• Piątek, 26 kwietnia 2019
  • Godz. 17:55
  • Imieniny: Klaudiusza, Marii, Marzeny, Marceliny
  • Czytających: 3353
  • Zalogowanych: 0
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Sprawa zobowiązań Gminy Wałbrzych wobec bytomskiej Spółki Restrukturyzacji Kopalń ma swój dalszy ciąg

Wiadomości: Wałbrzych
Wtorek, 21 stycznia 2014, 11:30
Aktualizacja: Środa, 22 stycznia 2014, 15:42
Autor: red
Fot. użyczone
Dziś na wniosek bytomskiej Spółki odbyła się rozprawa przed Sądem Rejonowym w Wałbrzychu w sprawie ugody między Spółką a Gminą Wałbrzych. Do porozumienia jednak nie doszło.

Poniżej prezentujemy komunikat, jaki wydało Stowarzyszenie Nowoczesny Wałbrzych w sprawie zobowiązań Gminy Wałbrzych wobec bytomskiej Spółki Restrukturyzacji Kopalń. Na załączonym zdjęciu prezentujemy również pismo, jakie bytomska Spółka przesłała do Stowarzyszenia Nowoczesny Wałbrzych.

KOMUNIKAT:

Zarząd Stowarzyszenia Nowoczesny Wałbrzych wyraża zaniepokojenie stanem finansów miasta Wałbrzycha. Przyjęty przez miejskich radnych budżet na rok 2014 w naszej opinii jest nierealny i grozi zapaścią, co skutkować może brakiem środków na finansowanie podstawowych potrzeb wynikających z funkcjonowania miasta takich jak oświetlenie ulic, sprzątanie czy inne usługi publiczne.

Wielomilionowe zadłużenie miasta, przeszacowany budżet w sytuacji niezrealizowania dochodów miasta w roku 2013, niedokończone inwestycje w najbliższym czasie skutkować mogą wstrzymaniem płatności kontrahentom i zaniechaniem realizacji zadań gminy. Taki scenariusz jest niestety prawdopodobny, bowiem radykalne przeszacowanie dochodów gminy w roku 2013 zmusiło władze miasta do zaciągnięcia kolejnych milionowych kredytów, co znacząco powiększa dług gminy, a podobnie przeszacowane wartości przyjęto również do planu na rok obecny.

Ponadto w sumie ogólnych wydatków w roku 2014 miasto Wałbrzych powinno uwzględnić również zaspokojenie roszczeń w kwocie przekraczającej 21 mln zł z tytułu zwrotu nadpłaty w podatku od wyrobisk górniczych wraz z odsetkami, jakiej domaga się bytomska Spółka Restrukturyzacji Kopalń, która w tej sprawie dysponuje prawomocnymi wyrokami sądowymi. W budżecie Wałbrzycha na rok 2014 nie uwzględniono jednak tak znaczącej pozycji po stronie wydatków miasta. Wobec zaistniałej sytuacji Spółka zawiadomiła Regionalną Izbę Obrachunkową we Wrocławiu. W dniu 20 stycznia na wniosek bytomskiej spółki odbyła się rozprawa przed Sądem Rejonowym w Wałbrzychu w sprawie ugody, którą gmina Wałbrzych odrzuciła.

Oczekujemy od Prezydenta Wałbrzycha wyjaśnienia wałbrzyszanom, kiedy i w jaki sposób zamierza oddać spółce zasądzone na jej rzecz pieniądze i jak taki wydatek wpłynie na realizację tegorocznego budżetu.

Zarząd Stowarzyszenia Nowoczesny Wałbrzych

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (45) Dodaj komentarz

~ksieegowy 20-01-2014 16:17
Fiu,fiu, ile tych trupow w szafie mamy jeszcze?
~Super 20-01-2014 16:58
Banda z Nowoczesnego Wałbrzycha bo inaczej ich nie można nazwać, chce zniszczyć miasto ewidentnie to opisali, dlaczego Nowoczesny Wałbrzych nie zapyta o zniszczenia przez kopalnie o to że zrujnowali Wałbrzych, ale tak Nowoczesny Wałbrzych ja zawsze po trupach do celu. Z tej wypowiedzi wynika że Nowoczesny Wałbrzych jest przeciwko Wałbrzychowi i jest gotowy "podpalić" Wałbrzych aby tylko uzyskać poparcie mieszkańców.
~Astral 20-01-2014 18:09
Nowoczesny Wałbrzych stara się, żeby wstrzymano rozwój miasta... Mega kontrast.
~Romek 20-01-2014 18:16
Roman im pokaże, nasz Wielki, niezniszczalny, teflonowy Romek
~Zbych 20-01-2014 19:02
Najwyraźniej czytanie ze zrozumieniem jest dość trudne. Więc dla informacji powiem, że kopalnia domaga się tylko i wyłącznie zwrotu nieprawnie naliczonych podatków przez P. Kruczkowskiego. Ot cała tajemnica.
~Zbych 20-01-2014 19:26
Najwyraźniej czytanie ze zrozumieniem jest dość trudne. Więc dla informacji powiem, że kopalnia domaga się tylko i wyłącznie zwrotu nieprawnie naliczonych podatków przez P. Kruczkowskiego. Ot cała tajemnica.
~Ramenedes 20-01-2014 19:41
nazwa tego pseudostowarzyszenia ma sie tak do nowoczesności jak pięść do oka;] A gdyby wild był preziem to naturalnie grzecznie by wypłacił te pieniądze tak? haha ale już jeśli chodzi o Mobruk to tam mimo, że nie mają żadnego wyroku to zamykaliby bez względu na wszystko tak? Smiech na sali. Polityczne rozgrywki najniższych lotów. Komu oni chcą rzenić kity , że na Wałbrzchu im zależy. pfff
~34 20-01-2014 20:05
Są źli bo ujawnili prawdę? Czy to jakaś ściema?
~Urbanista 20-01-2014 20:10
Dzikiemu Patrykowi się MPK we Wrocławiu sypie, oddaje linie prywatnym przewoźnikom a o naprawę Wałbrzycha chce walczyć ze swoimi przydupasami? Dobre sobie...
~nestor 20-01-2014 20:37
Cóż to dla takiego miasta jak Wałbrzych 20 000 000 PLN... Szkoda trochę tylko tych 15 000 000 PLN odsetek...
~księgowy 20-01-2014 20:39
Nowoczesny Wałbrzych jest dowodem że opozycja to rzecz konieczna. Czy koalicja poinformowała Was wyborcy jakimkolwiek raportem o stanie finansów miasta? Bo Nowoczesny Wałbrzych właśnie to częściowo zrobił, za co należy im się podziękowanie. Czy opluwacze Nowoczesnego Wałbrzycha chcą wciąż dawać czek In Blanco władzom miejskim i żyć w nieświadomości jak owce u drzwi rzezni? Bo tak to wygląda, że wysoce prawdopodobnym jest wariant Rewalski, gdzie do gminy wszedł komornik egzekwować należności. Wtedy to, drodzy wielbiciele polityki kapitalizmu gminnego odczujecie swoją głupotę na własnej kieszeni. Niestety, dalej za pisanie prawdy oraz łamanie kursu poprawności politycznej w Polsce grożą oszczerstwa i łatki faszystów. Czy osoby winne zapłacą miliony z własnej kieszeni czy ujdzie to na sucho
~ZENON PATYCZAK 20-01-2014 21:21
do Zbych masz rację i to on powinien za to beknąc
~do zbycha 20-01-2014 21:33
P. Kruczkowski nie był w tym czasie Prezydentem miasta. Zażalenia kierujcie do SLD, które wtedy rządziło miastem.
~do Ramenedes 20-01-2014 21:35
No ba. Patryk jeszcze by postawił znak drogowy: zakaz wjazdu Spółki Restrukturyzacji Kopalń :D
~Zbych 20-01-2014 22:29
Oburza wielu to, że spółka domaga się zwrotu nadpłaconego podatku a nie oburza ich to, że gmina zwlekając z ich oddaniem każdego dnia powiększa ten dług o kolejne 60 tysięcy zł. które można przeznaczyć choćby na remonty gminnych mieszkań i domów. Przeraża mnie fakt, że gmina odrzuciła dzisiaj propozycje ugody w sprawie zwrotu długu. Ktoś tu chyba zwariował!
~księgowy 21-01-2014 0:10
Taaa, co miesiąc rosną gigantyczne, pięciozerowe odsetki a w świetle fleszy będą się lansować lokalni kacykowie na okoliczność "hojnej" dotacji np. dla klubu sportowego czy jakiejś szkoły w wysokości kilku tysięcy raz na kilka lat. SRK powinna doprowadzić do natychmiastowej egzekucji tego zobowiązania, co by mogło poskutkować wstrzymaniem zaciągania kredytów przez miasto na skutek finansowego tąpnięcia. A tak jest tylko katastrofa ta odwlekana w czasie. Choć bardzo mnie dziwi fakt opieszałości spółki w egzekucji swoich wierzytelności...Oj dziwi...Choć może traktują tę wierzytelność jako lokatę kapitału na spory procent? Pamiętajcie jednak z czyich podatków będą one spłacane, mróweczki.
~zyga 21-01-2014 0:31
Cesarz spuścił z łańcucha psy wojny.Tej bandzie bezmózgich klakierów wydaje się,że w Wałbrzychu to chłopi pańszczyźniani mieszkają,którzy łykną każdy kit jaki cesarz chce im sprzedać.Tańcz głupia,tańcz,bando oszołomów.Niedługo wybory,cesarza już nie będzie,ciekawe komu wtedy będziecie d..ę lizać.Tacy jak wy szybko się przefarbują i poszukają sobie nowego pana.Aha,jeszcze jedno.Dlaczego wasz pan nie poinformował obywateli o wyroku sądu na swym klakierskim portalu?Przecież on nic nie ukrywa.
~benkmen 21-01-2014 0:57
~księgowy - masz rację. Nieprawidłowe naliczenie podatków skutkuje do teraz.A co wtedy robiła tzw"Radca Prawny"? O Patronkę to już się nie pytam, bo msza w intencji miasta Wałbrzycha pomyliła zakresy fal i gdzieś się w kosmosie błąka...
~Byly 21-01-2014 7:13
Za wszystkie klopoty Walbrzycha odpowiedzialni sa t.z.w. reformatoly,ktorzy to zniszczyli gospodarczo miasto likwidujac gornictwo,ale tego jakos nikt nie chce zauwazyc,tylko jedni drugim do gardel skacza. Oskarzajcie tych,co to zniszczyli bezpowrotnie,co nazwisk ;ich;nie znacie?
~cezar 21-01-2014 7:35
i znów wielki doktorek Wałbrzyski cezar okazał się nagi. Długi długi i jeszcze raz długi tylko to umie robić. Propaganda sukcesu tylko że za te pseudo remonty i brak logiki płacić będą następne pokolenia wałbrzyszan. LEKARZ POWINIEN LECZYĆ NIE RZĄDZIĆ.
~ 21-01-2014 8:26
kazdy z nas jak ma nadwyzke z podatku dostaje zwrot. Nadwyzka byla jest i bedzie i sie ciagnie, a do tego rosna odsetki. Nie ma tlumaczenia, ze to bylo za tego czy tamtego kazdy z nas przejmujac tzw wladze przejmuje ja ze wszystkim.
~Zbych 21-01-2014 9:22
Spółka z Bytomia tylko dlatego jeszcze nie egzekwuje swoich należności, bo korzystne dla niej wyroki wydał Sąd Administracyjny. Ponieważ gmina Wałbrzych ich nie respektuje i nie usiadła do stołu negocjacyjnego, spółka zapewne w najbliższym czasie wysmaruje pozew do Sądu Cywilnego i zażąda zwrotu kwoty zasadniczej oraz odsetek i kosztów sądowych, a te będą nie małe.
~Piskorz 21-01-2014 11:29
Interesuje mnie kto osobiście jest właścicielem bytomskiej Spółki. Interesuje mnie też, kto w Wałbrzychu odpowiada obecnie za tą sytuację. Wiadomo, że prędzej, czy później trzeba będzie zobowiązania uregulować. Jeżeli jest prawomocny Wyrok Sądu i nie toczy się żadna procedura mająca szansę zmienić ten Wyrok, wypłata należności jest nieuchronna, i to budzi moje wątpliwości co do uczciwości procederu. Tutaj gra się toczy o ogromne pieniądze, z każdym dniem większe, a od dawna wiadomo, że na styku własność publiczna, własność prywatna najłatwiej zgrzeszyć. Samo życie pisze nam różne scenariusze, proste i skomplikowane, i nic nie powinno nas już zaskoczyć, zadziwić.
~342 21-01-2014 12:43
A kto jest odpowiedzialny za jak najszybsze załatwienie tej sprawy ? Kto winien jest posiadać taką wiedzę i przeciwdziałać żeby dług nie rósł!!!
~Byly 21-01-2014 12:57
Do;cezara; Co w oczy kluje,ze jest wreszcie ktos,kto potrafi rzadzic? lepiej bylo,kiedy nieudacznik czekal,az sie wszystko rozsypie? Nie stac Cie na odrobine obiektywizmu? Wstyd za takich nieobiektywnych ludzi.
~342 21-01-2014 12:58
A kto jest odpowiedzialny za jak najszybsze załatwienie tej sprawy ? Kto winien jest posiadać taką wiedzę i przeciwdziałać żeby dług nie rósł!!!
~księgowy 21-01-2014 13:39
Problem jest w tym, że odpowiedzialność jest rozmyta w czasie z małym powodzeniem znalezienia winnych bo prokuratura jako część tej machiny- nie oskarża. Współwinni, można też rzec są wyborcy którzy nie patrzą na łapy władzy. Tak jakby najęli pracowników i puścili ich w samopas, bez żadnego dozoru, ponieważ jest on dobrowolnie i zgodnie z prawem czasami wykonywany przez aktywnych obywateli zwyczajowo przedstawianych jako pieniacze i oszołomy/sprawa boa 666/.W zasadzie możemy mieć do czynienia z niegospodarnością na przestrzeni wielu lat, a na pewno mamy do czynienia z niewydolnym sysytemem demokracji przedstawicielskiej i ludowej, ponieważ do głosowania uprawnieni są ludzie którzy nie powinni w żadnym razie prawa tego mieć/ beneficjenci pomocy socjalnej i płatnicy najniższych podatków/
~radcom 21-01-2014 13:59
Spokojnie,w szpitalnej kostnicy lodówek wystarczy. Poprzenosi się trupy z szaf przed wyborami i będzie git. Ludzie i tak zagłosują po myśli rządzących, bo festiwal wizji i obietnic, trwa w najlepsze. A to, że akurat w tej sprawie NW ma sto procent racji, nikogo obchodzić nie będzie. Ważne by kostka na placu leżała równo...
~Zbych 21-01-2014 14:00
Właścicielem spółki Restrukturyzacji Kopalń w Bytomiu jest Skarb Państwa. Warto pamiętać, że spółka zapowiada również kolejny proces o odszkodowanie z tytułu uszczuplenia majątku z powodu braku zwrotu należnych podatków. Jeśli prezes spółki by tego nie zrobił zostałby oskarżony o niegospodarność i działanie na szkodę państwowej spółki. Dla Wałbrzycha to zła wiadomość.
~ 21-01-2014 15:11
zyga ty łajzo
~Piskorz 21-01-2014 17:16
Zbych, skoro tak, to właściwie najwyższy czas, aby Spółkę Restrukturyzacji Kopalń w Bytomiu zlikwidować. Swoje zrobiła, zapisując się z jak najgorszej strony na kartach historii polskiego górnictwa. Ten twór wielkiej pomyłki Skarbu Państwa dawno powinien przestać istnieć. Tylko krótkowzroczność i dyspozycyjność rządzących na początku lat 90- tych, pozwoliła na powstanie tego rodzaju Spółek. Księgowy, jak się odniesiesz do pomysłu pewnej uważanej za poważną partię, aby dać prawo wyborcze rodzicom w zależności od ilości potomstwa, oraz w pewnych wyborach dzieciom od 13 roku życia. Zdajesz sobie chyba sprawę co to oznacza, bo jakich środowisk to dotyczy?
~ASD 21-01-2014 19:26
SRK Bytom jest bodajże właścicielem wielu budynków mieszkalnych w Wałbrzychu[pokopalnianych], w których nic nie robi, tylko nalicza należności. Słusznie nazywana jest "tworem". A swoją drogą, jak miasto miało 6 mln,żeby odkupić kamienicę od ZUS-u,to czemu nie podpisało ugody z SRK. W końcu urzędnicy miejscy mieli gdzie pracować.To ZUS-owi pilnie zależało na zbyciu nieruchomości. Można było dogadać się częściowo z SRK. Chciałbym usłyszeć też , dlaczego zaciąga się nowe zobowiązania na niepotrzebne miastu inwestycje typu Stara Kopalnia a nie spłaca długów których się nie uniknie. O co chodzi, żeby "sprzedać" część miasta za długi. W końcu SRK była udziałowcem słynnej spółki, której następcą prawnym jest Mo-Bruk.
~meksyk 21-01-2014 19:36
"ksiegowy" konstytucjonalista z Ciebie. Może zaproponuj inicjatywę ustawodawczą, w której mandatem uprawniającym do głosowania będzie zaświadczenie o wysokości rocznego dochodu z US, a kwota jaka będzie uprawniała do głosowania ustal na trzykrotność średniej krajowej pomnożoną przez 12. Pewnie można było dojść do porozumienia nie tylko ze Spółką, ale i Skarbem Państwa. Trzeba było tylko chcieć. W tym celu trzeba było być częstym gościem i uniżonym sługą na salonach w MF. Tyle, że "cysorz" nikomu kłaniał się nie będzie. A ja twierdzę, że będzie. Jeszcze zobaczycie.
~księgowy 21-01-2014 19:45
Piskorzu, pomysł siły głosu w zależności od posiadanego potomstwa jest nie wart komentarza. Przypomina mi on system podejmowania decyzji z epoki neolitu u plemion pasterskich, gdzie ilość sztuk hodowanej trzody lub bydła dawała przewagę posiadaczowi.Miało to oczywiście sens, jednak nikt spoza rodziny pasterzowi owemu bydła nie dotował ani darmowo nie uczył czy leczył. Co do praw wyborczych dzieci to nie mam nic przeciwko o ile dziecko zarabia prowadząc np.firmę i dochód roczny jest udokumentowany. Dowodzi to inteligencji jednostki i nie ważny jest jej wiek, ponieważ dokona ona takich wyborów które będą zawsze korzystne dla społeczeństwa. Inteligentnemu przedsiębiorcy nie da się tak łatwo wcisnąć kitu jak robotnikowi z minimalną krajową. Dlatego jestem za odebraniem im praw wyborczych.
~Ringo 21-01-2014 20:36
Księgowy,może byś jeszcze wprowadził przepis,że do wyborów powinno się iść z kartką od spowiedzi podpisaną przez rejonowego wielebnego?Czy w tym kraju nie może być normalnie tylko popadanie z jednej krańcowości w inną?Poszczymury i inne obsrajnogi nie powinny mieć prawa wyborczego,ponieważ ich głos można kupić za butelkę nalewki ale co się przyczepiłeś do tych,co pracują za najniższą krajową?W takim razie większość pracowników strefy nie powinna mieć prawa wyborczego.Twoje wizje są bardziej niebezpieczne niż cesarskie,bo faworyzują tylko bogate jednostki.Pewnikiem z Korwinem się skumałeś albo masz tatę biskupa.
~meksyk 21-01-2014 20:51
Człowieku. Nasłuchałeś się za dużo Korwina Mikke. Delectus lex tributum pensitātum (o ile tak to może brzmieć). Zejdź na ziemię frustracie.
~meksyk 21-01-2014 21:14
Człowieku. Nasłuchałeś się za dużo Korwina Mikke. Delectus lex tributum pensitātum (o ile tak to może brzmieć). Zejdź na ziemię frustracie.
~Piskorz 21-01-2014 23:02
Spółką RK należy się zainteresować. Kopalnie zlikwidowane od dawna, a Spółka ma się dobrze mało tego, ma się świetnie. To nie do pomyślenia, jak takie coś może istnieć, ściągać haracze, no bo jak takie coś można nazwać. Może nasi Posłowie, bez względu na opcje wypowiedzą się na ten temat, coś zrobią w tym kierunku.
~Zbych 22-01-2014 8:49
Czym grozi zapaść finansowa miasta zobaczyć możemy w Głuszycy. Sytuacja finansowa jest tak zła, że gmina nie płaci już składek ZUS za swoich pracowników i aby ratować budżet sprzedała swoje długi parabankowi. Burmistrz Głuszycy Alicja Ogorzelec mówi, że musiała tak zrobić, bo w mieście brakowało pieniędzy dosłownie na wszystko. Panie Prezydencie Szełemej proszę nie iść tą drogą.
~heniek 22-01-2014 10:07
Ogorzelec nie ma za soba radnych semaforow szeleme niestety ma "kupil ich wszystkich"
~Zbych 22-01-2014 10:17
Czy wałbrzyskie semafory zrobią zrzutkę kiedy i u nas zabraknie pieniędzy?
~Zbych 22-01-2014 12:02
Czy wałbrzyskie semafory zrobią zrzutkę kiedy i u nas zabraknie pieniędzy?
~schetyniak 23-01-2014 21:13
Ktoś kombinuje jak wyciągną pieniądze z Wałbrzycha, żeby nie było na wkład własny do projektów dofinansowanych UE. Ciekawy jestem: Kto na tym skorzysta? Może Wrocław Panie Patryku, niech Pan się zastanowi nad długiem Wrocławia. We Wrocławiu nikt nie zastanawia się nad długiem tylko nad wkładem własnym aby jak najwięcej ukroić ze Wałbrzyskiego tortu. A Pan im pomaga jak dobry wujek. W stosunku do Wałbrzycha jest Pan fałszywy.
~przemAS 24-01-2014 10:19
jak latwo bylo przyjac pieniadze z tytulu podatku to jesli zostal on pobrany nieslusznie i niezgodnie z przepisami to gmina musi go oddac. Jesli ktos z was zaplacil podatek, ktorego nie powinien zaplacic to czy olalibyscie sprawe czy dazyli do zwrotu tego co zaplaciliscie??
~krach 1-02-2014 16:53
SKR niech remontuje bloki ktore przynaleza do kopalniach pozostalo im kilka lat i beda ruina i staszyc ludz w wchu za ta pieniadze niech wyremtuje i badzie spokoj.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group