierdza stare powiedzenie: punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia !
~Zainteresowany 2-02-2011 12:46
A to ciekawe, był Chmieleski, była cisza i przekręty, dziedziczone stanowiska po rodzinie!!!!Teraz jest Górecki i rozpierducha....to jest po prostu żałosne,jakaś parodia!!!!Niedouczony szef i reszta świty9 z resztą też nie douczona)
~mmm 2-02-2011 12:51
Różnica wynika z stąd, że p. Chmielewski niczego w ostatniej kadencji już nie obiecywał i prawie nie robił, a Pan Górecki obiecał , narobił ludziom apetytu i pilnie się mu przyglądają. I to jest zaczątek świadomej postawy obywatelskiej w naszym małym, ale coraz mądrzejszym społeczeństwie.
~tvn 2-02-2011 14:54
Każdy głupi potrafi obiecywać!
~ 2-02-2011 15:15
Parodia!Sami pieniacze!!! Górecki obiecywał i na pewno dotrzyma słowa, przecież wójtem jest dopiero 2 miesiące!A Chmielewski tak od razu wykazał się! Co za żmije!Zazdrośnicy!
~ralf 2-02-2011 19:39
Chmielewskiemu ten nowy wójt nie dorasta do pięt. Chmielewski rządził gminą 20 lat i zawsze gmina była na plusie.Teraz dorwał się amator -reformator i zaczęły się problemy. Chyba w korytarzu gminy czekają w kolejce następni PO-wcy,tzw. doradcy za kasę gminą, dlatego trzeba szukać oszczędności w szkołach. Najprostsze rządzenie Panie Wójcie Górecki. Zamknąć, zlikwidować, zwolnić, sprzedać, zatrzymać się w czasie, ale najważniejsze,że Panu i pańskim kolesiom kasa rośnie. A co tam..
~@ 2-02-2011 21:08
mam nadzieję , że ta arogancka postawa nowo panującego zniknie bo rządzić to nie chodzić dumny jak paw tylko liczyć się z ludźmi , bo to oni Pana wybrali i szybko rozliczą !
~eda 3-02-2011 9:40
uderzając w oświatę, uderzamy w nasze dzieci...mocne słowa,prawda !!! szkoły w Czarnym Borze są tak wyposażone,i na takim poziomie, że żadna z dolnośląskich szkół nie ma możliwości konkurować z nimi..i co zlikwidować tablice interaktywne, sale komuterowe, odstapić od projektów dających rozwój dzieciom...tylko dlatego ,że to nie zasługa obecnie panującego nam wójta ,że prąd trzeba oszczędzać...dlatego ,żę nauczyciel zarabia więcej...bo z dziećmi siedzi .Najlepiej zamknąć to wszystko, a nasze milusińskie nich siedzą po przystankach, albo oglądają "Mode na sukces" tak nawiasem..nie lubie nauczycieli...ale to jest tylko mój problem....a może kształćmy dzieci do poziomu wójta...i z-cy wójta po dwóch podyplomówkach
~ 4-02-2011 8:22
Święta prawda. popieram Cię eda.
~mim 4-02-2011 18:38
skoro szkoła w Witkowie tak dużo kosztuje,jak mówi wójt, to należy ją zlikwidować, albo zrobic klasy tylko młodsze.
~ss 4-02-2011 22:08
Zrobić zespół szkół w Witkowie. Przecież można u nas wszystko.
~Lir 5-02-2011 8:25
Precz od szkół czarnoborskich, Witków do likwidacji -dzieci na lekarstwo, a płacić trzeba!
~Jaga 5-02-2011 8:29
A dlaczego można było zlikwidować szkołę w Borównie, Grzędach, Jaczkowie ,a Witków to co ma ochronę?
~Irek 5-02-2011 8:32
Wójt chce zrobić zespół , żeby ochronić swój ukochany Witków!!!!
~ 5-02-2011 14:34
Mam nadzieję, że nikt niczego nie będzie likwidował(bo wójt na pewno wie co robi), tylko trzeba reorganizacji szkolnictwa na terenie gminy. Za dużo obsługi i administracji- tu trzeba szukać oszczędności!
~ 5-02-2011 14:36
Mam nadzieję, że nikt niczego nie będzie likwidował(bo wójt na pewno wie co robi), tylko trzeba reorganizacji szkolnictwa na terenie gminy. Za dużo obsługi i administracji- tu trzeba szukać oszczędności!
~Jasio 5-02-2011 22:57
Pewnie, niech wójt sam sprząta, ma dużą pensję, albo dzieci niech same sprzątają szkołę.
~nie ważne 6-02-2011 13:57
Wójt widzę całkiem pięknie rządzi gminą. Chce robić oszczędności w szkołach, a sobie podniósł wynagrodzenie do ponad 9000 zł. BRAWO!!
~gość18 6-02-2011 15:19
to doprawdy żałosne...do ralfa: naprawdę uważasz że p. Chmielewski był dobrym gospodarzem?Przecież przez kilkanaście lat w gminie praktycznie nic się nie działo, a wszelkie widoczne "gołym okiem" inwestycje należą do nieudanych. Gmina jest brudna, zaniedbana, chodniki, drogi godne pożałowania, przetargi rozgrywane "bokiem". A i owszem był "święty spokój" ale czy to oto chodzi w cywilizowanym świecie??Bo mnie się wydaje, że o rozwój i parcie do przodu w rozwoju ekonomicznym i gospodarczym, a nie o stagnację i marazm.Dajcie ludzie szansę człowiekowi. Pełni funkcję dopiero 2 miesiące, kadencji mu zabraknie na posprzątanie rozpierduchy po Chmielewskim....Bardzo niewdzięczne ma zadanie. Każdy patrzy na ręcę, krytykuje każdy ruch i oczekuje cudów. Tu nie cud jest potrzebny ludzie, tylko ciężka praca. Przeraża mnie Wasza zawiść....i krótkowzroczność...
~Jasio 6-02-2011 19:47
A wybudowane gimnazjum i hala sportowa to "rozpierducha"? Przeraża mnie gościu twoja zawiść i krótkowzroczność... A Górecki zaczyna właśnie od rozpierduchy...
~gość18 6-02-2011 20:34
daleko mi do zawiści.....a szkoła to chyba trochę za mało na 20 lat rządzenia. Każdy ma swoje przekonania i ja to rozumiem, ale troszkę obiektywizmu naprawdę by się przydało....
~ 6-02-2011 20:51
A Jasio wie, że w gimnazjum od początku jego powstania ciekło z sufitu i i było wiele niedociągnięć, które trzeba było naprawiać i wydawać kasę. Hala sportowa też do bani!Dlaczego inne gminy, np. Marciszów potrafią i to w krótkim czasie wybudować od podstaw piękny, funkcjonalny obiekt! Tylko w naszej gminie zawsze jakieś dobudówki, doklejanie i właśnie te 20 lat rządów byłego wójta-to dopiero rozpierducha!
~ 6-02-2011 20:55
Zresztą,jak można kogoś oceniać dopiero po 2 miesiącach pracy! A gość 18 ma rację.Popieram !
~ELIZA 6-02-2011 22:01
Wszyscy myślicie,że wystarczy miesiąc, dwa i Nowy Wójt postawi wszystko na nogi, zacznie nowe inwestycje, najpierw musi podwórko posprzątać i pewnie Buzarewicz gdyby wygrał robiłby to samo bo żeby coś dobrze zrobić to w C Borze trzeba zaczać od generalnych porządków, zmian.20 lat Chmielewskiego i jego "super wyedukowanej" świty doprowadziło Cz B do ruiny!!! A tera się czepiacie jak to wszyscy niewyuczeni i źle robią...Ale w Cz Borze to ciemnogród mieszka w dużej mierze, tylko narzekać potrafią i wszyscy się boją głośno powiedzieć co myślą.Zmiany są pio prostu KONIECZNE!!!
~Igła 6-02-2011 22:32
Masz rację Eliza.Niestety.
~Jasio 6-02-2011 22:47
Ciemnogród to ty Eliza! Niestety!
~krystian 7-02-2011 19:40
To dlaczego Pan nowy Wójt ustalił sobie zarobki na wyższym poziomie niż byly wójt, dlaczego zatrudnił wice wójta, doradców itp. ludzi wszechwiedzących, którzy nie sprawdzili się na poprzednich stanowiskach. I cholera wie ilu jeszcze tych doradców supermenów PO mu wciśnie, Zatrudna ich, płacąc im wysokie pensyjki. Przecież to jedna z najmniejszych gmin w Polsce. Po co upolitycznił gminę wprowadzając włodarzy z PO. I teraz będzie szukał oszczędności wszędzie, krzywdząc niewinnych ludzi. I ty uważacie,ze jest konieczne i jest w porządku tak?
~ 7-02-2011 20:08
Ty palancie!Krystianku!Wójt ma taką samą pensję jak stary a może nawet niższą! Czy to ważne skąd, jaka partia! Człowieku, Ci ludzie mają ogromne doświadczenie i w końcu jest szansa, że Bór nie będzie ciemny, tylko gospodarny i rozwijający się!Bo taki jest właśnie Górecki. Mamy przykład Jaczkowa, gdzie wiele zmieniło się na dobre! Przejrzyjcie na oczy! Na ocenę przyjdzie jeszcze czas!
~Dyzio 7-02-2011 20:24
Na ocenę przyjdzie czas,nasz obecny wójt ma to jak w banku...to możemy mu obiecać.
~do tego z 20:08 7-02-2011 22:19
Sam jesteś palant i kit sobie dajesz wciskać. Kto z tych nowych ludzi ma jakieś sukcesy zawodowe? A w Jaczkowie to się zmieniło , bo stary wójt myślał ,że zamknie buzię Góreckiemu. Ale się przeliczył!!!!!!HA,HA,HA!!!!
~Jasio 8-02-2011 15:27
Od godziny nie mogę powstrzvmać się od śmiechu, że w Jaczkowie zmieniło się na lepsze. Dobry kawał! Hahahahahahahahahahahahaha.....
~flic 8-02-2011 22:18
panie podpierając podbródki ...heh lekcje autoprezentacji w gównianej szkole? gratulacje dla mieszkańców, fajna banda, oszczędności od oświaty? spalcie książki, i po kłopocie dzieci zagonić do roboty w kamieniołomach za bochenek chleba, tam zrobić "Bieg z taczką" zamiast biegu krasnala no mieszkańcy już w większe gówno trudno było WAM wpaść, a będą i inne niespodzianki, zapewniam.
~ 8-02-2011 22:19
a ja nie wiedziałem, że Witków to pępek świata i trzeba wszystkich ruszyć, ale szkoły w tej wsi to nie można.HAHAHAHAHA
~ 9-02-2011 15:05
Filc, sam jesteś gówno!!!!
~dżela 9-02-2011 19:47
Witkowa nie można ruszyć bo pewnie żona nie pozwala była pani dyrektor. Więc mąż się musi słuchać!!! Poza tym zaczęłabym czyszczenie oświaty od sprzątaczek w takim np Gimnazjum są 3 czy 4 nie wiem czy nie więcej!!! Przychodzą na 15 wychodzą o 18 (8 godzin pracy jak nic!!!) oszczędność jak nie wiem a w podstawówce więcej dzieci i są 2 i wystarcza tylko tam widać, że te 8 godzin przepracowują. To gimnazjum to w ogóle poroniony pomysł kiedyś było 8 klas i dzieci były mądrzejsze a teraz idą do gimnazjum i grają dorosłych!!!!
~benkmen 10-02-2011 0:44
Szukacie oszczędności w szkołach ? Jest mozliwość wywalić propreligię , czyli pseudo naukę...z pożytkiem dla rozwoju umysłowego.
~Synek 10-02-2011 12:14
Najpierw to wywalić ciebie benkmen, z pożytkiem dla twojego niedorozwoju umysłowego!!!
~MIESZKANKA 15 11-02-2011 15:18
Od niektórych z Was kipi nienawiścią, patrzycie tylko jaką świnię podrzucić nowemu Wójtowi żeby go upodlić.Ludzie Pana B.są naprawdę okropni, jak można kogoś tak oczerniać i oceniać po 2 miesiącach.Uważacie, że inwestycje Chmielewskiego były super, Zapraszam-obejrzyjcie dokładnie szkoły i hale z popękanymi ścianami , a to świetlica wiejska powinna dostać medal-SUPER OBIEKT.
~jasio 11-02-2011 15:28
Jeszcze czego! Podrzucimy świnię, to wójt powie, że dajemy mu łapówkę!
~Mieszkanko 15 11-02-2011 21:32
chyba jesteś w błędzie . To nie ludzie pana B. oczerniają i oceniają Wójta. To raczej dawne przyd.... starego Wójta, niektórzy urzędnicy i "przedsiębiorcy", którzy wygrywali wszystkie przetargi.
~ 12-02-2011 12:17
Wniosek-pozytywne zmiany! Ale nie wszyscy oczywiście są zadowoleni, bo pewne stare przyzwyczajenia musiały ulec likwidacji!
~dyzio 12-02-2011 21:00
Pitolicie Hipolicie,wygląda na to ze nawet skrytykować nie wolno..na sesjach nie wolno,na kompie nie wolno..kurcze chodzący ideał....
~Polsko wróć 12-02-2011 21:33
Aby Was pogodzić posłuchajcie lepiej tego, http://www.radiownet.pl/radio/wpis/12484/
~ct 13-02-2011 18:02
coś mało tych wpisów po gali kolarskiej było więcej
~kult 14-02-2011 11:42
a pan wójt robi bardzo dobrze , ma być porządek wszędzie zarówno w gminie jak i w szkole zespół jest potrzebny
~Jasio 14-02-2011 12:57
najpierw trzeba zrobić porządek z wójtem
~ 14-02-2011 15:27
Ty p.....cie! Do pięt mu nie dorastasz!!!
~Jasio 14-02-2011 16:10
Ja mam wzrostu 187 cm, a wójt tylko 168 cm. Ha, ha.
~skubi_du 14-02-2011 23:22
no magistrowie z Cz.B.i okolicznych wioch, jak to jest być wypykanym przez maliniaka? pewno ze swoją starą w domu, mają fajną polewkę z was no i konkretną pensyjkę he,he
~~ 15-02-2011 0:42
Kto jest wypykany , to sie niebawem okaże.Kogo wybraliscie , tego macie.Nie partyjnego kandydata.Ha,ha,ha.
~zocha 16-02-2011 14:35
Szkoła w Witkowie to szkoła z tradycjami. Zamknąć ją i można wieś też zabić dechami. Zróbcie skansen albo muzeum( eko).
~Czarnoborzanin 16-02-2011 20:40
Wszędzie były szkoły z tradycjami , w Borównie,Jaczkowie,Grzędach , nawet w Grzędach Górnych.Ale jak dzieci coraz mniej , to co ma zrobić władza?Zgarnia dzieci do większej szkoły,bo to taniej kosztuje.A wsie dalej istnieją i nikt ich dechami nie zabija.
~-gosc== 17-02-2011 8:37
Do Czarnoborzanina - co to znaczy "zgarnia dzieci' -to nie smieci , sprawdz prosze jat dzieci dojezdzaja do szkoły, czy maja zapewniona opieke w czasie dojazdu, dobrze ze do tej pory nic sie nie wydarzylo. A jak wyglada wieś? Nie ma szkoły, nie ma miejsc pracy, ale jest patologia i pijaństwo.. Gratuluje rozwoju..
~Głos z Borówna! 21-02-2011 6:14
Czy to prawda, że wójt chce w Borównie otworzyć wytwórnię asfaltu i truć nas chemiczną trucizną?
~,. 24-02-2011 23:42
Buzarewicz to nieudany karierowicz żal mu dupe ściska że to nie on został wójtem i dlatego stara sie wybić. Nieudacznik.
~abc 25-02-2011 10:12
Popieram!żałosny gość!
~bravo 3-03-2011 20:33
brawo wójt nie boi sie trudnych decyzji i tyle , a reszta co krzycczy to tylko krzykacze ciemniaki
~xxxx 9-03-2011 13:23
jestem za gorecki musi odejsc
~xxxx 9-03-2011 21:07
gorecki lepiej niech wraca do polici tam jego miejsce niema zielonego pojecia co to znaczy byc wojtem
~88 7-08-2011 2:05
jeszcze dlugo nikt nie da rady tej machloi jakie w tej gminie zachodza. jedno pytanie gdzie te pieniadze na oswiate? zajmijcie sie takze problemem narkomani!!!8-mio latki nacpane po ulicach laza!!!!
~18 7-08-2011 2:12
zwolniliscie ludzi ktorzy dbali ,????.chociaz starali sie zachowac pozory. np.pan zuraw dla mlodziezy w sporcie bedzie i jest przykladem.wiemy ze niezawsze podejmowal dobre decyzje po za sportem ale robil to na co mu pozwalano w swiecie korupcji.cz-bor powinien w tym przodowac!!sam wiem cos na ten temat nowa wladzo:)???????????
~88 7-08-2011 2:15
to ze wojt byl policjantem prosze nie krytykowac. bo to zawod moze nielubiany,ale bez porzadku na ulicach???wyobrazdzie sobie zycie bez policji???!!!
~18 7-08-2011 2:17
elektryk prezydentem,policjant(byly) wojtem?czy to ma cos do zeczy?teraz musi uwazac zeby go nie zakatowali za zady.ja ide na ryby:)
~ss 7-08-2011 2:21
ma byc pozadek!!!!!!!!!!!!!!panie wojcie i reszta!!!!!!!!!!!!!!
~ss 7-08-2011 2:23
http://redlog.pl/wp-content/uploads/2007/12/korupcja.jpg

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group