• Wtorek, 25 czerwca 2019
  • Godz. 0:07
  • Imieniny: Doroty, Łucji, Wilhelma
  • Czytających: 3614
  • Zalogowanych: 2
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Wsparli nauczycieli

Wiadomości: Wałbrzych
Wtorek, 16 kwietnia 2019, 7:22
Aktualizacja: Środa, 17 kwietnia 2019, 9:32
Autor: Robert Bajek
Fot. Robert Bajek
Wczoraj "Pod Zegarem" na Piaskowej Górze odbyła się akcja, podczas której kilkuset mieszańców naszego miasta wyraziło poparcie dla strajkujących nauczycieli.

W zgromadzeniu udział wzięli nauczyciele, rodzice, uczniowie, przedstawiciele parlamentu, Związku Nauczycielstwa Polskiego, Kongresu Kobiet i Wałbrzyszanie, którzy zdecydowanie popierają trwający od 8 kwietnia strajk nauczycieli. Podczas zgromadzenia zostało wyraźnie podkreślone, że zarówno sama akcja jak i strajk nauczycieli nie ma charakteru politycznego, jest prowadzony dla dobra młodzieży i w dbałości o prawidłowe nauczenie i wychowanie młodego pokolenia.

Nauczyciele podkreślali, że strajk nie jest tylko walką o podwyżki wynagrodzenia, ale również o zmiany w systemie nauczania, a także o godność. Podczas zgromadzenia przedstawione zostały postulaty ZNP: podwyżka w wysokości 1000 złotych dla pracowników pedagogicznych, większe nakłady na oświatę, zmiana oceny pracy nauczycieli, zmiana ścieżki awansu zawodowego nauczycieli i dymisja Anny Zalewskiej - Minister Edukacji Narodowej. Odczytano także fragmenty listów otwartych, pisanych przez nauczycieli.

Twoja reakcja na artykuł?

35
43%
Cieszy
1
1%
Dziwi
1
1%
Nudzi
0
0%
Smuci
31
38%
Złości
13
16%
Przeraża

Czytaj również

Komentarze (100) Dodaj komentarz

~CE 16-04-2019 9:26
A to śmieci.A dobro dzieci , może Im przede wszystkim należy się wsparcie.O tym hołota nie pomyślała ???
~Szok manipulacja 17-04-2019 8:01
do: ~CE (9:26)
https://wiesci24.pl/2019/04/16/ale-ustawka-i-atak-na-nauczycieli-rzekomo-zmartwiony-maturzysta-to-dzialacz-mlodziezowki-pis/?fbclid=IwAR3jytbmZZF6boY4XXP5nc85wtZ_77zxX4ZsUgBK1QDkVkyYW4ifF71VXIM
~Katolik 16-04-2019 9:36
No i Joachim ma już wasze zdjęcia ..... Oj weźmie się za was Duda, przyjadą smutni panowie w kominiarkach i będzie po wsparciu. Ku chwale ojczyzny rodacy.
~Dr. 16-04-2019 9:41
Co niektórym wspierającym,to już najlepszy psychiatra nie pomoże,niestety na głupotę nie ma lekarstwa.
~zbychu 16-04-2019 9:43
manifestacja debili o czym świadczy transparent o dofinansowaniu do hodowli świń . Nie rozróżniają dofinansowania z UE a budżetem państwa . Widzę tam emerytów Emerycie mają ci obniżyć emeryturę by dać nauczycielom ? Budżet nie jest z gumy tobie zabrać im dać? Nauczyciele pracujecie najmniej w całej europie chcecie zarabiać pracujcie więcej . I na koniec tyczy liceum twój uczeń 3 klasa przez 3 lata szykowałeś go do matury a teraz bydlaku nie dopuścisz go do tego egzaminu bo chcesz kasę na jeden dzień nie przerwiesz strajku bydlaku??
~maria 16-04-2019 15:41
do: ~zbychu (9:43)
Waż słowa...... Może zastanów się na drugi raz, zanim zaczniesz innych wyzywać od bydlaków, bo to świadczy raczej o twoim (mała litera celowa) zbydlęceniu.
~Oooo 16-04-2019 18:47
do: ~zbychu (9:43)
Popieram,...Dobrze gadasz...
~pio 16-04-2019 19:15
do: ~zbychu (9:43)
Nie dziwię się, że tak się żołądkujesz i nienawidzisz nauczycieli. Sądząc po ilości błędów nie trafiłeś na dobrego. Albo po prostu nie jesteś zbyt lotny
~Anna 16-04-2019 9:48
Gest poparcia :-),sami nauczyciele no I ci co zwykle,co za wolnymi sadami itp.,te same twarze,polityka ,zaden gest poparcia
~Kamilek 16-04-2019 10:10
do: ~Anna (9:48)
Byłem tam ze swoimi znajomymi, było nas około 20, żaden z nas nie jest nauczycielem, ponieważ wybór zawodu jest przed nami. Inni nasi znajomi nie byli, ale również wyrażają poparcie dla strajkujących nauczycieli. Ja i moi znajomi z rodzicami, nie winimy za to nauczycieli że strajkują ! Winimy obecny rząd, ponieważ gdyby im zależało na rozwoju Polski, Nas młodzieży, to edukacja byłaby inna. Rząd przyznaje sobie nagrody, a ludzi którzy pracują na ten rząd, sprowadza ludzi na margines.
~ 16-04-2019 12:41
do: ~Kamilek (10:10)
głupiś jak rozwielitka:))))
~Iwona 16-04-2019 15:27
do: ~Kamilek (10:10)
Haha, ale mnie pan rozbawil kim Pan jest znawca edukacji, autorytetem bo byl Pan w USA i chce Pan edukowac nauczycieli. Wie Pan gdzie ja nie bylam dlugo tu wymieniac. Pan zyje przeszloscia to byly inne czasy, inne realia i akurat spotkanie z Panem to tak jak z kazdym z nas pisze list i bede uzdrawiac pedagogow.
~Iwona 16-04-2019 15:29
do: ~Iwona (15:27)
Mialo byc do Pana Pilchowskiego, a nie do Kamilka.
~Kawa 16-04-2019 18:49
do: ~Anna (9:48)
To są ludzie, którzy marzą o tym by obalić rząd, a nie wesprzeć kogokolwiek. Oni są na każdej manifestacji wymierzonej przeciwko rządowi PiS. A zachowanie nauczycieli jest żenujące. Nie dość, że krzywdzą dzieci i młodzież, to jeszcze w sposób uwłaczający ludzkiej godności, traktują swoje niestrajkujące koleżanki i kolegów. Wstyd, że tacy ludzie uczą nasze polskie dzieci. Ludzie, którzy dali się kupić za judaszowego srebrnika.
~Jerzy Jacek Pilchowski 16-04-2019 10:07
Ponieważ mamy teraz "modę" na pisanie listów otwartych, ośmieliłem się też napisać list otwarty do strajkujących nauczycieli z I LO - proponując im rozmowę twarzą w twarz. http://wdolnymslasku.com/2019/04/15/list-otwarty-do-strajkujacych-nauczycieli-zespolu-szkol-nr-1-w-walbrzychu/?fbclid=IwAR22nD9a9ORxjZR74FRlP8EUSEwCCYB2LRSBT-YbTFhXW-PytWwxnItaCV4
~Jaro 16-04-2019 14:02
do: ~Jerzy Jacek Pilchowski (10:07)
wypociny w brukowym portalu, w tych czasach towarzyszu byś nie ukończył podstawówki
~Kamilek 16-04-2019 10:10
Byłem tam ze swoimi znajomymi, było nas około 20, żaden z nas nie jest nauczycielem, ponieważ wybór zawodu jest przed nami. Inni nasi znajomi nie byli, ale również wyrażają poparcie dla strajkujących nauczycieli. Ja i moi znajomi z rodzicami, nie winimy za to nauczycieli że strajkują ! Winimy obecny rząd, ponieważ gdyby im zależało na rozwoju Polski, Nas młodzieży, to edukacja byłaby inna. Rząd przyznaje sobie nagrody, a ludzi którzy pracują na ten rząd, sprowadza ludzi na margines.
~Dr. 16-04-2019 10:14
do: ~Kamilek (10:10)
Kamilek-debiliek.
~Jerzy Jacek Pilchowski 16-04-2019 10:19
do: ~Kamilek (10:10)
Zgadzam się w 100% z tym co pan napisał: "ten rząd, sprowadza ludzi na margines." - PO, .N, PSL, SLD, itd., zostały sprowadzone na margines.
~Tss 16-04-2019 10:52
do: ~Kamilek (10:10)
Drogi Kamilku ile pieniędzy na podwyzki dał nauczycielom poprzedni rząd? Jesteś w stanie odpowiedziec? Czy jeszcze nie miałeś wtedy WOSu w szkole i niestety nie mogli Ci takiej wiedzy przekazać?
~Mim 16-04-2019 10:20
Pisowcy precz z Wałbrzycha. Nauczyciele walczcie o swoje.
~Jerzy Jacek Pilchowski 16-04-2019 10:54
do: ~Mim (10:20)
Pewnie chce pan kupić mieszkanie. - Jeśli PiSowcy wyjadą z Wałbrzycha to w mieście będzie tyle pustych mieszkań, że ich ceny mieszkać spadną prawie do zera.
~marcin 16-04-2019 11:34
do: ~Mim (10:20)
Popieram i przyjdzie PO Jeden pan POwie zmień prace weź kredyt , drugi pieniędzy nie ma i nie będzie a trzeci jak dzieci głodne na szczaw i mirabelki
~pytanie 16-04-2019 12:12
do: ~Mim (10:20)
Gdy obecna Totalna opozycja zamroziła płace nauczycieli, było cicho jak makiem zasiał. Łby były pokornie zwieszone. Kto powinien iść precz? P.S. Kto o dzieciach myśli, straszą i grożąc? I jaki daje przykład krowimi argumentami?
~Edward 16-04-2019 13:23
do: ~Jerzy Jacek Pilchowski (10:54)
A ile tych PiSorów czyli debili jest w Wałbrzychu przypomnij sobie wynik ostatnich wyborów prezydenckich. Wiem, że dla takich jak ty 27 do 1 to wygrana ale tak nie jest. Jeszcze mam nadzieję że jak w 83 r, pierwszy opuscisz moje miasto Ty żydzie
~Mim 16-04-2019 19:18
do: ~Jerzy Jacek Pilchowski (10:54)
W ostatnich wyborach jasno i konkretnie Wałbrzyszanie się określili ile do powiedzenia maja Pisowcy w Wałbrzychu. Wiekszość popierajacych to ci którzy pobieraja darmowe pieniadze od Pisu. Nie dla darmozjadow w Wałbrzychu . Pieniadze tylko dla pracujacych !!!
~Jasiu 16-04-2019 22:27
do: ~Mim (19:18)
Oczywiście lemingi, platfusy nie pobierają 500? z Twojej wypowiedzi wynika że tylko elektorat PISu korzysta z 500+
~polus 19-04-2019 16:33
do: ~Mim (10:20)
głupis jak but ja z swoich podatków na darmozjadów nie dam ani centa pracowac 18 godzin wtygodniu 2 miesiace wakacji wolne ferie dodatki ci to sie ustawili
~olo 16-04-2019 11:28
Nauczyciele na dajcie się manipulować Przez 5 lat za PO PSL podwyżka dla was wynosiła ZEROOOOO!!!!! ZNP nie strajkowało PO zamknęło 1800 szkół ZNP nie strajkowało. W 2019 po wrześniowych podwyżkach wzrost waszej pensji wyniesie 15 % . A wy strajkujecie bo wami manipuluje facet mający pensji 12 tys Za strajk on tez dostanie 12 tys. wy nic ( bo takie jest prawo) Broniarz jest na każdej manifestacji KOD . Jak nie było podwyżek milczał Jeśli mylicie dofinansowanie do krów czy świń znaczy ze jesteście d...mi To zupełnie inna kasa ( czytaj z dopłat UE )
~olo 16-04-2019 12:15
Nie wiem co to za podróbka pisała. Tu mówi do was prawdziwy olo!!! Nie dajcie się nauczyciele manipulować. Wczoraj Pani Minister wyraźnie powiedziała, że ni ma pinindzy na podwyżki dla Was w tym roku. Dlatego wracajcie do pracy a w pŕzyszłym roku nowy Minister Edukacji Narodowej wam da pinindze. PiS jest jedynie słuszną partią, której z czystym sumieniem możecie zaufać.
~olo 16-04-2019 12:22
do: ~olo (12:15)
O widzę ze jestem popularny wśród totalnych cieszę się niezmiernie Czytajcie GW oglądajcie TVN i piszcie głupoty w style dla krów jest dla nauczycieli nie ma albo ze PO dało wam 100 % podwyżki a PIS nic itp itd
~Lul 16-04-2019 12:23
Zastanawia transparencik "Girl Power" w rękach dżentelmenów lub pań bardzo wiekowych. Chyba nie bardzo a propos?
~ 16-04-2019 12:43
Zidiocenie jak widać sięgnęło zenitu:)
~ja 16-04-2019 13:03
Ci ludzie walczą tylko o podwyżki, ale system dalej będzie patologiczny. Czemu nie postulują o wprowadzenie np. bonu edukacyjnego?
~Władimir P. 16-04-2019 13:15
Dobra,poimprezowali,popieprzyli głupoty to teraz marsz do pracy !!!!!!! Ileż to można strajkować !!???
~Aneczka 16-04-2019 13:16
Ja dalej nie rozumiem czym są owe "głodowe" pensje (widocznie w szkole mnie tego nie nauczyli)- kojarzyły mi sie to z wynagrodzeniem minimalnym.... Czy właśnie tyle nauczyciele zarabiają?Podwyżki być może i tak ale nie takie kwoty!A może tak płacić im stawkę godzinową?Nauczyciele: dopuście młodzież do matur a potem strajkujcie dalej....Pozdrawiam
~Wera 16-04-2019 19:11
do: ~Aneczka (13:16)
Takie głodowe pensje, że po wakacjach jedna przez drugą przechwala się egzotycznymi wczasami. Nie widziałam biednego nauczyciela. A taką mają ciężką pracę, że wielu pracuje na dwa etaty, a co trzeci na półtora. W jakim zawodzie dałby człowiek radę pracować na dwa etaty? No tylko w tym najcięższym- nauczycielskim. Wstyd i hańba nauczyciele!!!
~Aneczka 16-04-2019 19:30
do: ~Wera (19:11)
Hihi a cały kompromis bedzie polegal na tym: rząd da podwyżki 1000 złotych nauczycielom a wzamian nauczyciele zgodza sie na 1000 złotych podwyżki od rządu 😂😂😂😂 zastanawia mnie poprostu, co nauczyciele mają do zaproponowania wzamian. A może warto zorganizować strajk przeciw strajkowi mauczycieli np.8"murem za uczniami"? A najbardziej mnie denerwuje,ze nie potrafimy uszanować odmiennego zdania-padaja odrazu wyzwiska itp. A po co?
~olo 16-04-2019 13:22
Ludzie!!! Ale pinindzy po prostu ni ma!!!
~wojtek wch 16-04-2019 14:40
do: ~olo (13:22)
nie podszywaj się pod kogoś kim nie jesteś A te słowa to były za czasów PO bo kradła mafia
~olo 16-04-2019 15:35
do: ~wojtek wch (14:40)
Szanowni Wałbrzyszanie. Nie dawajcie posłuchu temu lewackimu ujadaniu. Pani Minister gdyby miała to by dała nawet i 2 tys., bo sama jest nauczycielką i wie jak ciężka jest to praca. Ale nie da, bo nie ma. Rząd nie ma z czego dać, bo ni ma pinindzy. Taka jest prawda.
~HAZAEL 16-04-2019 18:13
do: ~wojtek wch (14:40)
A teraz kradnie PiS. Pani ciocia klocia Beatka Sz. opowiadała, że wystarczy nie kraść a na wszystko wystarczy. Teraz piniędzy ni ma. Wprowadzają kolejny haracz w postaci Indywidualny kont emerytalnych. Zabierają 15% przyszłym emerytom z OFE.
~Mim 16-04-2019 23:42
do: ~olo (15:35)
To dlaczego dla Rydzyka jest ? Na TVPis miliard złotych jest ?
~Jou 30-04-2019 8:24
do: ~Mim (23:42)
Dlatego, kreaturo, że popełniasz przestępstwo nie płacąc abonamentu RTV...
~marcin 16-04-2019 14:55
O widzę posłanki PO Mam do nich pytanie czemu PO nie dała nauczycielom ani grosza podwyżki od roku 2013 ??Czemu wtedy milczały ? Ostatnia podwyżka za PO to rok 2012 było to 3, 2 % A w tym roku ma być 15 %
~Monika 16-04-2019 15:27
Zdjęcie 10 mówi wszystko, gdzie postulat o dobro dzieci? Chyba zamazane, bo nie widzę. Dzieci w tej chwili są waszą kartą przetargową, jak w przypadku rozwodu skłóconych rodziców. Nie ważne dziecko, ważna moja racja i moje zwycięstwo, po trupach do celu. A na krowę i świnie daje UE, kiedy to do was dotrze!!!!
użytkownik facebook 16-04-2019 16:09
Tak kodowcy i obywatele RP 🤣🤣🤣
użytkownik facebook 16-04-2019 19:14
Zygmunt Rumel i zawodowi już protestujący przeciw PiS 😀
użytkownik facebook 16-04-2019 22:58
NAUCZYCIELE CIESZCIE SIĘ, ŻE NIE RZĄDZI PEŁO BO KOPACZ-KŁAMACZ KAZAŁA BY STRZELAĆ 😅
użytkownik facebook 18-04-2019 10:01
Jacek Gałka kamieniami by obrzuczala jak w dinozaury 🤣🤣
~v7 16-04-2019 17:19
Długo jeszcze ta hucpa będzie trwać, mało 700zł podwyżki, tutaj nie chodzi o kasę, chodzi o zadymę, nie udały się pucze i ciamajdany, to się posłużyli dziećmi. Idźcie wszyscy POd strefę ekonomiczną, tam strajkujcie, ludzie tam ciężko pracują za 2tys, no ale kogo to obchodzi, z tego zadymy nie będzie, trzeba POkazać, że PiS gardzi dziećmi, nie to wy robicie hucpe i zamiast się cieszyć z 7 stów, dalej bawicie się zapałkami
~wyzwalacz 16-04-2019 17:31
Protest się stał polityczny bo pozwolilisccie na uczestnictwo KODmitom występującym tym razem pod nazwa kongres kobiet. Albo wszyscy walczymy o wyjście z pułapki niskich plac albo tracićie sympatie społeczna drodzy nauczyciele przez konszachty z PO i KOD.
~Wisia 16-04-2019 23:00
do: ~wyzwalacz (17:31)
Protest, strajk od początku był polityczny.
~Dziadek 16-04-2019 17:39
Drodzy nauczyciele. Strajkować można z klasą albo podle i niegodnie. Niestety wybraliście ten drugi sposób, kładąc na szali rzecz dla Polaków najświętszą - dobro dzieci. Zawiedliście swoich podopiecznych wtedy, gdy najbardziej Was potrzebują, w momencie decydującym o ich przyszłości. Bywały już w historii Polski okresy gdy zamykano szkoły ale czynił to bezwzględny okupant. Naprawdę uważacie, że cel uświęca środki? Że walcząc o pieniądze "przywracające Waszą godność", możecie używać tak niegodnego oręża? Wykonujecie zawód szczególny, składacie stosowne ślubowanie, cieszycie się szacunkiem i zaufaniem społecznym. Nie niszczcie tego.
~Smutek 16-04-2019 19:00
do: ~Dziadek (17:39)
Myślę, że już nie mogą się cieszyć szacunkiem i zaufaniem społecznym. Zachowują się najpaskudniej ze wszystkich strajkujących grup zawodowych. Tacy niby wykształceni, tacy zarozumiali i zadufani w sobie, a nie wiedzą, że w każdym europejskim kraju rolnicy otrzymują dopłaty do bydła i trzody chlewnej. Zabraliby wszystkim rolnikom, emerytom, dzieciom, wielodzietnym rodzinom, bo tylko im się należy. Tylko bezmózgi mogą ich popierać w tym strajku. Strajkujcie od 1 lipca, okupujcie ministerstwo, kuratoria, głodujcie. Nie od 1 lipca wyspy kanaryjskie czekają na biednych nauczycieli.
~Kamil 16-04-2019 17:59
Pisowcy zamknijcie swoje tępe jadaczki
~ 16-04-2019 18:09
Więcej takich ludzi jak Broniarz i cyrk będzie trwał wiecznie. Totalna oPOzycja to dno i dwa metry mułu. Demonstranci? Idioci , którzy nie widzą różnicy między dotacjami unijnymi a tym co proponuje rząd nauczycielom😂
~xxx 16-04-2019 18:49
Nie chodzi o pieniądze?????? Hahahahaha. Ale sie ubawiłam. Jeśli ktoś nie umie lub nie chce uczyć to żadne pieniądze nie pomogą. Zeszmaciliście ten zawód. Teraz każdy uczeń moze wam cisnąć tysiaka w pysk i zażądać oceny celującej. Wy dopiero w nowym roku szkolnym odczujecie co zrobiliście, jak bardzo przyczyniliście się do upadku tego zawodu. Po tym strajku już tylko potop.
~Arleta 16-04-2019 19:29
Ani jeden postulat nie dotyczy dobra dziecka. Ci nauczyciele i ich związek zawodowy ZNP, to porażka dla całej edukacji. Jak oni spojrzą w oczy swoim uczniom i ich rodzicom. Wstydzę się, że tak pazernych i bezwzględnych a i głupich nauczycieli mają nasze dzieci. Trzeba pomyśleć o nauczaniu dziecka w domu, bo czego nauczą go ludzie tego pokroju?
~Lucyna 16-04-2019 20:39
Dzieci się cieszą że nie muszą chodzić do szkoły. Im w to graj.
~Wrzos 16-04-2019 21:05
do: ~Lucyna (20:39)
Ciekawe co powiedzą i jakiego wsparcia udzielą uczniowie swoim nauczycielom, gdy w czasie wakacji, będą musieli realizować podstawę programową. Szybko zmienią napisy na transparentach.
~Muesion 16-04-2019 21:18
Wiekszość z was wyzywa tu nauczycieli od najgorszych. A jak skończy się strajk to poślecie do szkoły do tych g.oi, du..ów, cha..w, ch..ów itp. swoje dzieci? Przecież te nieroby nic nie nauczą waszych geniuszy (?). Macie 500+ zabierzcie więc wasze mądrale do szkół prywatnych! My pójdziemy do Biedronki i bedziemy tak jak te panie z tipsami i arogancją wszystkich obsługiwac. No dalej- zaczynajcie teraz hejt na mnie!
~marcin 16-04-2019 21:27
do: ~Muesion (21:18)
ty matole głupi a co mamy robic ?? W Polsce jest taki obowiązek
~Aneczka 16-04-2019 23:25
do: ~Muesion (21:18)
Tu chyba bardziej chodzi,no przynajmniej mi,o zbyt wygórowane żądania nauczycieli, bo ja sie sami przedstawiają, są najbardziej wykorzystaną i biedną grupą zawodową jaka ostnoeje w Polsce, i przede wszystkim czas (czas egzaminów a i kampani wyborczej),ktory wybrali na strajk-chociaz z punktu założenia strajkujących czas idealny,bo można ugrać pozornie "najwięcej".Moim zdaniem najbardziej cierpią dzieciaki. Narazie jedyne co udalo sie do tej pory uzyskac to poróżnione społeczeństwo ale dlaczego jeszcze to mnie dziwi?
~ 17-04-2019 5:35
do: ~Muesion (21:18)
Idź lepiej do psychiatry, pan doktor cie pohejtuje jak tak bardzo chcesz😂
~Do-muesion 17-04-2019 10:02
do: ~Muesion (21:18)
Problem w tym, że posłaliśmy dzieci do szkoły ale to nie nasze pociechy odmówiły nauki tylko nauczyciele okazali się nikczemnikami, których tak kwieciście wymieniasz. Twoja wypowiedź dyskwalifikuje Cię jako pedagoga i pokazuje jaki może być stosunek niektórych nauczycieli do dzieci, których matki ciężko pracują w Biedronkach i, o zgrozo..... biorą 500+! Może warto wprowadzić obowiązkowe praktyki dla przyszłych nauczycieli właśnie w dyskontach aby zrozumieli co to jest ciężka praca. A w Biedronkach nie spotykam arogancji tylko wałęsające się obecnie, w godzinach lekcji, chmary zdezorientowanych dzieciaków. Możecie być z siebie dumni:(
~Pan Pająk 22-04-2019 12:31
do: ~Muesion (21:18)
Najgorsze jest to że najbardziej hejtuja i obrażają nauczycieli nieuki i nieudacznicy życiowi, którzy zamiast się uczyć woleli pod sklepem wino pić. A teraz 500 plus inwestują w kilkudniowe imprezki w swoim patologicznych gronie. Każdy mógł zostać nauczycielem ale uczyć się nie chciało więc teraz zapierdalać w biedronce musicie. Ale przecież każdy miał wybor
~Muesion 16-04-2019 21:37
Jaki jest obowiązek ty matole głupi? Kto cię zmusza posyłać swojego geniusza do państwowej szkoły? Daj go do prywatnej. No nie przecież bedziesz musiał wydać 500+ na naukę a nie na flachę ! A tak głupi nauczyciel z państwowej szkoły będzie musiał się użerać z twoim MATOŁEM! Pozdrawiam! Śpij dobrze!
~marcin 16-04-2019 21:48
do: ~Muesion (21:37)
Po twoim wpisie widać wyraźnie ze jesteś za zlikwidowaniem 500+ by dać takim jak ty nierobom Jak przyjdzie Tusk ( oby nie ) przez 5 lat bez podwyżki jak to on ma w zwyczaju Matoły to chyba twoje dzieci jak bym cię spotkał za takie coś to w ryj
~Mela 16-04-2019 23:06
do: ~Muesion (21:37)
Poczytaj trochę, a dowiesz się, że w Polsce nie ma szkół prywatnych, są szkoły publiczne i niepubliczne, obrońco uciśnionych nauczycieli.
~Muesion 17-04-2019 0:02
do: ~marcin (21:48)
No popatrz tobie wolno ubliżać innym nie! Oko za oko- kodeks Hammurabiego. Chmstwo za chamstwo! Boli prawda co?
~ 17-04-2019 5:38
do: ~Muesion (0:02)
Jak na bezrobotną osobę to głośno ujadasz😂
~obywatel 16-04-2019 22:48
Nauczyciele nie pracują na rząd, są pracownikami budżetowymi i utrzymankami społeczeństwa a mają takie żądania jakby wypracowywali 50% dochodu narodowego. To że mają wyższe wykształcenie do niczego ich nie predystynuje, teraz ma je ponad 45% naszego społeczeństwa - chcą podwyżek ok ale w rozsądnym wymiarze i niech zaczną dawać więcej z siebie bo na razie to dla mojego 12-letniego syna popołudniami w większym stopniu ja jestem matematykiem, anglistą i nauczycielem przyrody niż ci nauczyciele w jego ponoć dobrej szkole na Piaskowej Górze.
~Matka Polka 17-04-2019 0:07
To że musisz siedzieć ze swoim synem i go douczać to wina tych co tworzą przeładowane programy i treściami, które nikomu nie są potrzebne. Jak nauczyciel ma w klasie kilka osob z dostosowaniem a klasa liczy 30 osób to nie dziw się, że twoj syn wymaga pomocy. A może być i tak, że twój syn powinien być przebadany w poradnii bo ma jakieś kłopoty !
~ula 17-04-2019 7:25
do: ~Matka Polka (0:07)
Jeśli dziecko ma jakieś kłopoty i opinię z poradni pp, to otrzymuje nauczyciela wspomagającego. To jest ułatwienie dla nauczyciela głównego i dla dziecka. Więc bez problemu można się zająć resztą uczniów i wtłaczać w ich główki wiedzę.
~ 17-04-2019 9:31
do: ~ula (7:25)
A w jakiej to masz szkole nauczycieli wspomagających> Wg prawa tak powinno być. Rzeczywistość jest inna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~Miś 17-04-2019 12:59
do: ~ (9:31)
A gdzie Ty żyjesz w Rosji, na Ukrainie? Są nauczyciele wspomagający dla dzieci z różnego rodzaju dysfunkcjami jest również zindywidualizowana ścieżka kształcenie na podstawie opinii PPP, dzieci z tą opinią mają zajęcia z nauczycielami przedmiotów, na których sobie ewidentnie nie radzą lub nie mogą się skupić na słuchaniu i rozwiązywaniu zadań czy mające problemy z zachowaniem. To działa i realizowane jest w wielu szkołach.
~ 17-04-2019 13:43
do: ~Miś (12:59)
Masz rację ale w większośći szkól tak nie jest. Niestety. nauczyciel pozostawiony jest sam sobie.
~Azgard 17-04-2019 6:51
No pięknie a nauczyciele się śmieją za chwilę znowu wolne ,poparcie? kpina dzieci chodzą i nie wiedzą co z sobą zrobić a oni walczą o przyszłość edukacji (podwyzki)ale nie wszystkich dzieci tylko swoich bo Walczą o podwyżki a edukacje trzeba opłacic Swoim dzieciakom.Zamydlaja oczy ludzią ze oni biedni w jednej szkole jeden etat w drugiej pół i wypłatka jak sie patrzy.Wracać do szkoły i zająć sie pracą a nie głupotami
~lila 17-04-2019 7:27
Nauczyciele wsparli nauczycieli.
~AiG 17-04-2019 14:24
O jakiej godności i szacunku piszecie na tych wymiętolonych transparentach. Wy sami siebie nie szanujecie. Swoje niestrajkujące koleżanki i kolegów zastraszacie, poniżacie, zamykacie przed nimi drzwi pokoju nauczycielskiego, ślecie nieprzyjemne sms-y. Zachowujecie się niegodnie, nie demokratycznie jakiego więc szacunku oczekujecie od innych. Nawet jeśli miałam go trochę dla was, to teraz nie mam ani odrobiny.
~ 17-04-2019 14:49
Bo i udało się. Broniarz z Zalewską skłocili całe społeczenstwo. A kto na tym cierpi? Nauczyciele, dzieci i rodzice!
~Góral 17-04-2019 18:26
Jedno Wam się strajkowicze udało: właśnie udowodniliście, że w Polsce nie ma żadnego reżimu ani dyktatury! Strajkujecie sobie w spokoju, nikt Was nie tarmosi ani nie prześladuje. Może dlatego teraz ten strajk bo po wyborach wygranych przez opozycję może być różnie np. zamiast tysiaka na rękę - parę batów na tyłek.
~beret 17-04-2019 22:32
do: ~Góral (18:26)
Bardzo trafne spostrzeżenie. A tak ujadali razem z KOD i innymi idiotami, że demokracja zagrożona.
użytkownik facebook 18-04-2019 9:57
Porażka
~fiko 18-04-2019 13:11
Powinien ktoś przypilnować by nauczyciele strajkujący, byli w szkole w czwartek, piątek, we wtorek i najlepiej w czasie świąt, po osiem godzin. Skoro tacy sfrustrowani i biedni, to jaka radość z tych Świąt skoro i tak nie ma ich za co wyprawić? Jak świętować w takim smutku?
~Poczytaj 1 18-04-2019 18:03
1-Aneta Hintermeyer, kiedyś polska, a od 10 lat niemiecka nauczycielka. Kiedyś przez osiem lat uczyła w jednej z wielkopolskich podstawówek i w gimnazjum. Teraz: nauczanie tzw. zintegrowane czyli Gesamtunterricht, Nadrenia-Palatynat, szkoła podstawowa Grundschule obejmująca 4 klasy (dzieci idą do szkoły mając ukończone 6 lat). Pisze także z punktu widzenia matki - starszy syn pani Anety zdał dwa tygodnie temu maturę, młodsza córka jest w piątej klasie. "No to wypowiem się z perspektywy pracy niemieckiego nauczyciela, bo w niemieckiej oświacie pracuję od prawie 10 lat. Pensum godzinowe niemieckiego nauczyciela wynosi 39 godzin tygodniowo. Przy czym średnio 20-22 godziny to godziny tzw "tablicowe" (uwaga: do czasu "tablicowego" wlicza się czas dyżurów na przerwach!), cała reszta godzin to PLATNY czas na przygotowanie do zajęć. Nie, nie trzeba spędzać go w szkole i praktycznie nikt tego nie robi. Ferie średnio co 6-8 tygodni. Nie, w ferie nie ma żadnych dyżurów czy opieki nad dziećmi. To obowiązek gminy, nie szkoły. Opieka feryjna jest płatna, gmina zatrudnia do tego personel (nie, nie są to nauczyciele!) i mu za to płaci. Nie ma w ferie rad, posiedzeń, rada jest przeważnie jedna: w ostatni dzień letnich ferii. Nauczyciele nie przygotowują uroczystości, akademii, dyskotek, nie ma "apeli" i tym podobnych. Szkoła ma za zadanie uczyć, od zapewnienia rozrywek są rodzice. Nie ma poprawiania ZADNEJ oceny. Dostałeś niedostateczny, to go masz. Nie ma zabierania dziecka na wczasy w maju lub wrześniu. Nauczyciel ma masę dodatkowych bonusów, np. zniżki w ubezpieczeniach (w tym OC i AC) a
~Poczytaj 2 18-04-2019 18:05
nawet preferencje w kredytach. O takich warunkach polski nauczyciel może na razie tylko marzyć. Ludzie nie mają pojęcia jak funkcjonują sąsiednie systemy oświaty, zachwycają się nimi i dają je za wzór. W Niemczech matury nie zdaje ok 2-3% uczniów. W Polsce coś około 20%. Z matmy bodajże jeszcze więcej. ALE: segregacja uczniów spełniających wymogi maturalne dokonuje się już na poziomie 4-6 klasy! Jeżeli uczeń na tym poziomie nie ma odpowiednich wyników, odpowiednich ocen z przedmiotów głównych (niemiecki, matematyka, język obcy), to zwyczajnie nie idzie dalej do "liceum", które u nas zaczyna się od 7 klasy, w niektórych landach już od 5. I nie ma tutaj nic do rzeczy "chcenie" rodziców! Nie każdy musi mieć maturę, co tutaj jest oczywistością. Oceń jest bardzo mało, 2-3 prace klasowe na semestr. Jak już pisałam, nie ma absolutnie żadnej możliwości poprawienia oceny. Ocena za aktywnośćpodczas zajęć stanowi 1/3 oceny ogólnej z przedmiotu. Regulamin szkolny jest bardzo wyśrubowany, w odróżnieniu od polskiego, gdzie obowiązki ma praktycznie tylko nauczyciel, uczeń zaś ma tylko prawa. Np. mamy prawo zawiesić ucznia w jego obowiązkach i prawach, tzn. musi na określony czas, zazwyczaj kilka dni, zostać w domu. I to na rodzica spada obowiązek zapewnienia mu opieki. I stosuje się to już od najwcześniejszych klas podstawówki. Jeżeli dziecko źle się zachowuje, przeszkadza innym, pyskuje, to RODZICE mają na nie wpłynąć. Szkoła ma też możliwość ustanowienia dla takiego ucznia opiekuna, np. kogoś z jego rodziny i tylko w obecności tegoż opiekuna uczeń ten ma prawo uczestniczyć w zajęciach
~Poczytaj 3 18-04-2019 18:07
szkolnych. Podpisując zgodę na wycieczkę, podpisuję również zobowiązanie, by NATYCHMIAST i bezzwłocznie odebrać moje potomstwo (nawet jeżeli są na wycieczce nad Morzem Północnym, 700 km od nas!), gdyby ono odpowiednio do oczekiwań się nie zachowywało, np. spożywało alkohol. Jeżeli uczeń niepełnoletni konsumuje alkohol, wówczas jest odstawiamy do szpitala albo na policyjną izbę dziecka i tam czeka na odbiór. Proste. Kropka. I NIKT z tym nie dyskutuje! Nie ma dzienników elektronicznych, wywiadówka raz na rok i trzeba się na nią jako rodzic zapisać. Dlatego w polskiej oświacie już chyba bym się nie umiała odnaleźć. U nas są ogromne braki w kadrze nauczycielskiej. Mimo świetnych warunków pracy, wysokiego uposażenia, młodzi ludzie nie garną się do tego zawodu. Mamy ogromne problemy z ogarnięciem zastępstw. Całe klasy muszą zostawać w domu, bo nie ma zwyczajnie kto pójść do tych klas na zastępstwo. Gdyby więc tak jeden polski rodzic z drugim choćby na pół roku wysłali swoje pociechy do niemieckiej szkoły publicznej (prywatne to wyjątki i kosztują majątki!), to szok gwarantowany.
~Poczytaj 4 18-04-2019 18:08
Pozdrawiam z perspektywą prawie 3 wolnych tygodni z okazji Wielkanocy, bez rad, dyżurów, półkolonii itd. A jakby mnie jednak ochota przemożna dopadła, by popracować w murach mojej "firmy", to każdy z nas ma do niej klucz i może nawet w nocy o północy z niego skorzystać i poromansować z ksero, maszyną do cięcia papieru albo maszynami do laminowania, a co! I jeszcze jedno: jeżeli jako nauczyciel ma się w Niemczech miano urzędnika państwowego (Beamte), to automatycznie nie ma się prawa do strajku. ALE państwo zapobiega temu płacąc wysokie uposażenie, co by urzędnik był niezależny, nie musiał brać łapówek i korzystał ze strajków. Nauczyciel gimnazjalny z paroletnim doświadczeniem zarabia ok 3500-4500 Euro na rękę. Podstawówkowy ok tysiąc mniej, ale wymagania i obowiązki są nieco inne. Czy nauczyciel ma funkcję urzędnika czy też funkcjonariusza publicznego, zależy od danego landu. Za publiczne znieważanie obu grup są kary pieniężne! Tak samo jak za znieważenie policjanta, więc takich paskudnych wpisów, jakie pojawiają się o nas w polski Internecie, to że świeczką szukać."
~Poczytaj 5 18-04-2019 18:09
Jugendamt jest zobowiązany do dbania o interesy dziecka. Może interweniować we wszystkich przypadkach zagrożenia dobra dziecka i stosować odpowiednie środki zabezpieczające. Najbardziej radykalnym jest odebranie dziecka rodzicom. Najczęstszymi przyczynami interwencji Jugendamtu są: zaniedbania dzieci – 54%, przemoc psychiczna – 29% , przemoc fizyczna – 15%, przemoc seksualna – 2%. Wystarczy, że uczeń kilka razy spóźni się do szkoły, lub nie przyjdzie to już szkoła powiadamia JUGENDAMT. Nie można pisać dziecku takich usprawiedliwień, jak w Polsce. Ja chcę, żeby było tak, jak w Niemczech. A wy się zastanówcie, zanim porównacie naszą pracę z pracą w Niemczech.
~Jan 19-04-2019 23:51
Dobrze, że tylko tyle:)) A wiesz ile zarabiają i jakie przywileje mają pracownicy innych zawodów w Niemczech? Porównaj proporcje jeśli, chodzi o zarobki, a i tak wyjdzie, że nauczyciele w Polsce są na bardzo dobrej pozycji.
~Aktor 20-04-2019 6:43
Wy wszyscy słuchacze podstawówki wieczorowej na Mlynarskiej czego obrazacie ludzi walczących o swoją godność i byt ,głową jak się pracuje 5godzin to człowiek przychodzi do domu jakby pracował 12 godzin łopatą ,ale co wy możecie o tym wiedzieć tępo glowi,tylko umiecie wulgaryzmy i nic więcej.Na miejscu nauczycieli zorganizował bym strajk okupacyjny .Pozdrawiam
~Jerzy Jacek Pilchowski 20-04-2019 11:41
do: ~Aktor (6:43)
Oczywiście jest to dobre wyjście. Strajk okupacyjny oznacza, że jest się cały czas (wszystkie dni po 24 godziny) w miejscu pracy i jeśli taki strajk potrwa odpowiednio długo to zmienię zdanie i przyznam WE WRZEŚNIU (na wakacje i tak nigdzie nie jadą gdyż "zarabiają grosze"), że należy im się większa podwyżka niż to co proponuje rząd.
~Morgan 24-04-2019 10:30
Trochę to polityczne albo nawet BARDZO ;-)
~Nie popieram ZNP 24-04-2019 12:22
Takiego obniżenia poziomu nauczania i poziomu intelektualnego nauczycieli nie mieliśmy już dawno. Czy protestujący nie czują, że się kompromitują w oczach uczniów i reszty społeczeństwa? Jak taki nauczyciel potem ma być autorytetem i dla kogo ? Strajk odsłonił upadek zawodu nauczyciela i to jest ważniejsze niż problemy finansowe, organizacyjne. Smutny widok przedstawiają nauczyciele-aktywiści, którzy udzielają się na wiecach, śpiewają, tańczą, recytują w mediach społecznościowych. Zapewne większość chciałaby godnie uprawiać swój zawód i nie być wyśmiewanym, ale to sami nauczyciele powinni zadbać, aby prezentacja zawodu nauczyciela nie była tak żenująco niska, jak w występach, które widzimy w internecie. Nauczyciele sami sobie szkodzą, dopuszczając takich ludzi do głosu, dlatego że oni występują jako głos środowiska nauczycielskiego. Czas, aby odrodził się etos prawdziwego nauczyciela, może jeszcze nie jest za późno.
~Ziutek 26-04-2019 10:21
Ten trzon wałbrzyskiego PO to też nauczyciele ????
~Ziutek 26-04-2019 10:23
Szkoda ,ze im nie dali jak byli u władzy teraz to daliby wszystkim na stówe ;-)
~wilk 28-04-2019 15:25
-do Pani z tytułem-"Poczytaj" Gratuluję szybkiej asymilacji w warunkach niemieckiego systemu edukacji. Czytając Pani tekst można wnioskować ,że czuje się Pani w tym systemie jak ryba w czystej wodzie. Pogratulować tylko. 39 godzin pracy(22 godziny pracy w klasie szkolnej),obiektów szkolnych dostępnych dla nauczyciela 24 godziny na dobę, płac na poziomie marzeń dla polskiego nauczyciela, wywiadówek raz w roku, zero imprez i uroczystości szkolnych przygotowywanych przez nauczycieli, wielu, wielu dni wolnych od nauki szkolnej( co 6-8 tygodni ferie). A do tego wsparcie .No i to wsparcie JUGENDAMTU, policji, szpitali w sytuacjach trudności wychowawczych plus wystraszeni w tym systemie rodziice. A z drugiej strony ogromne braki kadrowe. Nie garną się w Niemczech ludziska do zawodu nauczyciela. Coś mi tu brzydko pachnie. Boję się, że wielu dobrych i świetnych polskich nauczycieli-wzorem np. lekarzy i pielęgniarek-ucieknie do tego raju i u nas całe klasy będą miały przymusowe ferie . Tym razem nie z powodu strajku. Jako emerytowany polski nauczyciel przepracowałem kilka ostatnich lat w Niemczech i mam troszeczkę obserwacji. Cudze chwalicie swego nie widzicie. Nigdy nie zamieszkałbym na stałe w Niemczech czy Holandii. Dzień , w którym wracam do Polski po kolejnym okresie pracy za granicą zawsze należy do najszczęśliwszych w moim życiu choćby właśnie lało i wiało. Zawsze miałem przekonanie, że my Polacy nie mamy się czego wstydzić w Europie tyko braku kasy na europejskim poziomie. Pozdrawiam
~Steff 29-04-2019 13:14
Strajk Nauczycieli okazał się całkowitą kompromitacją działaczy i sympatyków środowisk postkomunistycznych. Oczywiste było, że postawienie takich żądań płacowych Rząd nie jest w stanie spełnić. Protest uświadomił społeczeństwu, że reforma w szkolnictwie jest bardzo potrzebna i powinna rozpocząć się od głębokiego przeglądu kadrowego. Trzeba zdecydowanie powiedzieć „do widzenia”, osobą, które kompletnie się nie nadają do pracy z dziećmi i młodzieżą. Osoby, które kompromitują zawód nauczyciela, powinny być natychmiast usunięte poza szkołę, bez względu na przejściowe trudności. Rząd powinien jak najszybciej zlikwidować Związek Nauczycielstwa Polskiego, który zrzesza w większości działaczy lewicowych spod znaku Platformy Obywatelskiej, Nowoczesnej i całej tej reszty.ZNP to relikt PRL, który realizuje polityczne zlecenia organizacji postkomunistycznych. W czasie protestów w mediach jak podczas popierających strajk manifestacjach ulicznych wyraźnie było widać i słychać w wypowiedziach aktywistów, kto kieruje tym tzw. oddolnym protestem pracowników oświaty „. Strajk nauczycieli wyraźnie pokazał, do czego mogą się posunąć niektóre organizacje polityczne Nie mają żadnych skrupułów, żadnych pomysłów na poprawę bytu ludzi, składają puste bez pokrycia obietnice, bo dla nich najważniejszy jest „dostęp do koryta” i przywileje kosztem łatwowiernych, uczciwych, zwyczajnie dobrych ludzi.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group