• Piątek, 6 grudnia 2019
  • Godz. 18:50
  • Imieniny: Emiliana, Mikołaja, Jaremy
  • Czytających: 4463
  • Zalogowanych: 2
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Uśmiercił kocięta

Wiadomości: REGION
Poniedziałek, 15 lipca 2019, 13:34
Aktualizacja: Środa, 17 lipca 2019, 9:03
Autor: red
Fot. KPP Kamienna Góra
Nawet 3 lata pozbawienia wolności grozi 77 – letniemu mieszkańcowi powiatu kamiennogórskiego, który podejrzany jest o uśmiercenie pięciu nowo narodzonych kociąt. Mężczyzna został zatrzymany przez kamiennogórskich policjantów, zaraz po tym jak wyszło na jaw, że dokonał tego czynu.

Dyżurny Komendy Powiatowej Policji w Kamiennej Górze w dniu 11 lipca br został powiadomiony o fakcie uśmiercenia nowo narodzonych kociąt przez mieszkańca gminy Marciszów - powiat kamiennogórski. Przybyli na miejsce funkcjonariusze policji potwierdzili ten fakt. Natomiast 77 – letni mężczyzna znajdujący się na miejscu nie zaprzeczał, że w tym dniu, znajdując się na swojej posesji, dopuścił się tego czynu. Policjanci w toku dalszych czynności, we wskazanym miejscu ujawnili worek foliowy z pięcioma nieżyjącymi kociętami.

Senior, w związku z powyższym, został zatrzymany i przewieziony do tutejszej Komendy, gdzie przedstawiono mu zarzut z ustawy o ochronie zwierząt. Mężczyzna przyznał się do zarzucanego mu czynu. Następnie złożył wyjaśnienia w tej sprawie. Z jego wypowiedzi możemy wnioskować, że nie do końca zdawał sobie on sprawę z powagi sytuacji.

Na chwilę obecną Komenda Powiatowa Policji w Kamiennej Górze prowadzi dalsze czynności w tej sprawie.

Sprawcy za popełniony czyn grozi nawet do 3 lat pozbawienia wolności.

Twoja reakcja na artykuł?

2
4%
Cieszy
1
2%
Dziwi
1
2%
Nudzi
4
9%
Smuci
27
57%
Złości
12
26%
Przeraża

Czytaj również

Komentarze (19) Dodaj komentarz

~Taxi 15-07-2019 15:37
Gdzie jest Bodnar, 77 latkowi założyli kajdanki !?, czemu miało służyć zakucie w kajdany tego staruszka?, wstyd!!
~turysta 15-07-2019 16:23
Ale afera ,co za czasy , normalna selekcja , tak było za normalnych czasów , jak nastały czasy tęczowych kot ważniejszy od człowieka , a ja dzisiaj zabiłem koguta i dwie kury ,co też kajdanki i 3 lata paki
~D... 15-07-2019 18:10
Zanim jedna z drugą gimbaza siądzie do klawiatury wypisywać swoje bezcenne przemyśliwania, proponuję w pierwszej kolejności sięgnąć do źródła: tutaj przyda się ustawa o ochronie zwierząt. Tam każdy kto potrafi czytać ze zrozumieniem łatwo odnajdzie podstawę prawną czynu, który dziadkowi zarzucono. Tak się bowiem składa, że na obecnym etapie rozwoju cywilizacji doszliśmy do słusznego wniosku, że nie można zabijać zwierząt bez racjonalnego powodu, tzn. zabijać dla samego zabijania. Taka postawa jest traktowana jako więcej niż naganna i wobec tego podlegająca karaniu. Tu też przebiega granica dozwolonego uboju zwierząt hodowlanych - o ile dokonuje się tego w sposób humanitarny, tj. bez zadawania zbędnego bólu. Regulacje te nie są ani skomplikowane, ani niejasne, więc nie wiem nawet, skąd bierze się brak ich zrozumienia, wyrażający się w głupkowatych komentarzach...
~m. 15-07-2019 23:37
do: ~D... (18:10)
Jeśli małe zwierzęta mają nie znaleźć domu albo cierpieć u złych właścicieli lub w schronisku, to uśpienie jest mniejszym złem. Nie spotyka się to z pozytywną reakcją weterynarzy, ale czasem chyba trzeba.
~ 15-07-2019 23:51
do: ~m. (23:37)
Rozwiązaniem jest sterylizacja. Lekarz jest od leczenia a nie od zabijania.
~!!!! 15-07-2019 18:26
nowe miasto!!!
~wyzwalacz 15-07-2019 18:52
Nie popieram, ale to dla starszych ludzi była norma na wioskach.
~wyzwalacz 15-07-2019 18:53
Te kajdanki dla dziadziusia to jest przegięcie.
~Kaczyński 16-07-2019 18:51
do: ~wyzwalacz (18:53)
Bo?
~Natkanski 15-07-2019 19:41
Prawo to prawo ,kiedyś dla statystyki łapano gościa i przypisywano mu popełnienie czynu zabronionego,dzisiaj dla statystyki łapie się wypitego na rowerze lub dziadka ale frekwencja jest wykrywalności na poziomie
~dziwne czasy 15-07-2019 20:01
Kiedyś taka selekcja kociąt na wioskach było normą, nie było w tym celowego okrucieństwa, zwyrodnialstwa. Ciekawe czy jak ktoś w dzisiejszych czasach zabije kurę ( zabija się poprzez odrąbanie głowy lub poderżnięcie szyi i spuszczenie krwi) na obiad a sąsiad to nagra i zawiadomi organy ścigania to tez będą kajdanki i paka?
~Taxi 15-07-2019 21:35
Do ~D, nie ,,my doszliśmy,,lecz doszła bliżej nieokreślona grupa trzymająca władzę narzucając nam prawem kaduka w postaci ustawy takie zakazy i nakazy, a nie inne. (z którymi większość społeczeństwa po cichu się nie zgadza) i czego efektem jest przedmiotowe zdarzenie obrazowane zdjęciem - staruszkek, pewnie dementii zakuty w kajdany przez potężnego i uzbrojonego ,,byka,,, jeżeli Pan,Pani się z tym wywodem nie zgadza to proszę skomentować dozwolony przez ,,to prawo ,,ubój rytualny,, i proszę sobie przeczytać na czym to draństwo polega.
~D... 16-07-2019 11:01
do: ~Taxi (21:35)
Niestety dla Szanownego Pana to my jako całe społeczeństwo wspólnie doszliśmy do miejsca, w którym obecnie jesteśmy jeśli chodzi o ochronę zwierząt i o którym napisałem. Nie istnieje żadna grupa "onych" którzy nami rządzą, tego rodzaju teorie spiskowe trudno nawet traktować poważnie. Ochrona zwierząt jest jednym z tych tematów, które zgodnie wspierają zasadniczo wszystkie opcje polityczne, a prezes PiS jest tu najlepszym przykładem. My jako społeczeństwo takich właśnie polityków wybieramy do władzy. Słusznie ktoś napisał, że do humanitarnego regulowania populacji zwierząt służy sterylizacja, a nie zabijanie. Nadto wg mnie myli się Pan twierdząc, że większość społeczeństwa nie popiera obecnych zasad ochrony zwierząt - proszę spróbować wystartować w wyborach z hasłami liberalizacji tych zasad, a nie wróżę wówczas jakiegokolwiek znaczącego poparcia. Na koniec natomiast zgadzam się z Panem, że skandalicznym wyjątkiem w owych słusznych zasadach jest przyzwolenie w Polsce (jako wyjątek w praktycznie całej Unii) na ubój rytualny, który jest okrutny i dla zwierząt bolesny. Lansowanie bzdur, że jest inaczej, to zwykłe kłamstwa propagandowe, głoszone przez lobby biznesowo - religijne, które zarabia olbrzymie pieniądze dzięki przyzwoleniu na tego typu nieludzkie praktyki: konsumentów "mięsa koszernego" (cokolwiek to oznacza) jest tak wielu, że warto zaspokajać ten dziwaczny rynek, szczególnie że konkurencja po stronie podaży jest na nim - właśnie z powodów humanitarnych - bardzo ograniczona. Widać więc, że każda wartość ma swoją cenę i zasady ochrony zwierząt też można przehandlować.
~Ja 17-07-2019 9:05
do: ~D... (11:01)
Zgadzam się, ale żeby robić szopkę z kajdankami bez przesady! przecież ten starszy człowiek raczej nie uciekł by policji ani tym bardziej ich skrzywdził.
~turysta 16-07-2019 6:19
To lobby które zajmuje sie produkcją karmy psiej i kociej z resztek po uboju zwierząt hodowlanych np krowy świnie i drób ,załatwiło prawo by psy koty rozmnażały sie jak ,,,,,,szczury ,,, bo zysk jest bardzo duży z produkcji karmy , a karmy w Polsce sprzedaje sie rocznie na około 20 miliardów złoty i teraz jest prawo że dziadka który przeżył Hitlera zakuli w kajdanki ,chore to ale prawdziwe
~Pete 16-07-2019 12:22
do: ~turysta (6:19)
Jak coś piszesz to sprawdź najpierw bo karmy się sprzedaje 10 razy mniej niż piszesz
~Ola 16-07-2019 22:50
do: ~turysta (6:19)
Mając 77 lat urodził się już po Hitlerze.
~bolo 16-07-2019 6:36
Wystarczyło dziadka ukarać mandatem około 200 zł i by to wystarczyło , za pobicie lub gwałt sądy dają tzw ,, zawiasy ,, a tu kajdany i więzienie ,ale widać że te prawo na psami i kotami jest nie polskie przyszło zewnątrz ,a co z ubojniami gdzie gilotyna zcina głowe krówce i pózniej w nagrode za racice i na hak wypruwanie flaków i cwiartkowanie
~żenua 16-07-2019 8:29
Zabawne jest to że to poważny temat a minusy za komentarze się sypią (milenialsom i innym bezmózgim oszołomom się nie podoba???:))) Taki obrońca praw zwierzątek oburza się jak ktoś zabije wróbelka a żre hamburgery i kurczaki z KFC nie zdając sobie sprawy jaka koszmarna droga czeka te zwierzęta z gospodarstwa hodowlanego do ubojni. Filmiku z gehenny zwierząt hodowlanych nie obejrzą bo zapewne zbyt obrzydliwe, jeszcze apetyt stracą a do Biedronki po mięso na schabowego iść trzeba :) Podobnie jest z samozwańczymi obrońcami przyrody. Tyle że jak wycinają drzewa w mieście to protestów nie ma, co najwyżej na portalach wyrażą swoje oburzenie eksperci od zbierania laików....:) ( co za obrońcy, co za nadzieja dla tej planety!!!:)))

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group