• Sobota, 20 lipca 2019
  • Godz. 7:16
  • Imieniny: Frederyka, Czesława, Hieronima, Małgorzaty
  • Czytających: 2124
  • Zalogowanych: 2
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Co z "Górnikiem"?

Wiadomości: Wałbrzych
Czwartek, 11 lipca 2019, 14:05
Aktualizacja: Wtorek, 16 lipca 2019, 9:14
Autor: Robert Bajek
Fot. Robert Bajek
Jaka przyszłość czeka piłkarskiego "Górnika"? Nie wiadomo. Na dzisiejszą Sesję Rady Miasta przyszli kibice, aby przedstawić Radnym sytuację panującą w klubie i uświadomić, że klubowi o tak długiej tradycji grozi całkowity upadek.

Na początku obrad Rady Miasta Radny Jerzy Langer złożył wniosek, aby poszerzyć porządek obrad o punkt dotyczący sytuacji w piłkarskim "Górniku". Wniosek został poddany pod głosowanie, jednak większością głosów nie został przyjęty. W tej sytuacji Przewodnicząca Rady Miasta Maria Romańska zaproponowała, aby dyskusja z udziałem przedstawicieli kibiców "Górnika" i miejskich Radnych odbyła się po zakończeniu Sesji.

Podczas dyskusji przedstawiciele kibiców i sympatyków "Górnika" tłumaczyli, że miasto nie powinno dopuścić do upadku klubu o tak długich tradycjach, który niegdyś odnosił liczne sukcesy na arenie ogólnopolskiej. Za powstałą sytuację i dymisję zarządu obwiniają Gminę Wałbrzych, która nie dość intensywnie wspiera klub, będący wizytówką miasta.

Wiceprezydent Sylwia Bielawska zaznaczyła, że Gmina Wałbrzych dotowała i dotuje klub znacznymi kwotami. Obecnie wstrzymane zostały dotacje na szkolenie dzieci i młodzieży oraz na rozwój sportu, jednak spowodowane jest to faktem, że wałbrzyski magistrat nie ma pewności, czy prokurent klubu może go reprezentować w sprawach finansowych. Ratusz czeka na potwierdzenie tego faktu, o czym Sylwia Bielawska mówiła również wczoraj podczas konferencji prasowej.

Sylwia Bielawska podkreślała, że za sytuację w klubie odpowiedzialny jest zarząd, a nie Gmina Wałbrzych, a dotacje dla "Górnika" są wyższe niż dla innych klubów z Dolnego Śląska. W 2018 roku dotacja dla "Górnika" wyniosła 456 500 złotych. Planowana na ten rok dotacja to 380 000 złotych. Jednak jak argumentowali kibice o wiele mniejszy od Wałbrzycha Strzegom w 2018 roku wsparł swoją drużynę kwotą 361 000 złotych.

Dodatkowo wałbrzyski "Górnik" 1/3 otrzymywanej dotacji, czyli 160 000 złotych musi płacić spółce Aqua Zdrój za wykorzystywanie obiektów sportowych. Gdyby te pieniądze zostały w klubie, jego przyszłość nie byłaby zagrożona. Odliczając od ogólnej kwoty dotacji kwotę, która jest przeznaczana na opłatę za obiekty sportowe, która to kwota wraca do Gminy Wałbrzych, okazuje się, że dotacja dla "Górnika" jest mniejsza niż dla AKS Strzegom, który podobnie jak Karkonosze Jelenia Góra i inne kluby nie płaci takich kwot za użytkowanie obiektów sportowych.

W dyskusję włączył się również Maciej Badora - Poseł na Sejm RP, który podkreślił, że dbanie o rozwój sportu jest zadaniem własnym gminy i to gminie powinno zależeć na utrzymaniu klubu. Dodatkowo zwrócił uwagę, że nawet gdyby pojawił się poważny sponsor, gdyby pojawiły się awanse do wyższych klas rozgrywkowych, to w Wałbrzychu nie ma stadionów, na których można by rozgrywać mecze w najwyższych klasach, a kwestia obiektów sportowych to również zadanie gminy.

Ostatecznie Przewodnicząca Rady Miasta Wałbrzycha Maria Romańska zaproponowała kibicom, aby zgodnie z przedstawioną w dniu wczorajszym inicjatywą konsolidacji klubów próbowali się porozumieć z innymi klubami. Zaproponowała też powrót do dyskusji z Radą Sportu we wrześniu. Kibice uważają jednak, że we wrześniu na rozmowy będzie już za późno, bo nie będzie klubu. Pan Marek - przedstawiciel kibiców "Górnika" po spotkaniu powiedział:

- Podsumowanie dzisiejszego spotkania jest i smutne i radosne. Radosne że w ogóle nas zaproszono do rozmowy. Wcześniej radni nie chcieli z nami rozmawiać, o czym przekonali w głosowaniu. Pani przewodnicząca i pani prezydent zaprosiła nas do rozmowy. W sumie to tylko ta część jest radosna. Cała reszta to dyskusja merytoryczna z naszej strony i mało merytoryczna i bez przygotowania z drugiej, która niczego sensownego nie wniosła. Zapraszają nas tu na rozmowy we wrześniu, po przerwie urlopowej. Pan Poseł miał wizję, że Wałbrzych powinien wrócić do poziomu ekstraklasowego. Wizja fajna, tylko że my we wrześniu zaczniemy rozmowy o tym, że w sezonie 2020/2021 mamy odtwarzać do A klasy byt klubu. A sezon 2019/2020 już idzie "w plecy", bo już nie zgłaszamy drużyny i nawet w A klasie nie będziemy grać. To tyle o czym porozmawiamy we wrześniu.

Twoja reakcja na artykuł?

20
32%
Cieszy
2
3%
Dziwi
6
10%
Nudzi
7
11%
Smuci
16
26%
Złości
11
18%
Przeraża

Czytaj również

Komentarze (85) Dodaj komentarz

~JaKim 11-07-2019 14:47
We Wrześniu to już nawet sekcji młodzieżowych nie będzie a so dopiero seniorów - kpina -- "brawo" dla miasta :-(
~Wlodzio 11-07-2019 14:59
Ha ha ale mobilizacja same parole w dresach z biedaszybów. To już koniec tej farsa nie ma Górnika i słusznie.
~Szok 11-07-2019 15:07
do: ~Wlodzio (14:59)
To nie są patole tylko kibole sterowani politycznie, przecież większość na facebooku wypowiadała się z kliki PiSu, sam Langer to przecież czysty PiS. Tutaj zawsze tak jest, że jak się coś dzieje, to nie ma obrony normalnej tylko cyrk ze strony PiSu... dlatego wielu ludzi tego nie popiera
~Radny PiS 11-07-2019 15:31
do: ~Szok (15:07)
Langer zniszczyles Górnik Wałbrzych.
~Szok 11-07-2019 15:01
Czegoś tutaj nie rozumiem, nie ma kto zarządzać Tym Górnikiem, tyle kasy dostawali, w piłę też jakoś kiepsko grali. Sponsora też nie pozyskali , to co to za amatorski klub ? Tych kibiców to w ogóle nie rozumiem, czego oni chcieli ? czego oni pod ratuszem i w ratuszu szukali ? Czy nikt w Wałbrzychu nie wie, że najpierw trzeba pracować a później mieć kasę i sponsora ? tutaj jest na odwrót.
~olo 11-07-2019 15:29
ludzie dajcie spokój Szełemej ma w d...e sport . No ew bieganie z prezydentem ( czytaj z nim ) On dotuje tylko starą kopalnie by mógł poszpanować . Likwiduje wszystko szkoły zlikwidował to i sport zlikwiduje co mu tam . Celowo wstawiał swoich ludzi do zarządu klubu by cała kasa szła z powrotem do miasta a klub doprowadzić do bankructwa . Nie ma Górnika nie ma kłopotu . Nigdy od 1989 roku sport nie był taki słaby jak obecnie . Miasteczka 10 000 maja baseny , dworce PKS , kluby w 1 lidze . A u nas jest stara kopalnia oraz barierki na całej ulicy gdzie ruch pieszy jest znikomy A teraz lemingi dawajcie sobie minusiki bo napisałem prawdę o waszym carze
~ 11-07-2019 16:37
do: ~olo (15:29)
Hehe
~Szok 11-07-2019 16:53
do: ~olo (15:29)
Stara Kopalnia to zabytek starszy niż Klub Górnik, to dzięki tej kopalni kiedyś ludzie mieli bogato, więc trochę wiecej pokory. Ta kopalnia wyżywiła miliony ludzi, wiec należy się jej drugie życie. Szełemej jest jaki jest nie głosuje na niego, bo mnie czasami wkurza, ale przypisywanie Szełemejowi dramatu jest nie na miejscu... Ponieważ Szełemej objął miasto zniszczone do cna. Więc nie ma tutaj łatwych rządów, w mieście gdzie co drugi to nierób i inwalida. Tutaj ukłony, że jakoś te miasto trzyma, bo niejeden by się powiesił mieć takie miasto zniszczone !
~JebaćRomka 14-07-2019 9:59
do: ~Szok (16:53)
Walden to Ty Dlaczego nie pod swoim pseudonimem?
~Matti 11-07-2019 15:31
Glapa od bohatera do zera!!! nie zapomnimy ci tego, załóż jeszcze koszulkę WKS tak jak kiedyś
~Aleks 11-07-2019 17:49
do: ~Matti (15:31)
A co ma glapa do tego ? On zarządzał klubem ? On rozdaje pieniądze? Zacznij myśleć albo zamilcz głupcze.
~4lo 12-07-2019 9:52
do: ~Aleks (17:49)
Widziales jak glosowal? Nie ma miejsca dla JUDASZA w koszykarskim Gorniku.
~Mądrość narodów 11-07-2019 16:05
Włodzio zakładaj garniaka i powiedz to tym chłopakom bezpośrednio . 10,9,8,7 ....
~Blacharz 11-07-2019 16:09
Durna ta gadka. Mam warsztat blacharski po Ojcu. Kilkadziesiat lat istnieje. Tradycja ze hoho. Ale wiecie dlaczego się utrzymuje drodzy kibice? Bo umiem robić blacharkę. A Ci goście nie potrafią grać w pilke. A zarząd nie potrafi zarzadzac. I co z tego ze tradycja? O niej nie powinno się zapomnieć, ale Górnik Wałbrzych to Nowe Miasto. O jakiej tradycji mówimy? Górnika-Zagłębia? Gornika PWSZ? A co powiecie o tradycji Zagłębia? Czemu ich np miasto ma nie dotować taką kasą? Tam tradycja jest bardziej chlubna. Uwazam, ze dzieci i mlodzież powinny zostać skonsolidowane pod Górnikiem Nowe Miasto a seniorów póki co możemy sobie odpuścić. Chyba ze lubią sobie dla zdrowia pobiegać i zagrają sobie za własną kasę jak np KP Podgórze.
~Gerwazy 11-07-2019 17:18
Najważniejsze, że mamy starą rupieciarnie która rok rocznie generuje milionowe zyski! No i nie zapominajmy o setkach barierek nikomu niepotrzebnych. Dziękujemy Panie Prezydencie. Ś.P. Górnik Wałbrzych żył lat 73. Rest In Peace
~Milczymy 11-07-2019 17:31
do: ~Gerwazy (17:18)
O trupie albo się mówi dobrze albo nic. O Górnik dobrze nie powiemy dlatego milczymy. Koniec tej farsy. Prezes stowarzyszenia zarabiał 9 tyś brutto, do niego pretensje kibolu
~Szok 11-07-2019 18:08
do: ~Gerwazy (17:18)
Mogli więcej grać a mniej imprezować w Gościncu. Teraz mi tutaj nie płakać, nie rozżalać się, nie mazgać jak mały 6 latek. Pracujesz to Ci płacą, nie pracujesz to ci Nie płacą, zasady życia są ważne. Wiedzieliście wszyscy jaki stan jest Górnika od dawna, był czas aby znaleźć sposorów, to znaleźli fryzjera na przeciw poczty. To teraz macie fryzjerów, Gościńców i inne zabawy i hulańce.
~JebaćRomka 14-07-2019 10:13
do: ~Milczymy (17:31)
Skąd te te zarobki prezesa wziąłeś!? Nawet nie wiesz kto był prezesem
~roś 11-07-2019 18:12
Po co tyle krzyku skoro jakoś radzą sobie kluby wiejskie i małomiasteczkowe. A może pozbyć się lub wychować kibolską tłuszczę, by wrócili na trybuny spokojnie ludzie, kibice.
~wyzwalacz 11-07-2019 18:53
Będzie nowy klub: MACABI Wałbrzych
~Asia 11-07-2019 19:04
Nie ma górnika
~Straszydło Miejskie 11-07-2019 19:20
Połowa pijana. PATOLE!
~v7 11-07-2019 19:20
Pięknie się patrzy jak sportowiec jest przeciw kibicom, dzięki którym żyje, bo gdyby nie kibice, to sport nie istnieje, Nowak pięknie, najpierw mówi, że odda kibicom głos, żeby za chwilę wyłączyć ich z punktu obrad, Rysiek rób tak dalej, a jak mnie wk... to będziesz serduszka od A... widział, POczekaj. Szwajgier wstrzymał się, nic to nie zmienia, ale dobre i to, Stawowy nieobecny, nie dziwię się, był kiedyś sędzią na poziomie obecnej 1ligi, Kali już masz u kibiców bana, pieniądze nie śmierdzą prawda. Hańba dla miasta, ile kasy wydano na projekt GDK 3mln ile kosztowała Stara Złomiarnia prawie 200, ile generuje strat, około 10mln rocznie, ile kosztował system ITS, który jest do bani, itd, itp, same MZK gdyby nie było rozwalone przez liberałów, powinno przynosić parę mln zysków, ale nie, trzeba wszystko sprzedać i mówić, nie ma kasy, no ku... nie ma. WSTYD,WSTYD,WSTYD bez kitu, kto was wybiera, a nie wy się sami wybieracie. WSTYD.
~Emeryt 11-07-2019 20:27
Jakie granie takie i kibicowanie. Pseudogra i pseudokibice. Dlaczego w koszykówce siatkówce nie ma takiej patologi na trybunach jak w piłce nożnej. I dobrze niech zakończą ta żałosna grę może przestępczość w Wałbrzychu zmaleje bo pseudokibice to wylegarnia bandytyzmu
~dawid 11-07-2019 21:34
do: ~Emeryt (20:27)
na koszykówce tez już jest bydło w końcu jeden klubik
~Szok 11-07-2019 20:32
Odsyłam kiboli na stronę fb Langera z PiS on wspólnie z Badorą z PiS, da wam pieniądze na klub z którym macie Puchar Polski w kieszeni. Dlatego wara już od kasy miejskiej
~Szok 11-07-2019 21:02
do: ~Szok (20:32)
Czemu podszywasz się podemnie ? Ja mam kwadracik zielony ty fioletowy ?
~Stefan 11-07-2019 21:00
Badora taki mądry? A ile dał kasy jak był Prezesem WSSE Invest Parku? 20 milionów zysków za zeszły rok i ile z tego skapnęło na wałbrzyski sport?
~Straszydło Miejskie 11-07-2019 21:25
do: ~Stefan (21:00)
a ty kutafonie chociaż zeta z dziurawej, buraczanej skarpety dałeś?, czy tylko komenty z kibla umiesz pisać, bo stara dała ciach na neta?
~Po co 11-07-2019 21:28
do: ~Straszydło Miejskie (21:25)
A po co dawać na tych frajerów .KONIEC GÓRNIKA WAŁBRZYCH. Huraaaaaaaaa
~Rusek 11-07-2019 22:36
do: ~Po co (21:28)
Huraaaa
~Żmijka 11-07-2019 21:13
Niech każdy z tych pijanych patoli się po stówce miesięcznie zrzuci - da to kilkadziesiąt tysięcy, pierwszy krok w reanimacji trupa - dajcie coś od siebie nieuki i napinacze. A nie tylko po kasę miejską nieudaczne łapy wyciągać - ile można w dno pakować kasy. Uwierzcie w to - Wałbrzych jakie miasto, taki klub i kibole: śmiech na sali - grubasy, alkoholicy i może kilku wysportowanych ... to wy zapuszczeni jak wieprze kibole jesteście wizytówką klubu. W ustawkach co zrobicie - te grube knury zjedzą resztę???
~Pietruszkowy Burak 11-07-2019 21:18
Pamięć zaginie tej k****ie GÓRNIK na imię.
~Gerwazy 11-07-2019 23:30
do: ~Pietruszkowy Burak (21:18)
Żebyś 5kurw13lu zdechł za te słowa a stara i córka skończyły w burdelu!
~WuKaeS 11-07-2019 21:49
Już Ty qrwo zapomniałaś, W pociągu drzwi blokowałaś
~do zakompleksionych złamadów 11-07-2019 21:58
Kurczę a była taka wspaniała okazja do zamanifestowania swoich negatywnych poglądów przeciwko Górnikowi dziś pod ratuszem . Taka merytoryczna dyskusja z ludźmi tu komentującymi na temat poglądów anty Górnikowi . ... a no tak pampers popuścił . No ale co pozostaje nic nie wartym w rzeczywistości , malutkim , zakompleksionym ludzikom ? Srać w gacie , siedzieć w domu i zakupy w Biedronie a no i po 500+ na dziecko sąsiada .
~Straszydło Miejskie 11-07-2019 23:35
do: ~do zakompleksionych złamadów (21:58)
z pijakami dyskutować? Na w ich mniemaniu najważniejszą akcje w roku połowa przyszła pijana? ... z kim manifestować ... z żulami, którzy walczą o miejsce gdzie mogą się wyżyć, bo na co dzień to pomiotła na lince produkcyjnej?
~takie tam 11-07-2019 22:28
Wszyscy skupiają się na obecnej wynikłej sytuacji z górnikiem, a prawda jest taka, że brakuje pieniędzy na wiele innych ważnych rzeczy. Dzisiaj to górnik, jutro może inny klub, następnie remonty dróg, kamienic itd. Pomalutku staczamy się coraz bardziej, już jest ciężko. Problem nie dotyczy piłkarzy, ale ogólne całych finansów miasta. Media udają, że nic się nie dzieje. Siedzą na garnuszku ratusza więc kreują pozytywny wizerunek rządzących. Los miasta i jego rozwoju w wielu dziedzinach wydaje się być przesądzony. Złe decyzje, nietrafione lub niepotrzebne inwestycje. Nie ma pieniędzy nie ma rozwoju. Pozdrawiam zorientowanych.
~kibic 11 11-07-2019 23:08
Jeśli w mieście nie ma osób chętnych do zarządzania klubem to o czym my mówimy. Ci którzy hejtują dzisiaj Glapińskiego nie powinni nazywać się kibicami. Przecież jak się przyjrzeć nagraniom i relacji z sesji Glapiński i cała reszta nie głosowała przeciwko Górnikowi. Słowo przeciwko nie oznacza negacji i likwidacji Górnika. I na koniec proponuję kibolom zorganizowanie kolejnej obrony Górnika pod Toyotom , Ronalem, Koksownią przecież oni też mogą dać kasę i sponsorować klub. A Pan Badora jak był do czerwca prezesem Strefy Ekonomicznej w Wałbrzychu to ile pieniędzy przekazał na Górnika- z niecierpliwością czekam na odpowiedź,
~Trzy miesiące do wyborów 11-07-2019 23:33
Właśnie Pan Badora z PiSu poseł, wielki prezes Strefy Ekonomicznej ile dał na Górnika ? a teraz zgrywa cwaniaka z PiSem, bo za 3 miesiące wybory będą. Wszystko to ustawka polityczna ze strony PiSu nagle się pojawili, zaczęli podburzać kibiców. Jak tak to nikogo nie było, nagle 3 miesiące przed wyborami, robi się akcje.
~Wałbrzych 100% WKS Śląsk 12-07-2019 0:09
Zapraszamy do nowopowstalego fanclubu najlepszej druzyny. Wiecej juz wkrotce. Info:,wkswalbrzych@gmail.com
~PiS 12-07-2019 7:09
do: ~Wałbrzych 100% WKS Śląsk (0:09)
Nie ma już GÓRNIKA. Langer i Badora z PiS wam pomogą w pogrzebie, bo się kibole daliście podejść politycznie.
~Prokurent 12-07-2019 7:12
1. Gdzie są pieniądze, które zarząd DOSTAWAŁ od gminy? Na co poszły? 2. Komu gmina miałaby przekazać pieniadze? W ustawie o stowarzyszeniach nie ma mowy o kimś takim jak prokurent. Dlaczego pod Ratusz przyszli kibice (chwała Wam za to) a nie prokurent? Czemu były zarząd się nie pofatygował? Szanowni Kibice. Nie ma zarządu, nie ma klubu. Nie ma kogos takiego jak prokurent.
~Nowy fan club 12-07-2019 7:27
100% pies zapraszam do nowo powstałego fan clubu bomba w ryj . Odnajdziesz siebie w nowej odsłonie :)
~Nienawidzę nienawidzieć 12-07-2019 7:38
Czytam komentarze dotyczące sytuacji Górnika po raz „ N” ty . Jedyną cechą która łączy ludzi komentujących ten problem jest ogólna niechęć do drugiego człowieka . Nic z tego logicznego nie wynika ( poza kilkoma wpisami ). Po prostu nie bo nie i już . 1. Rozmawiajcie 2. Budujcie 3. Uśmiechniecie się Wałbrzych to małe zaściankowe miasto smutnych zakompleksionych ludzi - szkoda , Ale serce białe krew w błękicie - przynajmniej człowiek ma po co żyć - pasja daje motywacje do życie . Chłopaki nie poddawajcie się - nie pierwszy nie ostatni raz , Pozdrawiam
~Szok 12-07-2019 7:51
do: ~Nienawidzę nienawidzieć (7:38)
Nie zgadzam się do konca z tym, tutaj, Ci z PiSu budują nienawiść, sobie wybrali upadek Górnika do pozyskania wyborców. Przy tym wyzywają nakręceni kibole oraz trolle, że kibole nie potrafią samodzielnie pomyśleć, sprawdzić informacje, to pis z trollami ich podkręca.
~ 12-07-2019 8:12
Zapraszajcie kiboli na sesję co dwa dni i tak do końca sierpnia. Sami się wykruszą, bo przecież z Bydgoszczy czy Gdyni nikt nie będzie jeździł pociągami w te i z powrotem, a miejscowi przecież nie będą gościć kolegów przez całe wakacje. W sierpniu na sesji będzie tylko jeden pan Marek ze szczekaczką LOL
~ 12-07-2019 8:14
Bredzisz i tyle w temacie. Zagłębie to klub bardziej utytułowany i nie płacze. Klubokawiarnia powinna mieć pretensje do swoich zarządców. Do braci M.
~Aktor 13-07-2019 6:31
do: ~ (8:14)
A mze tak zrobić audyt i sprawdzić gdzie poszły pieniądze przez te lata wstecz niech CBA rozliczy zarząd .Tylko nie do A klasy bo znowu okoliczne wsie będą steroryzowane przez Kiboli Górnika
~ 12-07-2019 8:17
Ta kopalnia to jest solą w oku burakom kaesiackim, bo to obiekt, który był gniazdem Zagłębia. I o to najbardziej się rozchodzi. Gdyby muzeum zrobiono na "Wałbrzychu", wtedy bezzębni szczali by z radości i wychwalali Szełemeja za to, że uratował ich kolebkę. A tak Thorez kwitnie, a po KWK Wałbrzych śladu nie ma.
~ 12-07-2019 8:22
Górnik umarł w 1992 roku. Teraz pękł wrzód, który w tamtym roku powstał.
~ 12-07-2019 8:27
I jeszcze jedno. Niech bezzębni sprzedadzą butelki, a puszki oddadzą do skupu. Wtedy będzie kasa na klub.
~Jest nadzieja 12-07-2019 9:57
Powstanie nowy klub PiS Wałbrzych z Badorą i Langerem na czele.
~Zenek 12-07-2019 12:41
Likwidacja to jedyna sposób. Kibice zawsze mogą przerzucić się na Wielu Śląsk
~JebaćRomka 14-07-2019 10:09
do: ~Zenek (12:41)
Wielki Śląsk 😂🤣😂🤣😂🤣 Sewilla was wyjebala tacy wielcy jesteście
~ 14-07-2019 11:17
do: ~JebaćRomka (10:09)
Ale szmaty zajumali wam na waszym podwórku. Więcej pokory, synku :)
~super rozwiązanie 12-07-2019 19:44
Sytuacja Górnika to jedno - jak dla mnie nie ma dzisiaj ratunku bo nikt nie ma chęci na zarządzanie klubem. Ale mam pomysł ostatniej szansy - niech Pan Skiba zostanie prezesem. Wszystko wie kto z kim gdzie i kiedy. Po co radni czy urzędnicy to musi być taki fachowiec jak on. A plusem "dodatnim" będzie to że będzie komentował za darmo i nie trzeba będzie komentatorowi płacić. Drugie to, że kibice zostali koncertowo wciągnięci w kampanię wyborczą Pana Badory z PiS. A Kuriata i Langer aż ręce ze szczęścia zacierali. I to tyle w temacie Górnika. Prezes na tacy podany tylko konsumować.
~Zapraszamy do Wrocławia! 12-07-2019 20:03
Zawsze można przyjeżdżać na mecze do Wrocławia - zapraszamy. Przecież do szkoły, pracy, zoo, ogrodu botanicznego czy innych usług/rozrywek przyjeżdżają tu codziennie tłumy mieszkańców Wałbrzycha - co doskonale widać po zatłoczonych pociągach i drogach. Czas rozciągnąć to na mecze piłkarskie - na kibiców z Wałbrzycha zawsze znajdzie się miejsce. Nawet z najwierniejszej kiedyś Świdnicy ludzie wolą jeździć do Wrocławia. Czas skończyć ze snami o potędze rodem z lat 80. XX wieku - trzeba przyjąć na klatę, że dla Wrocławia staliście się sypialnią pokroju Oławy czy Oleśnicy. Widać ile osób pozostało wiernym dawnym kompleksom - garstka na ponad 100 tysięczne miasto. Olać ich i zapraszamy do Wrocławia na ekstraklasę i nowy, duży stadion.
~v7 12-07-2019 22:24
Wałbrzych nie ma kopalni, porcelany, transgóru, mzk, mleczrni, kalkomani, polsportu, nie ma nic, jest Stara Złomiarnia, do czasu, aż banki przyjdą po wadze mieszkania, które są pod zastaw kredytów, POwudzenia niech żyje król, który nie wie, że biznes to plan inwestycji, która przynosi dochód, wszystko inne to jest konsumpcja. Pięknie daliśmy się wy.. przez liberałów, tylko czekać na niemieckie nazwy waldenburg ja ja co tam Górnik ja ja
~Pozdrawiam 12-07-2019 23:08
Dziękujemy serdecznie za zaproszenie do Wrocławia . Wiadomo że ludzie wolą jeździć na piłkę do Wrocławia to oczywiste . Cieżko konfrontować kryta blachą z Wrocławskim obiektem - niestety . Ekstraklasa vs „ seria A” tego nie da się porównać . Wrocław to inny wymiar i tak też jest najłatwiej. Niemniej jestem wierny ideałom serce mam białe a krew w błękicie co by się nie działo będę trwał przy tej biedzie - nie dla piłkarzy czy prezesów ale lokalnych przyjaciół, kolegów , sąsiadów . Nie ubrudzę buzi gównem i nie klęknę przed fałszywym Bogiem dopóki starczy mi sił . Jeśli wybierasz drogę na skróty jakim jesteś człowiekiem - słabym nic nie wartym bez ambicji i ideałów . Tak walczył mój dziadek ojciec i walczył będzie mój syn na wszystkich frontach i w każdym wymiarze - amen .
~Kibic 13-07-2019 7:06
Wałbrzych ma zawsze ten sam problem, że wybiera władze miasta, które wszystko niszczą - to jest i była specjalność PO. Ich to kompletnie nie obchodzi co się stanie z Górnikiem, dla nich byłoby dobrze aby klub upadł bo to oznacza dla nich mniej obciążenia finansowego ...
~ 13-07-2019 9:38
To coś, co teraz upada, to fuzja Górnika i Zagłębia czyli KP Wałbrzych. To zupełnie nowy klub. Nie pomogą zmiany nazwy z KP, poprzez Górnik/Zagłębie na Górnik. To nie jest i nigdy nie będzie wasz stary Górnik i trzeba się z tym pogodzić. Czytaliście redaktora Skibę? Jakie propozycje składa miastu? Otóż Skiba wyobraża sobie, że rozwiążą seniorów, a juniorzy pójdą na Nowe Miasto i będą grać w klasie A. A potem "Górnik NM z czasem pewnie stanie się następcą piłkarskiego KS Górnik 1946" Koniec cytatu. Więc wy już kombinujecie, jakby za jakiś czas Górnika Nowe Miasto przerobić na prawdziwego Górnika, tak jak kiedyś przerobiono KP (a przede wszystkim Zagłębie). I co? Wtedy to też będzie wasz wielki Górnik? Po trupach do celu? Jak wam można pomagać, jeżeli jesteście jak rak, który zabija swojego żywiciela? Górnik to największa kanalia w historii wałbrzyskiego sportu. Fuzję róbcie sobie ze Stolcem lub Pasikurowicami, a od wałbrzyskich klubów z dala. Zniszczyliście siebie, zniszczycie innych. Sprawa prosta. Likwidacja klubu, a kasę podzielić na pozostałe kluby w mieście. Dostaną więcej, to i poziom sportowy wzrośnie. Lepiej mieć kilka drużyn w okręgówce, niż jedną w IV lidze. Górnika niech sobie reaktywują kibice, jak to dekadę temu zrobiło Zagłębie. Tylko wtedy nigdy nie wychylicie się poza A-klasę, ale przecież tu nie chodzi o sport, prawda? Ustawki można robić z wioskowymi, a i promocje łatwiejsze w wioskowym sklepie, bo tam nie ma monitoringu. I ile walkowerów za friko, bo nikt nie będzie chciał z wami grać.
~Pozdrawiam 13-07-2019 9:58
~ tak na poważnie podzielmy sprawę na dwa . 1.Grabarze Górnika w postaci zarządu , kopaczy , doradców - brak umiejętności w zakresie zarządzania , poruszania sie w biznesie - to faktycznie nie miało szans powodzenia - trudno lecimy 2. Kibice - skąd wy ( komentujący ) macie taki kompleks w stosunku do tych ludzi ? Aż tylu z Was skrzywdziła ta „ garstka bezzębnych „ ? Co Was tak boli , że mają polot , fanatyzm , czy to ze są grupą ? Ustawki , piwko , zrobią bez piłki i wciąż bedą Waszymi kolegami z pracy , szkoły , sąsiadami . Oni nie wychodzą z biedaszybu na mecz i wracają po nim do dziury . To normami obywatele z prawami wyborczymi , podatkami , dziećmi - to chyba nie jest tak skomplikowane ? A ze mają cele inne niż tylko piwko po pracy , zakupy z małżonką i biadolenie w sieci robi z nich margines ? Nie sądzę - bo właśnie to powoduje te „ mowę nienawiści „ . Zazdrość o to ze ktoś jest szczęśliwy a ja jako mały zakompleksiony robaczek „ choć sam nie będę miał lepiej byle by ktoś miał gorzej „ . Cała Wasza motywacja do zniszczenia Górnika . Przecież Wiemy ze nie o pieniądze ta cała dyskusja - Człowiek człowiekowi wilkiem ....
~Polityczna ustwka 13-07-2019 11:56
do: ~Pozdrawiam (9:58)
Ludzie nie popierają tego, bo to polityczna ustawka PiSu, wystarczy poczytać komentarze na fejsie i znajomych którzy są za PiSem. Daliście się PiSowi zmanipulować i ten was nakręcił i przegraliście... Chcieliście walczyć o Górnika PiSem ? Śmieszne jest to że taki Badora z PiSu jeszcze do niedawna były prezes Strefy Ekonomicznej ma czelność się wypowiadać, gdzie był prezesem WSSE i złotówki nie dał. Tutaj nie chodziło o ratowanie górnika, tak wam tylko powiedzieli, a za 100 dni mamy wybory w Polsce.
~JebaćRomka 14-07-2019 10:07
do: ~Polityczna ustwka (11:56)
to PiS sobie walczy o teoretyczny elektorat. My szukamy wsparcia u władz miasta nie patrząc na przynależność partyjna bo liczy się klub
~Zapraszamy do Wrocławia! 13-07-2019 11:30
Widzę, że kibicami Górnika można porozmawiać kulturalnie i na poziomie - to cieszy. Rozumiem wierność lokalnemu klubowi i miłość do małej ojczyzny ale nie oszukujmy się co do jednego. Niegdyś (lata 80.) Wałbrzych mógł się ciskać do Wrocławia, bo były tu bogate i potężne zakłady przemysłowe, które tworzyły oblicze miasta, inwestowały tu, dawały ludziom pracę i perspektywy na przyszłość. To już jednak historia i koniec lat 90. dobitnie pokazał, że bez Wrocławia Wałbrzych mówiąc krótko upadłby totalnie - sam pamiętam tłumy ludzi na dworcu Wałbrzych Miasto do wczesnoporannych pociągów do Wrocławia, bo tylko w stolicy województwa można było dostać pracę, której tak bardzo brakowało na miejscu. Dziś czasy się zmieniły na lepsze dla Wałbrzycha ale nie oszukujmy się - jego najlepszy czas już minął bezpowrotnie i dawna potęga węglowa już nie wróci, co przełożyło się na wiele aspektów życia. Temu się nie da zaprzeczyć a mieszkańcy Wałbrzycha "głosują nogami", jeżdżąc tłumnie do Wrocławia. Pytanie więc, czy w obecnych realiach warto dalej żyć zaszłościami historycznymi i machać szabelką, gdzie na wielu płaszczyznach Wałbrzych bez Wrocławia nie istnieje? Nie wstyd trochę bluzgać na Wrocław i na Śląsk a za chwilę wsiadać do pociągu i jechać do tego znienawidzonego Wrocławia na studia, do kina, zoo czy pracy? Tak jak wcześniej wspomniałem - na całe miasto liczące ponad 100 tysięcy ludzi na Górnik chodzi garstka - nie chcę mi się wierzyć, że nie ma w Wałbrzychu większej liczby kibiców kopanej, którzy z sympatią spoglądają w kierunku Wrocławia. Pozdrawiam
~ 13-07-2019 13:00
do: ~Zapraszamy do Wrocławia! (11:30)
Z Wałbrzycha na Śląsk jeździ więcej kibiców niż chodzi na Górnika.
~Torba 13-07-2019 11:38
Tylko Skiba może uratować Górnika. Wujek dobra rada powinien zostać Prezesem klubu !!! Teraz uczy wałbrzyskich radnych demokracji bua ha ha
~ 13-07-2019 13:10
Badora i Langer ok, ale co się stało z Pilchowskim? Prezes nakazał mu się zamknąć?
~Nowi są 13-07-2019 15:40
do: ~ (13:10)
Przed wyborami kazali zamknąć mordy, więc uruchomili się nowi.
~Pozdrawiam 13-07-2019 17:03
Jestem kibicem Górnika - przysięgam nigdy nie głosowałem na PiS nawet 500. + mnie nie przekonuję . Na Śląsk przy 650000 mieszkańców chodzi 4000 - 6000 wiec proporcjonalnie to jest prawdziwa „ garstka „ . O utrzymanie walka toczyła się niemal przy przy pustych trybunach . Pracy nam wystarczy świat znów się zmienił a wielu Wrocławian pracuje także w Wałbrzyskich zakładach więc ... Pod Ksiazem w Szczawnie w Andrzejówce stoją auta z Wrocławia praktycznie cały czas - to są także tłumy . Zapraszam do Wrocławia ? Tak do zoo , może na zakupy ale reszta - żyjesz w starej epoce .
~Zapraszamy do Wrocławia! 13-07-2019 17:58
Nie ma co ukrywać, okolice Wałbrzycha są przepiękne, dlatego wielu mieszkańców Wrocławia tam przyjeżdża, co mnie osobiście bardzo cieszy. Dla mnie Wałbrzych również ma swój klimat - spędziłem tam masę czasu i zostawiłem część siebie, czuję się tam niemal jak w domu. Wolę także, żebyśmy jeździli podziwiać piękno śląskiego regionu, jego zabytki i naturę, bo mamy się czym pochwalić. Jeżeli zaś chodzi o pracę to nie oszukujmy się - w Wałbrzychu przede wszystkim to taśma w fabryce w strefie i hipermarkety. Kto chce złapać lepszą robotę to uderza do Wrocławia. Wielu Wrocławian owszem pracuje w wałbrzyskich zakładach ale proporcjonalnie jest to znikomy % mieszkańców miasta, niż to działa w drugą stronę. Wątpię, żeby ktoś dojeżdżał do WSSE robić przy taśmie. Tak jak wspominałem - ludzie głosują nogami i z pociągów przyjeżdżających z Wałbrzycha do Wrocławia zawsze wylegają tłumy. Nie ma się o co ciskać, bo w przypadku Legnicy, Świdnicy czy częściowo Opola jest podobnie. Pozdrawiam
~Zapraszamy do Wrocławia! 13-07-2019 18:03
I faktycznie masz rację - wielu ludzi wygonił z trybun marazm jaki od lat panuję w klubie, przez co frekwencja była żenująca. Mimo wszystko jednak na mieście ludzie interesują się Śląskiem i utożsamiają się z klubem, trochę dziwna sytuacja, bo zawsze jak wracamy z meczu do domu to w tramwaju czy na ulicy ludzie pytają się "jak Śląsk" itp. Na parafii to samo - "za Śląskiem" jest większość normalnych chłopaków, tylko lata marazmu i bylejakości odepchnęły tych ludzi od stadionu. Pytanie, czy w Wałbrzychu jest podobnie? Poza tym Śląsk to także fan kluby - dla kibica WKS-u z Kłodzka, Kluczborka czy Zgorzelca to zawsze jest oprócz meczu wypad na rynek, na piwko, do Parku Szczytnickiego czy nad Odrę - taka można powiedzieć kompleksowa usługa.
~ 13-07-2019 21:19
Znam kilku kibiców Górnika, którzy coraz odważniej wypowiadają się z estymą o Śląsku. Chodzi o to, że nie pasują im zgody z drużynami odległymi o 400 - 600 km od Wałbrzycha. Ani to po drodze, ani tanio żeby jechać np. wesprzeć zgodowicza w ich problemie. Uważają, że zgód powinno szukać się lokalnie, na Dolnym Śląsku. Oni po cichu jeżdżą na Śląsk i mają gdzieś podziały.
~D... 13-07-2019 22:24
Można by było napisać, że "wrocławska hiena" się tu zgłosiła i agitację robić próbuje, już trupa chce kanalia rozszarpywać. Ale to nie jest żadna bladź "wrocławska", to gość z Wałbrzycha, za małolata biegał z biało-niebieskim szalem i ze wszystkim śląska od k... wyzywał. Potem wyjechał do Wrocka na studia - i kręgosłup sobie złamał, bo słaby synek był. Teraz nagle on już wielki wrocławski patriota jest, kibic śląska od pokoleń prawie, wiodący fanatyk! Ludzi do Wrocławia kaperuje - bo miejscowych to ten ich klub mało już co obchodzi, więc trzeba nowych, nawet spośród wrogów rekrutować - inaczej nie będzie dla kogo grać... Myśli koleś, że takich zdrajców-farbowańców więcej znajdzie? Bo wtedy mu lepiej będzie na sercu, bo jak zdradza więcej ludzi na raz, to wtedy zdrada jest mniejsza, tak? No niestety - takich gnid jak on to w Wałbrzychu zbyt wielu nie znajdzie. Bo Wałbrzych to może i miasto biedne, ale przez tą biedę ludzie są hardzi jak mało gdzie. Wałbrzych zawsze słynął z twardej walki, nikt nie odpuszcza, nawet jak wiatr przeciwny piachem po oczach sypie. Przeciwności hartują, co nas nie zabije, to nas wzmocni. Miasto pokazało, że na klub ma wyłożone? Trudno - trzeba będzie i tą przeszkodę pokonać. Hiena srodze się zawiedzie: Górnik nie umarł i nie umrze - co najmniej tak długo, jak długo będzie żył choćby jeden z tych chłopaków, którzy byli pod Ratuszem, a potem ich synowie i synowie ich synów. Dopóki walczą, są zwycięzcami! A tej pseudowrocławskiej farbowanej hienie życzę przy najbliższym pobycie, by oklep solidny zebrał - jak zbiera każdy kibic śląska w Wałbrzychu...
~ 14-07-2019 6:29
Sytuacja się powtarza co kilka lat. Po co dalej to ciągnąć. Zlikwidować seniorów raz na zawsze, pozostawić szkolenie dzieci i młodzieży.
~Zapraszamy do Wrocławia! 14-07-2019 9:46
"Można by było napisać, że "wrocławska hiena" się tu zgłosiła i agitację robić próbuje, już trupa chce kanalia rozszarpywać. Ale to nie jest żadna bladź "wrocławska", to gość z Wałbrzycha, za małolata biegał z biało-niebieskim szalem i ze wszystkim śląska od k... wyzywał." - masz pecha byku, bo akurat piszesz o mieszkańcu Wrocławia, którego przodkowie mieszkają w tym mieście od 1945 roku, aktywnym kibicu Śląska od 1996 roku. "Bo Wałbrzych to może i miasto biedne, ale przez tą biedę ludzie są hardzi jak mało gdzie." - widać było, jak przez lata wyglądała "hardość" takich jak ty. Kiedy uczciwi ludzie wstawali o 3 czy 4 rano, żeby dojeżdżać do roboty tacy "hardzi" rozkradali resztki kopalń, koksowni i wszystko co dało się spieniężyć pozostawiając w Wałbrzychu niemal spaloną ziemię. Ponadto okradanie wagonów z węgla i koksu na stacji Wałbrzych Fabryczny, napadanie na pojedynczych ludzi, czy wycinanie wszystkiego, co w mieście było metalowe i bez dozoru. Mojemu koledze z Podzamcza ukradli z bloku metalowe drzwi i oprawki oświetleniowe.
~Zapraszamy do Wrocławia! 14-07-2019 9:55
"Hiena srodze się zawiedzie" - biegnij na stację Wałbrzych Miasto i "nawracaj" ludzi na swoją wałbrzyską wiarę, tylko możesz się srodze zawieść i zostać wyśmiany. "A tej pseudowrocławskiej farbowanej hienie życzę przy najbliższym pobycie, by oklep solidny zebrał - jak zbiera każdy kibic śląska w Wałbrzychu" - ooo widzę, że mam do czynienia z chuliganem, szacun. Napisałeś Śląsk z małej litery, jesteś wielki kozak. Szkoda tylko, że jaj Ci brakuje żeby się na ten Śląsk ustawić, nawet z waszymi koleżkami ze Świdnicy, bo czujecie w kościach, że AS by Was pozabijała. Trochę pokory "hardy człowieku", bo obecnie jesteście poziom Moto-Jelcza Oławy czy Piasta Nowa Ruda, z całym szacunkiem do nich. Jak widać z częścią kibiców Górnika można normalnie porozmawiać, a część dalej prezentuje poziom patologii Podgórza czy Sobięcina. Leć pod wiadukt na Niepodległości i czatuj na wrocławskich turystów. Bez odbioru.
~ 14-07-2019 11:38
Ja zaś chętnie pojadę do Wrocławia na ekstraklasę. Bo jak słabo by ten Śląsk nie grał to musicie sobie zdać sprawę, że lały was ich rezerwy. Bo jeśli wyśmiewacie Śląsk, że dał się Sevilli to trzeba wam przypomnieć, że ten sam Śląsk zmontował ekstra akcję, przejmując wasze flagi na waszym podwórku. To przed tym Śląskiem, którego nazwę piszecie małą literą barykadowaliście się w wagonach. Tak więc za każdym razem, gdy będziecie szkalować ten klub zadajcie sobie pytanie, ile dziesięcioleci musi minąć, aby to wasz klubik grał w ekstraklasie i jeździł do Sevilli i by to kibice Śląska musieli przed wami uciekać w popłochu. Otóż nie doczekacie się tego nigdy, "co najmniej tak długo, jak długo będzie żył choćby jeden z tych chłopaków, którzy byli pod Ratuszem, a potem ich synowie i synowie ich synów". Nigdy.
~Wolny strzelec 14-07-2019 13:50
Były prawie półmilionowe dotacje i co?Nic.Klub liczył tylko na kasę od miasta i nic nie robił w tym kierunku żeby poprawić swój byt Jak się nie ma kasy to nie ściąga się zawodników z innych klubów tylko daje szansę swoim.Chcieli szpanować to szpanowali Górnik Nowe Miasto dostawał kroplę w morzu tej kwoty z dotacji i potrafił zorganizować sobie sponsorów,potrafił zorganizować fajne imprezy dla dzieci i młodzieży.Z roku na rok widać progress.A tu co? Przestańcie już obwiniać miasto za upadek klubu bo szczerze mówiąc to było nieuniknione już od dłuższego czasu.Nawet na spotkaniu klubów z Prezydentem na początku roku, zarząd klubu nie miał nic ciekawego do powiedzenia i żadnych konkretnych planów.Nikt nie będzie wydawał kasy na to żeby ktoś się dobrze bawił.Zarzad zawinął ogon i uciekł, trenerzy też fali nogę.Moze kibice przejmą klub i będą jego sponsorem?Bo najłatwiej jest wymagać i żądać ale od siebie nic nie dawać.To jest śmieszne.Bierzcie przykład z Zagłębia Lubin i jego kibiców.Tam nikt z miasta klubu nie dotuje.Bo ani prezes,ani kibice,ani piłkarze tego nie chcieli.Byl protest przeciw temu.Maja sponsorów i to wystarczy.Ale chłopaki coś sobą reprezentują.Maja lepszy i gorszy okres ale KGHM od zawsze jest z nimi.Wy żądacie,a gdzie są piłkarze Górnika?Może niech oni zabiorą głos w sprawie.Niech powiedzą co osiągnęli,jak widzą dalszą swoją drogę w Górniku.Bo jak dotąd to tylko kibice się udzielają.A na meczach to za wielu was nie widać.Mecze Zagłębia sam sektor G to około 1500 kibiców.Ogolnie na meczach ponad 5-6 tysięcy osób.Na wyjazdach podobnie.A tu? Garstka.To jest żenada
~Thoreziak 15-07-2019 10:51
Największe animozje między Śląskiem i Górnikiem były w latach 80. i 90. XX wieku, później to przygasało, z racji tego, że Górnik poszybował w dół, Śląsk do góry, nie było bezpośrednich spotkań piłkarskich, więc emocje opadły do takiej zwyczajnej kosy. Poza tym, kiedy fani WKS-u i KSG-ie się "pokłócili" Wałbrzych był miastem niemalże samowystarczalnym - na miejscu była praca, świetnie zaopatrzone sklepy górnicze, instytucje kulturalne czy usługowe, to Wrocław mógł na nas spoglądać w wielu przypadkach z zazdrością. Do Wrocławia jeździło się tylko na studia czy przejeżdżało pociągiem wgłąb Polski. Po likwidacji DZW się to pozmieniało, o czy pisze przedmówca, więc współcześnie to już więcej oba miasta łączy niż dzieli. Młodszym kibicom przypomnę, że w latach 70. i 80. część wałbrzyskich kibiców (Zagłębie) sympatyzowało ze Śląskiem, także nie jest to tak do końca, że zawsze cały Wałbrzych był anty. Jak na tak duże miasto (Wałbrzych) to miejsce się tu znajdzie zarówno dla jednych (fanów Górnika) jak i drugich (fanów Śląska), bo głód piłki jest spory i raczej ciężko go zaspokoić rozgrywkami w A-klasie czy nawet IV lidze.
~Szkoda pary 16-07-2019 20:24
Trudno fajnie kto chce jeździć ba Śląsk niech jedzie kto chce pobujać się w barwach śląska po Wałbrzychu niech się buja generalnie lekarze tez muszą mieć jakieś zajęcie : ) Porównywanie bidy Gornika do KGHMU czy Śląska nie ma sensu to inny wymiar No ale chyba każdy logicznie myślący człowiek o tym wie . Na puchary czy ekstraklasę każdy chce jechać każda wiocha . Prawdziwy fanatyzm to trwać na dobre i na złe - prawda ? Na tym opierała sie walka podziemia z opkupantem i takie przyświecają nam ideały - to jest GÓRNIK .
~CB 16-07-2019 23:56
Rozliczyć władze klubu. Co zrobili w ostatnich 6 miesiącach i ile na tym zarobili.
~JebaćRomka 18-07-2019 11:17
Co Bielawska pie.......? Kasowali klub za wynajem boisk jak za złoto więc tą ich dotacje trzeba uciąć o 160tyś. Poza tym miasta które podała jako przykład to jakieś pipidówki w porównaniu do Wałbrzycha który jest drugim największym miastem na Dolnym Śląsku z budżetem 730mln czy nawet więcej Na siatkówkę dają kasę bez mrugnięcia okiem plus darmowa hala
~kibice ZA GÓRNIKIEM 18-07-2019 14:21
nie zapraszać do Wrocławia tylko róbcie wszystko by piłka byłą TU w WAŁBRZYCHU ! To reklama dla miasta, NASZ Górnik NIGDY nie zginie !

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group